تشخیص سن لاک پشت

تشخیص سن لاک پشت

0 دیدگاه 5 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 2455
تشخیص سن لاک پشت
لاک پشت ها از آن دسته حیواناتی هستند که طولانی ترین عمرها را دارند. گونه‌های مختلف لاک‌پشت‌ طول عمرهای متفاوتی دارند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از صاحبان لاک پشت ها بدون شک در مورد سن حیوانات خانگی خود کنجکاو هستند. متأسفانه، بدون حضور در هنگام بیرون آمدن از تخم، واقعاً هیچ راه قطعی برای دانستن سن آنها وجود ندارد. با این حال، راه‌های مختلفی برای تخمین سن لاک پشت و حدس‌های نسبتاً آموزشی وجود دارد که ممکن است کنجکاوی صاحب حیوان خانگی را برآورده کند.

می توانید از مقایسه اندازه لاک پشت خود با گونه های مشابه آن است. لاک پشت های کوچکتر معمولا جوانتر هستند، اما بسیاری از تأثیرات بیرونی می تواند بر سرعت رشد لاک پشت تأثیر بگذارد، "ماده ها بیشتر از نرها رشد میکنند".

لاک‌پشت‌ها زمانی که رژیم غذایی درستی داشته باشند و به خوبی از آنها مراقبت ‌شود، سریع‌تر رشد می‌کنند. لاک‌پشت‌ها تنها زمانی قادر به تولید مثل خواهند بود که به بلوغ برسند، بنابراین دانستن اینکه آیا لاک‌پشت شما تا به حال تولید مثل کرده است نیز می‌تواند به تقریبی سن آن کمک کند. لاک‌پشت‌ها معمولاً بین ۵ تا ۸ سالگی به بلوغ می‌رسند و برای لاک‌پشت‌ها بالغ شدن کامل ۲۰ سال طول می‌کشد.

با افزایش سن، لاک‌پشت حلقه‌هایی در پوسته‌هایش ایجاد می‌کند، صفحاتی که پوسته آن را تشکیل می‌دهند. شمارش ساده آنها و فرض اینکه هر یک نشان دهنده یک سال است، اشتباه خواهد بود. حلقه‌های لاک‌پشت نشان‌دهنده دوره‌های رشد هستند نه مدت زمان. یک حلقه می تواند نشان دهنده یک جهش رشد باشد، حتی اگر زمان بسیار کمی در طول زندگی یک لاک پشت طول بکشد.

در طول زندگی لاک پشت ، زمان و عناصر بر روی پوست آن تاثیر می گذارد، حتی اگر زندگی خود را در قفس گذرانده باشد. فرورفتگی، تراشه یا تغییر رنگ روی پوسته ممکن است نشانه طول عمر باشد، دلایلی مانند: بیرون افتادن از یک مخزن یا حتی از محل استراحت یک لاک پشت هم می تواندتأثیرگذار باشد.

مراجعه به دامپزشک می تواند به شما کمک کند سن لاک پشت، حیوان خانگی خود را تخمین بزنید. ساختار پوسته، کیفیت پوسته ها، رنگ پوسته و بافت پوست و پوسته همه نشانه هایی هستند که می توان سن حیوان را حدس زد.

سن لاک پشت فقط در چند شرایط مهم است. اولاً، اگر قرار است او را پرورش دهید، لازم است بدانید که لاک پشت شما در چه مرحله ای از زندگی است. دوم، به شما کمک می کند که بدانید لاک پشت در بزرگسالی چه اندازه خواهد بود. در نهایت، زمانی که شما نیاز به دانستن رژیم غذایی مناسب برای یک نوزاد، یک نوجوان، یک بزرگسال یا یک سالمند دارید، در برخی از گونه ها کمک می کند.

لاک پشت ها چقدر عمر می کنند؟

به این وب سایت رای دهید