سگ دیابتی

سگ دیابتی

0 دیدگاه 25 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 1153
سگ دیابتی
وقتی سگ‌ها مبتلا به دیابت هستند، حفظ تناسب اندام آنها بسیار مهم و کلیدی است. اگر سگ شما اضافه وزن دارد، از دست دادن چند کیلو وزن می تواند به سلول های او کمک کند تا بهتر از انسولین استفاده کنند، هورمونی که سطح قند خون را کنترل می کند. این باعث می شود غذا در بدن آنها راحت تر به سوخت تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هدف برای هرتوله سگ مبتلا به دیابت این است که سطح قند خون (یا گلوکز ) را تا حد امکان نزدیک به حد طبیعی نگه دارد. این به سگ شما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشد و احتمال ابتلا به عوارض مرتبط با دیابت مانند آب مروارید تاری دید و عفونت های دستگاه ادراری را کاهش دهد .

غذا به عنوان سوخت برای سگ ها

دامپزشک شما بر اساس وزن و سطح فعالیت سگ شما تعیین می کند که چه مقدار کالری در روز نیاز دارد. هنگامی که این عدد را می دانید، مهم است که مراقب آنچه می خورند و چه مقدار می خورند، باشید.

محققان هنوز در حال بررسی هستند که بهترین رژیم غذایی برای سگ های مبتلا به دیابت چیست. اکثر دامپزشکان رژیم غذایی پر فیبر و کم چربی را توصیه می کنند. فیبر ورود گلوکز به جریان خون را کند می کند و به سگ شما کمک می کند احساس سیری کند. غذاهای کم چرب کالری کمتری دارند. این رژیم با هم می تواند به سگ شما کمک کند کمتر غذا بخورد و وزن کم کند.

اما مطمئن شوید که سگ شما مقدار زیادی آب می‌نوشد. فیبر آب را از بدن می گیرد و این می تواند باعث یبوست و سایر مشکلات شود.

اکثر سگ ها با غذایی که از فروشگاه ها تهیه می کنید تغذیه می شوند. اما دامپزشک شما ممکن است غذای سگ را با نسخه یا یک رژیم غذایی خانگی که توسط متخصص تغذیه دامپزشکی تهیه شده است توصیه کند. دامپزشک شما می تواند بهترین راه را برای تغییر غذای سگ به شما بگوید .

اگر سگ شما آن را نخورد، حتی بهترین رژیم غذایی نیز کمکی نمی کند، و نمی توانید با معده خالی به سگ انسولین بدهید. چون می تواند آنها را بیمار کند.

اگر سگ شما زیاد غذا نمی خورد، ممکن است به این دلیل باشد که غذا را دوست ندارد. همچنین ممکن است به این معنی باشد که آنها مشکل دیگری دارند یا اینکه دارای عوارض مرتبط با دیابت هستند. از غذاهای نرم و نیمه مرطوب سگ در بسته ها خودداری کنید، که معمولاً قند زیادی دارند.

با تایید دامپزشکی، در اینجا می توانید توله سگ خود را به خوردن غذا ترغیب کنید:

یک قاشق غذاخوری کنسرو را در غذای معمولی آنها هم بزنید.

مرغ رنده شده یا تخم مرغ های همزده را داخل کیبل بریزید.

یک قاشق غذاخوری آب مرغ کم سدیم را به غذای خشک اضافه کنید (مطمئن شوید که آبگوشت ها پیاز نداشته باشند زیرا سمی هستند)

اگر میان وعده های غذایی به سگتان بدهید خوب است، اما ضروری نیست. گوشت های بدون آب خانگی، هویج، نخود فرنگی و حتی کدو تنبل کنسرو شده گزینه های خوبی هستند.

زمان بندی 

بدن به طور مداوم غذا و انسولین را بین وعده های غذایی و تزریق پردازش می کند. اکثر سگ ها در یک برنامه منظم 2-3 وعده غذایی در روز بهترین عملکرد را دارند. به عنوان یک قاعده کلی، تزریق باید هر 12 ساعت انجام شود. با دامپزشک خود در مورد برنامه ریزی سگ خود مشورت کنید.

ورزش

ورزش منظم همچنین به شما کمک می کند وزن خود را کاهش داده و سطح قند خون را کاهش دهید. بهتر است سگتان هر روز برای مدت زمان یکسان و با شدت یکسان ورزش کند. یک تمرین غیرمعمول طولانی یا شدید می تواند باعث کاهش بیش از حد قند خون شود.همچنین، کاهش وزن ممکن است نیاز سگ شما به انسولین را کاهش دهد، بنابراین مرتباً سطح آنها را بررسی کنید.

مراقبت از سگ مبتلا به دیابت در ابتدا می تواند سخت باشد. اما به زودی تغییرات بخشی از زندگی روزمره شما خواهد شد. مراقبت و توجه بیشتر به آنها پیوند شما را تقویت می کند.

چرا سگ ها همه جا دنبال شما می آیند؟

 

به این وب سایت رای دهید