نگهداری از مرغ خانگی

نگهداری از مرغ خانگی

0 دیدگاه 11 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 723
نگهداری از مرغ خانگی
ممکن است مرغ ها را بیشتر در مزارع و روستاها دیده باشید. اما آنها را می توان در حومه‌ شهر و خانه های بزرگ هم به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نژادهای مرغ زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله سیلکیز، قرمز رود آیلند، ایستر اگرز و برهما. نژاد مرغ ها از نظر رنگ و اندازه متفاوت هستند. جوجه ها و مرغ ها حیوانات خانگی نسبتاً ساکتی هستند و احتیاج به نگهداری زیادی ندارند. آنها به فضایی برای مسکن خود احتیاج دارند، اما رژیم غذایی آنها بسیار ساده است. و معمولاً در ازای مراقبت های شما، تخم مرغ تازه به صاحب خود تحویل می دهند.

رفتار و خلق و خوی مرغ

جوجه ها حیوانات اجتماعی هستند، بنابراین شما باید بیش از یک جوجه یا مرغ تهیه کنید. آنها می توانند یاد بگیرند که در کنار انسان ها راحت زندگی کنند، به خصوص اگر از زمانی که جوجه هستند با آنها به آرامی رفتار شود. جوجه ها از بودن در کنار انسان ها و نوازش شدن توسط آنها لذت می برند.

جوجه و مرغ ها حیوانات تهاجمی نیستن. اما اگر احساس خطر یا ناراحتی کنند ممکن است نوک بزنند یا خراش دهند. از آنجایی که آنها بیشتر طعمه هستند، معمولاً باید از سایر حیوانات خانگی مانند سگ و گربه دور نگه داشته شوند.

حداقل چند ساعت از وقت خود را برای تغذیه، تمیز کردن و تعامل با جوجه ها صرف کنید. آنها تا حد زیادی حیوانات خانگی ساکتی هستند. اندازه جوجه ها می تواند به طور گسترده ای بر اساس نژاد متفاوت باشد. 

مسکن 

جوجه ها برای پرسه زدن نیاز به فضا دارند و نمی توان آنها را در خانه و قفس نگه داشت. به همین دلیل است که مردم معمولاً آنها را در قفس‌های خارج از منزل (ساختارهای کوچک با دیوارهای محکم و سقف) با مسیرهای متصل نگه می‌دارند (مناطق ایمن که به جوجه‌ها امکان دسترسی به علف و خاک را می‌دهد، جایی که می‌توانند علوفه بخرند). توصیه می شود برای هر مرغ حداقل 3 تا 5 فوت مربع فضا خالی کنید.

کانکس ها باید در برابر آب و هوای شدید عایق باشند اما دارای تهویه باشند. حصارها و دیوارها باید عاری از سوراخ هایی باشند که شکارچیان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند و حصارها باید در داخل زمین دفن شوند تا از حفر شکارچیان در زیر آن جلوگیری شود. برای محافظت در برابر شاهین ها و سایر شکارچیان، باغ های مرغ نیز باید دارای سقف های سیمی یا توری باشند. در داخل قفس، باید حداقل یک جعبه به عنوان لانه برای هر چهار مرغ وجود داشته باشد. بسته به آب و هوای محل زندگی شما، باید لامپ حرارتی در لانه ها گذاشته شود.  همچنین همیشه فیدر و آبخوری در دسترس داشته باشید.

نیازهای بستر خاص

در کف کانکس، چند سانت پوشال(کاه)برای رختخواب اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که کف زمین صاف شود و در زمستان مقداری گرما به آن اضافه شود. محل نگهداری جوجه های خود را به صورت روزانه بررسی کنید. و تقریباً یک بار در ماه، کف و دیوارها را بشویید.

جوجه ها چه می خورند و می نوشند؟

جوجه ها همه چیزخوار هستند، یعنی هم گیاهان و هم حشرات را می خورند. به طور کلی، از غلات، میوه ها، سبزیجات، گیاهان و حشرات تشکیل شده است.

