عفونت هرپس ویروس در پرندگان

عفونت هرپس ویروس در پرندگان

0 دیدگاه 11 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 566
عفونت هرپس ویروس در پرندگان
ویروس هرپس تنها یک ویروس انسانی نیست. می تواند به همین راحتی پرندگان را نیز آلوده کند. در پرندگان، عفونت هرپس ویروس می تواند باعث بیماری های مختلفی شود، از جمله مواردی که می تواند برای حیوان کشنده باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بیماری پاچکو یک عفونت کشنده ویروس هرپس در پرندگان است. که باعث نارسایی چند اندام می شود و معمولاً کشنده است. پرندگان را می توان با آسیکلوویر درمان کرد. اما آنهایی که زنده می‌مانند به دلیل آسیب‌های شدید اعضای بدن، مشکلات مادام‌العمر دارند. علائم ممکن است در پرندگان مبتلا به بیماری پاچکو ظاهر شود .

پاپیلوما یک زگیل روی پاهای پرندگان آلوده است. این یکی دیگر از بیماری های ناشی از عفونت هرپس ویروس است. و معمولاً در گونه های پرندگان کاکاتوا ظاهر می شود. نوع دیگری از بیماری پاپیلوما می تواند باعث از بین رفتن رنگ در پای ماکائو شود.

شکل دیگری از رشد پاپیلوم در اندام های داخلی دیده می شود. اینها همچنین به دلیل عفونت هرپس ویروس است. در پرندگان خانواده طوطی ها، به ویژه ماکائوهای بال سبز و طوطی های آمازون دیده می شود. یک عفونت نه چندان شایع ویروس هرپس تراکئیت آمازون است که منجر به التهاب نای می شود. این یک عفونت مجاری تنفسی است و پرندگان مبتلا در تنفس دچار مشکل می شوند.

رفتار

دامپزشک با توجه به نوع ویروس هرپس، پرنده را تشخیص داده و دارو خواهد داد. برخی از عفونت‌های هرپس ویروسی مانند بیماری پاچکو به اندام‌ها آسیب می‌رسانند، به طوری که اثرات آسیب عضو حتی پس از بهبودی پرنده از عفونت ویروس هرپس ادامه می‌یابد.

باید محل زندگی پرنده خانگی خود و وسایل مورد استفاده او از جمله اسباب بازی ها، ظرف غذا و کاسه آب او را به طور منظم تمیز کنیم و بشوییم.

 

به این وب سایت رای دهید