درمان استخوان شکسته، پرندگان

درمان استخوان شکسته، پرندگان

0 دیدگاه 4 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 976
درمان استخوان شکسته، پرندگان
درمان شکستگی در پرندگان راحت نیست زیرا بسیاری از استخوان های پرنده، پر از هوا هستند، و محتوای کلسیم آنها بالاتراست. وقتی کلسیم در استخوان زیاد باشد، استخوان‌ها شکننده می‌شوند و احتمال شکستگی‌های متعدد بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پرندگان هم مانند ما انسانها استخوان های ظریفشان احتمال شکستن دارد. پرنده ها،(شکستگی چندگانه زمانی دارند که بیش از یک استخوان می شکند، یا یک استخوان از چند ناحیه شکسته میشود.)

استخوان شکسته ممکن است عفونی شود، و شایع ترین عفونت استخوان در پرندگان، استئومیلیت است. استئومیلیت یک عفونت باکتریایی استخوان است که می تواند به استخوان های دیگر سرایت کند. که بسیار دردناک است و اگر عفونت وارد خون پرنده شود ممکن است کشنده باشد. در این مواقع برای از بین بردن عفونت و سرعت بخشیدن به بهبود استخوان از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود.

شکستگی استخوان در پرندگان سریعتر از انسان یا سایر حیوانات بهبود می یابد. معمولاً یک آتل سفت که استخوان شکسته را کاملاً بی حرکت نگه می دارد، تنها درمان مورد نیاز است. در طول شکستگی های متعدد (پیچیده)، ممکن است برای کاشت تکیه گاه ها به جراحی نیاز باشد. این به عملکرد طبیعی استخوان پس از بهبودی کمک می کند.

فیزیوتراپی، ممکن است برای شل کردن مفاصل سفت و حفظ دامنه حرکتی مورد نیاز باشد. دامپزشک تمرینات مختلفی را برای کمک به بهبودی پرنده شما توصیه می کند.

دامپزشک همچنین دارویی برای کاهش درد پرنده شما در زمان بهبودی تجویز می کند. دارو ممکن است به صورت خوراکی یا از طریق غذا یا آب داده شود.

درطول درمان پرنده خود می توانید دامپزشک خود را در جریان قرار هید. و در صورت افزایش درد حتماً پرنده خود را نزد دامپزشک ببرید.

به این وب سایت رای دهید