بهداشت از راه دور دامپزشکی

بهداشت از راه دور دامپزشکی

0 دیدگاه 20 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 553
بهداشت از راه دور دامپزشکی
بهداشت از راه دور دامپزشکی چیست؟ خدمات بهداشتی از راه دور دامپزشکی در حال محبوب شدن و رایج شدن است. اما چه تأثیری در آینده خواهد داشت؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بهداشت از راه دور دامپزشکی وعده می دهد که بازارهای جدیدی را با پذیرایی از هزاره ها باز کند. از راه دور دامپزشکی چیست؟ تفاوت آن با تله مدیسین و مشاوره دامپزشکی چیست و چگونه می توان از آن برای درمان بیماران استفاده کرد؟

موضوعی که باعث نگرانی بسیار می‌شود و فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهد، نیازمند یک رویکرد مشارکتی در سطح صنعت است. در ژانویه 2016، شورای نوآوری دامپزشکی (VIC) برای مقابله با بزرگترین چالش ها و فرصت های پیش روی این حرفه تشکیل شد. اولین ماموریت آن درک سلامت از راه دور است تا دامپزشکان بتوانند از موانع آن چشم پوشی کنند و از مزایای آن استفاده کنند.

VIC با ارائه دهندگان بهداشت از راه دور، دامپزشکان، هیئت های دولتی، صاحبان حیوانات خانگی و برای مدل های موفقیت و بهترین شیوه هایی که با این حرفه به اشتراک گذاشته می شود، کار کرده است. VIC به دنبال تعیین بین مواردی است که سلامت از راه دور برای آنها مناسب است. 

بسیاری از دامپزشکان، شرکت ها و صاحبان حیوانات خانگی در حال حاضر از سلامت از راه دور استفاده می کنند. کاربردهای مناسب برای سلامت از راه دور شامل مدل های تجاری از قبل موجود است. راه های آسانی برای شروع استفاده از ابزارهای سلامت از راه دور وجود دارد. Telehealth را می توان بدون نقض در رابطه دامپزشکی، مشتری، بیمار (VCPR) استفاده کرد.

 

TELEHEALTH چیست؟

سلامت از راه دور: اصطلاحی فراگیر که شامل تمام کاربردهای فناوری است که برای ارائه اطلاعات بهداشتی، آموزش یا مراقبت از راه دور طراحی شده است.

پزشکی از راه دور: زیرمجموعه‌ای از سلامت از راه دور که ابزار یا استفاده از ابزاری برای تقویت عملکرد دامپزشکی است (مثلاً استفاده از وات ساپ، اسکایپ یا یک برنامه برای برقراری ارتباط با مشتری و تجسم بیمار برای معاینه و بحث بعدی بعد از عمل ).

مشاوره از راه دور: زیرمجموعه ای از سلامت از راه دور زمانی رخ می دهد که یک دامپزشک عمومی از ابزارهای بهداشت از راه دور برای برقراری ارتباط با یک متخصص دامپزشکی برای کسب بینش و مشاوره در مورد مراقبت از بیمار استفاده می کند.

چگونه از Telehealth دامپزشکی استفاده می شود؟

اگر به مشتری پیامک می‌فرستید تا وضعیت پت را ببینید یا به سؤالی در مورد عوارض جانبی دارو پاسخ می‌دهید، از تله مدیسین استفاده می‌کنید. اگر حیوانی را از راه دور تحت نظر دارید، حتی اگر در کلینیک باشد و علائم حیاتی را از رایانه دیگری مشاهده کنید، از پزشکی از راه دور استفاده می کنید. مشتریان معمولاً بیشتر از آنچه دکتر می‌تواند به شما توصیه کند، می‌خواهند. اما وقت یا بودجه لازم برای مراجعه به دامپزشک را ندارند، بنابراین از ارائه‌دهندگان بهداشت از راه دور برای پاسخ دادن به سؤالات از طریق پیامک یا خدمات آنلاین استفاده می‌کنند.

به این وب سایت رای دهید