کم اشتهایی سگ ها

کم اشتهایی سگ ها

0 دیدگاه 8 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 458
کم اشتهایی سگ ها
استرس ، اضطراب ، بیماری ، مشکلات دهان و دندان ، بد مزه بودن غذا ، تغییرات محیطی ، واکسن و ... می توانند منجر به بی اشتهایی سگ ها شوند.

کم اشتهایی سگ ها باید بررسی شود. زیرا سوء تغذیه مشکلات بسیار زیادی را برای این حیوانات بوجود می آورد و آنها را مستعد بیماری می کند.

چرا سگ ها غذا نمی خورند ؟

سگها به خوردن غذا علاقه زیادی دارند. گاهی هر چیزی که به دستشان برسد را می خورند. پس سگها شکمو بوده و در خوردن با کسی تعارف ندارند. اگر سگهای شما غذا نمی خورند و یا حجم غذای آنها کاهش پیدا کرده است ، حتماً مشکلی پیش آمده است. این مشکل فقط مربوط به بیماری نیست و ممکن است به مشکلات روانی و تغییر فصل و ... مربوط شود.

بی اشتهایی این حیوانات برای تایم کوتاهی می تواند طبیعی باشد و نیازی به بررسی نداشته باشد. در صورتی که بی اشتهایی بیشتر از یک شبانه روز ادامه داشته باشد ، نیاز به بررسی دارد. شما می توانید حیوان خود را برای انجام یک ویزیت دامپزشکی سگ به مراکز دامپزشکی ببرید. البته می توانید از دامپزشکان بخواهید که به خانه بیایند و حیوان را معاینه کنند.

دلایل کم اشتهایی سگ ها چیست ؟

مهمترین دلایلی که سبب غذا نخوردن در این حیوانات می شوند ، موارد زیر است.

بی اشتهایی سگ به دلیل ناراحتی معده

در صورتی که بی اشتهایی همراه با استفراغ و بیرون روی و ... باشد ، نشان دهنده ناراحتی معده در این حیوان است. البته باز هم باید حیوان معاینه شود تا دلیل اصلی این حالات او مشخص شود. شما می توانید برنج و مرغ پخته شده بدون ادویه و رب و ... را به او بدهید تا اشتهای او باز شود. در صورتی که این علائم بیشتر از 24 ساعت ادامه داشت ، سگ را به دامپزشکی برده یا از خدمات دامپزشکی در منزل استفاده نموده تا حیوان معاینه شود.

بیماری دهان و دندان ، علت کم اشتهایی سگ ها

اگر دندان های سگها خراب باشند ، نمی تواند غذا را بجوند و از خوردن غذا امتناع می کنند. در صورتی که با بی اشتهایی این حیوانات مواجه شدید ، باید دهان و دندان های او را معاینه کنید. اگر مشاهده کردید که حیوان دارای دندان خراب و پوسیده است ، حتماً وی را به دامپزشکی ببرید. اگر بیماری دهان و دندان در سگها درمان نشود ، می تواند مشکلات بسیار بزرگتری را در حیوان بوجود بیاید. عفونت دندان ، می تواند تا قلب حیوان را درگیر کند و خطر مرگ را برای او به همراه داشته باشد.

طعم بد غذا ، دلیل بی اشتهایی سگها

یکی دیگر از دلایلی که سبب کم اشتهایی سگ ها می شود ، بد مزه بودن غذا است. سگها خیلی به طعم غذا اهمیت می دهند. همچنین آنها تنوع در طعم غذا را دوست دارند و از یکنواخت بودن غذا بدشان می آید. شما باید از مواد غذایی متنوعی برای درست کردن غذای آنها استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که چه خوراکی هایی برای آنها مفید است و چه خوراکی هایی برای آنها مضر است. شما می توانید از غذاهای آماده ای که برای این حیوانات وجود دارند ، استفاده نمایید. غذاهای زیادی به صورت کنسروی ، پودری و ... برای سگها در بازار وجود دارند که دارای طعم و مزه های متفاوتی هستند.

دلیل ریزش مو در سگ ها

غذا نخوردن به خاطر واکسن زدن

واکسیناسیون می تواند منجر به کم اشتهایی سگ ها شود. واکسیناسیون حیوانات خانگی ، سبب ایجاد واکنش های متفاوتی در بدن آنها می شود. در واقع بدن تا چندین روز به واکسن عکس العمل نشان می دهد. شما در طول این مدت باید با دادن غذاهای خوشمزه به آنها ، سگها را به خوردن غذا ترغیب نمایید. اما نگران نباشید که این وضع موقتی است و پس از گذشت چندین روز ، حیوانات مثل روز اول شکمو می شوند.

معرفی سگ به کودک

بیماری ، علت کم اشتهایی سگ ها

اگر سگ ها دچار بیماری های گوناگون باشند ، ممکن است بی اشتها شوند. درد ، این حیوانات را کلافه و بی حوصله کرده و اشتهای آنها را کور می کند. در چنین شرایطی باید با دامپزشک حیوان خود مشورت نموده تا اقدامات لازم را برای کاهش درد و درمان بیماری او انجام دهد. به تدریج که آثار بیماری از بدن دفع شود ، اشتهای حیوان افزایش پیدا کرده و به خوردن غذا رغبت پیدا می کند. در صورتی که لازم باشد ، پزشک مکمل های ویتامینی را برای سگ تجویز می کند تا در طول بیماری ، سیستم ایمنی بدن تضعیف نشود.

به این وب سایت رای دهید