مسمومیت با فلزات در پرندگان

مسمومیت با فلزات در پرندگان

0 دیدگاه 14 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 498
مسمومیت با فلزات در پرندگان
پرندگان به راحتی توسط فلزات سنگین موجود در محیط خود مسموم می شوند. هر یک از فلزات سنگین علائم مشخصی را ایجاد می کند و بر پرندگان تأثیر متفاوتی می گذارد. سه فلز سنگینی که معمولاً پرندگان را مسموم می کنند عبارتند از: سرب، روی و آهن.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، علائم رایجی که پرنده شما ممکن است در صورت مسمومیت با فلز سنگین از آن رنج ببرد، در اینجا آورده شده است که عبارتند از:

تشنگی مداوم

برگشت آب

بی حوصلگی

ضعف

افسردگی

لرزش

از دست دادن حرکات هماهنگ

تشنج

روی و آهن در غذا وجود دارد و برای یک پرنده سالم به مقدار کم مورد نیاز است. اما زمانی که مقادیر غیر طبیعی در بدن پرنده وجود داشته باشد، همان فلزات سنگین می تواند منجر به مسمومیت شود. مسمومیت با سرب، مانند گذشته رایج نیست زیرا مردم نسبت به خطر احتمالی آن بیشتر آگاه شده اند و اقدامات احتیاطی را انجام می دهند تا برای پرندگانشان اتفاق نیفتد.

مسمومیت با فلزات سنگین، مانند: آهن می تواند منجر به بیماری ذخیره آهن شود که باعث رسوب مواد مغذی در اندام های داخلی بدن می شود. که می تواند منجر به مشکلات کبدی و آسیب به سایر اندام ها شود.

تشخیص

هنگامی که به مسمومیت با فلزات سنگین در پرنده خود مشکوک شدید، فوراً پرنده را نزد دامپزشک برای معاینه ببرید. معمولاً از سنگدان، اشعه ایکس گرفته می شود که می تواند نوع فلز را شناسایی کند. آزمایش خون همچنین می تواند فلزات سنگین را نشان دهد.

 

جلوگیری

شما به راحتی می توانید با پاک کردن فلزات سنگین مصرفی در محیط پرنده خود (به عنوان مثال، قفس و مواد حصار) از مسمومیت با فلزات سنگین جلوگیری کنید. در عوض، قفس ها و حصارهای ساخته شده از مواد غیر سمی مانند فولاد ضد زنگ و سیم های جوش داده شده را خریداری کنید. اگر پرنده شما خارج از قفس بازی می کند، مطمئن شوید که هیچ منبعی برای فلزات سنگین وجود ندارد. سرب را می توان در رنگ های قدیمی، شیشه های رنگی، پرده های سربی و لحیم کاری یافت.

درمان پرندگان خانگی

 

به این وب سایت رای دهید