آموزش طوطی های خانگی

آموزش طوطی های خانگی

0 دیدگاه 17 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 450
آموزش طوطی های خانگی
آموزش طوطی‌های خانگی مزایایی دارد که فراتر از ارزش سرگرمی طوطی‌هایی است که می‌توانند حرف بزنند.آموزش، پیوند شما با طوطی تقویت می کند. طوطی که مشتاقانه منتظر توجه یک به یک در جلسات آموزشی است، به خصوص زمانی که موفقیت به معنای تحسین و توجه زیاد همراه با خوراکی های مورد علاقه باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آموزش برخی از دستورات ساده، کار با طوطی را آسان تر می کند. کلید آموزش طوطی شما این است که تعامل مثبت را حفظ کنید.

سه مفهوم اساسی، آموزش طوطی

طوطی کار خوبی می کند، به آن جایزه بدهید

طوطی کاری نامطلوب انجام می دهد، آن را نادیده بگیرید

هرگز طوطی خود را تنبیه نکنید

هدف شما این است که با دادن جایزه برای کارهای خوب و نادیده گرفتن (بدون پاداش، بدون واکنش) برای کارهای بد، رفتار پرنده خود را به آنچه می خواهید شکل دهید. پاداش می تواند یک غذای مورد علاقه باشد، اما تشویق ساده یا یک جلسه بازی با یک اسباب بازی ارزشمند می تواند انگیزه خوبی برای برخی از پرندگان باشد. اگر پرنده شما کار نامطلوبی انجام می دهد، باید به سادگی پرنده را نادیده بگیرید (پرنده شما به مجازات پاسخ نمی دهد). اگر پرنده شما به دنبال جلب توجه باشد، واکنش منفی می تواند به پاداش تبدیل شود (توجه منفی بهتر از بی توجهی است)، بنابراین باید مراقب باشید که ناخواسته باعث افزایش برخی رفتارهای نامطلوب به دلیل واکنش خود نشوید. نادیده گرفتن رفتار ممکن است ابتدا باعث تشدید آن شود، اما در نهایت، رفتار نامطلوب به احتمال زیاد متوقف خواهد شد. آموزش مثبت نیاز به صبر دارد! فقط زمانی تمرین کنید که آرامش دارید.

زمانی را انتخاب کنید که پرنده شما حواسش را جمع کند و حواسش به غذا خوردن یا فعالیت های خانگی پرت نشود.

جلسات تمرینی مکرر، اما کوتاه، عموما موثرتر هستند. چند دقیقه در یک زمان، چندین بار در روز به خوبی کار می کند.

یک جایزه مورد علاقه را انتخاب کنید (اما اگر غذا است در آن زیاده روی نکنید).

هر جلسه را با یک نکته مثبت پایان دهید. منتظر یک تلاش موفق یا حداقل یک تلاش خوب در هر چیزی که در حال آموزش هستید، باشید، جلسات آموزشی را برای پرنده خود شاد و مفرح نگه دارید.

آموزش بسیار ابتدایی: (بالا و پایین) 

اگر مجبور بودید فقط دو چیز را برای آموزش به طوطی خود انتخاب کنید، (بالا و پایین) اینها مواردی هستند که باید انتخاب کنید. این بدان معناست که طوطی خود را آموزش دهید تا بر اساس فرمان بر روی انگشت یا مچ شما (یا روی دستی) قدم بگذارد و سپس دوباره عقب برود. اینها مهارت های نسبتا آسان و بسیار مهمی برای آموزش هستند. بالا رفتن یک حرکت کاملاً طبیعی برای یک پرنده است، بنابراین به طور کلی آموزش آن بر اساس فرمان آسان است.

وادار کردن پرنده به سمت بالا و پایین آمدن، کار را بسیار آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا حدی را، برای پرنده خود تعیین کنید. آموزش یک جوجه به شما این امکان را می دهد که تقویت های مثبت زیادی به پرنده بدهید، و پایه خوبی برای آموزش مهارت های بیشتر به پرنده شما در آینده ایجاد می کند.

برخی از پرندگان از نوازش شدن را دوست ندارند. زیرا این یک رفتار طبیعی نیست. با این حال، تا زمانی که برای درک شخصیت و زبان بدن پرنده خود تلاش کنید، می توانید از اصول آموزش طوطی برای افزایش پذیرش تماس پرنده خود استفاده کنید.

حقایقی درباره طوطی های خاکستری آفریقایی

 

به این وب سایت رای دهید