برای تامین نیازهای غذایی جوجه های خود، یک خوراک مرغ تجاری متعادل استفاده کنید. برای مقدار غذای مناسب با دامپزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است بر اساس سن و عوامل دیگر متفاوت باشد. جوجه ها در طول روز به چرا می پردازند، بنابراین بیشتر صاحبان هر روز یک وعده غذایی روزانه را به قیف مخصوصی که داخل محوطه می رود اضافه می کنند. خوراک باید همیشه در دسترس باشد.

همچنین می‌توانید انواع میوه‌ها و سبزیجات و همچنین مقدار محدودی غلات مانند ذرت و جو دوسر را در روز ارائه دهید. مجدداً، در مورد مقدار تغذیه مناسب با دامپزشک خود صحبت کنید. غذاهای تازه باید در یک ظرف تغذیه جداگانه از رژیم غذایی پلت شده قرار گیرند.

در نهایت اطمینان حاصل کنید که جوجه های شما همیشه به آب تمیز دسترسی دارند. آبخوری هایی مشابه دانخوری وجود دارد که در کف محوطه جوجه های شما قرار می گیرد. شما همچنین می توانید از یک آبخوری استفاده کنید. و روزانه آب آن را عوض کنید.

مشکلات رایج سلامتی

عفونت های باکتریایی و ویروسی

انگل ها

عفونت های قارچی

ورزش

ورزش برای نگهداری جوجه ها در شرایط خوب بدنی لازم می باشد. که برای تخم گذاری و به طور کلی پیشگیری از مشکلات سلامتی مانند چاقی مهم است. تا زمانی که برای جوجه های خود فضای کافی برای پرسه زدن فراهم کنید. همچنین اسباب‌بازی‌های مرغ، مانند دستگاه‌های پخش خوراکی، وجود دارند که می‌توانند حیوانات خانگی شما را بلند و حرکت دهند.

آراستن

جوجه‌ها بیشتر خود را از طریق حمام گرد و غبار تمیز می‌کنند. این حمام به جذب روغن اضافی روی پر و پوست مرغ کمک می کند و می تواند زباله ها و حتی انگل ها را از بین ببرد. علاوه بر این، برخی از جوجه ها ممکن است به طور طبیعی از ناخن های خود را به اندازه کافی استفاده نکنند و گهگاه به شما یا دامپزشک نیاز داشته باشند که آنها را کوتاه کنید. اگر مایل باشید، معمولاً یک دامپزشک می تواند به شما یاد دهد که چگونه این کار را در خانه انجام دهید.

هزینه های نگهداری

هزینه های اصلی و مداوم شما برای جوجه ها غذا و بستر آنها خواهد بود. همچنین گاهی اوقات مجبور خواهید بود اقلام فرسوده را در قفس جایگزین کنید. به علاوه، مطمئن شوید که برای معاینات معمول دامپزشکی و مراقبت های اورژانسی بودجه اختصاص داده اید.

مزایا و معایب نگهداری از مرغ به عنوان حیوان خانگی

جوجه ها می توانند حیوانات خانگی نسبتا کم نگهداری و ساکت باشند. به علاوه، آنها معمولاً تخم‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حال، جوجه ها برای پرسه زدن به یک محل نگهداری تخصصی و کمی فضا نیاز دارند. و آنها باید از شکارچیان و عناصر محافظت شوند.

سوالات متداول

آیا مرغ حیوان خانگی خوبی برای بچه ها می شود؟

جوجه ها می توانند حیوانات خانگی خوبی برای کودکانی باشند که می توانند با آنها مهربان باشند.

آیا نگهداری از جوجه ها سخت است؟

نگهداری از جوجه ها به محض تنظیم محل نگهداری آنها نسبتاً آسان است و نیاز به تغذیه روزانه و تمیز کردن منظم دارند.

بریدن بال های پرنده

به این وب سایت رای دهید