دلایل بد رفتاری بچه گربه ها

دلایل بد رفتاری بچه گربه ها

0 دیدگاه 11 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 992
دلایل بد رفتاری بچه گربه ها
بچه گربه ها، مانند کودکان، در سنین پایین یاد می گیرند که چگونه رفتار مناسبی داشته باشند. و در طول آموزش، ممکن است رفتار های بدی از خود نشان دهند. بچه گربه ها دائماً در مورد دنیای اطراف خود یاد می گیرند. و بسته به آموزش شما تربییت خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هنگام آموزش یک بچه گربه، صبور باشید. ما نکاتی را برای اصلاح رفتارهای نادرست رایج مانند: خاراندن، گاز گرفتن و پریدن به شما آموزش می دهیم.

چرا بچه گربه ها بد رفتار می کنند؟

بچه گربه ها مثل بچه ها هستند. از طریق تقویت مثبت و منفی دائماً در مورد دنیای اطراف خود و اینکه چه رفتاری قابل قبول است و چه رفتاری غیرقابل قبول است یاد می گیرند.  گاهی اوقات بچه گربه ها تمایلی به یادگیری ندارند.

مطالب مرتبط : واکسیناسیون بچه گربه

خراشیدن و پنجه زدن بچه گربه

بچه گربه ها و گربه ها باید چنگال های خود را حفظ کنند و برای سالم نگه داشتن پنجه های خود باید خراش دهند. ترفند این است که آنها را از مبلمان و سایر اشیاء به سطوح مناسب تری هدایت کنید تا پنجه های خود را تیز کنند. 

آموزش جعبه زباله

بیشتر بچه گربه ها به راحتی خود را با زباله دانی وفق می دهند، به خصوص اگر با یک گربه مادر بزرگ شده باشند. در غیر این صورت، معمولا آموزش دادن به بچه گربه برای استفاده از جعبه آسان است. اطمینان حاصل کنید که جعبه به راحتی قابل دسترس است. بلافاصله بعد از غذا، بچه گربه خود را در جعبه قرار دهید. این احتمال وجود دارد که در شرایط مناسب، بچه گربه شما اشتباه نکند و یاد بگیرد که به طور منظم از جعبه استفاده کند.

جویدن و گاز گرفتن بچه گربه ها

مانند نوزادان انسان، بچه گربه ها همه چیز را با دهان خود امتحان می کنند، به خصوص زمانی که در حال دندان درآوردن هستند. مانند کودکان نوپا، مهم است که وسایل مضر را از دسترس بچه گربه ها دور نگه دارید. بچه گربه ها عاشق "دعوا بازی کردن" هستند و اگر گربه های دیگر برای جا دادن آنها در اطراف نباشند، به نزدیک ترین دست یا مچ پای انسان رضایت می دهند، به خصوص اگر در اوایل این شکل از بازی را تشویق کرده باشید. بچه گربه ها عاشق ارتفاع هستند.

رفتار شبانه

گربه ها و به خصوص بچه گربه ها می توانند در شب رفتار بیش فعالی از خود نشان دهند. بیشتر گربه‌ها شب‌ها بیدار و فعال هستند.

توجه به دنبال نافرمانی

برخی از بچه گربه ها پرخاشگر هستند. در حالی که از بچه گربه ها انتظار می رود کنجکاو و بازیگوش باشند، برخی می توانند این ویژگی ها را به رفتار بد تبدیل کنند.

برای جلوگیری از خراشیدن اثاثیه یا جاهایی که متعلق به گربه شما نیست، سطوح خراش مطلوب را تهیه کنید. یکی از گزینه های ارزان، مدل مقوا است. 

دعوا کردن با بچه گربه راه مناسبی نیست، چون ممکن است رفتارهای بد او را تشدید. اگر بچه گربه شما خیلی زود از خانواده اش جدا شده است، ممکن است رفتار جنگی درست بازی را یاد نگرفته باشد. این به گربه کمک می کند تا یاد بگیرد که حتی در بازی از گاز گرفتن یا خراشیدن خودداری کند. برای پریدن بچه گربه خود حد و مرز تعیین کنید. و به او آموزش دهید که در چه مکان هایی امکان پریدن دارد و می تواند بازی کند.

مطالب مرتبط : مراقبت از بچه گربه

فعالیت در روز بچه گربه ها

با بچه گربه خود بازی کنید، تا زمانی که بچه گربه شما خسته شود. قبل از خواب به آنها یک وعده غذایی بدهید. بیشتر گربه ها بعد از غذا خوردن می خوابند. گربه خود را در طول روز با اسباب بازی ها یا پازل های چالش برانگیز مشغول کنید. هر روز با بچه گربه خود بازی کنید. مقداری زمان با کیفیت اضافی ممکن است برای متوقف کردن رفتار بد مفید باشد. برای تقویت رفتار خوب از کلمات محبت آمیز، نوازش ملایم و رفتار استفاده کنید.

به این وب سایت رای دهید