مسمومیت با پیاز در سگ و گربه

مسمومیت با پیاز در سگ و گربه

0 دیدگاه 15 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 2206
مسمومیت با پیاز در سگ و گربه
پیاز و سیر هم در سگ و هم در گربه باعث مسمومیت شدید می شوند. انواع پیاز چه خام و چه پخته برای پت ها خطرناک هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا می توانید در مورد علائم و درمان مسمومیت با پیاز در سگ و گربه بیشتر بخوانید! پیاز حاوی ماده ای است که به گلبول های قرمز خون آسیب می رساند ومی تواند باعث کم خونی در سگ و گربه ها شود. پختن پیاز بر سمی بودن آن تاثیری ندارد.

علائم مسمومیت با پیاز

علائم معمولا از 12 ساعت تا 5 روز پس از مصرف مشاهده می شود. اولین علائم، ناراحتی گوارشی است. حیوان ممکن است استفراغ کند، اسهال، کاهش اشتها، افزایش ترشح بزاق و درد شکم داشته باشد. چند روز طول می کشد تا حیوان خانگی شما علائم مرتبط با کم خونی مانند رنگ پریدگی غشاهای مخاطی، افزایش تعداد تنفس، افزایش ضربان قلب و بی حالی را نشان دهد. گاهی اوقات حیوان نیز دچار گرفتگی عضلات می شود و در بدترین حالت مسمومیت با پیاز می تواند باعث مرگ شود. در صورت مصرف مقدار کمی پیاز به مدت طولانی نیز مسمومیت ایجاد می شود.

مقدار خطرناک پیاز برای سگ و گربه چقدر است؟

خطر مسمومیت تحت تأثیر عوامل متعددی مانند: وزن حیوان، مقدار محصول خورده شده و مقدار پیاز موجود در محصول است. این خطر همچنین به نوع پیاز مصرف شده و تفاوت های فردی بستگی دارد. سیر می تواند تا 5 برابر بیشتر از پیاز معمولی سمی باشد! نشان داده شده است که گربه ها حساس تر از سگ ها هستند.

درمان مسمومیت با پیاز در سگ و گربه

اگر مدت زیادی از خوردن پیاز توسط حیوان نگذشته باشد، معمولاً کاری می کنند که حیوان استفراغ کند. سعی نکنید در خانه با نمک یا سایر مواد آماده استفراغ ایجاد کنید زیرا ممکن است باعث مسمومیت های تهدید کننده زندگی شود. حیوان خانگی شما همچنین ممکن است برای جلوگیری از جذب مواد سمی توسط بدن، به ذغال چوب فعال و قطره ای نیاز داشته باشد. هیچ پادزهری برای پیاز وجود ندارد، هنگامی که حیوان شما علائم را نشان داد، درمان علامتی است. در صورت مسمومیت شدید، حیوان ممکن است به اکسیژن و تزریق خون نیاز داشته باشد. بدون درمان، مسمومیت با پیاز می تواند کشنده باشد.

چگونه می توانم از مسمومیت با پیاز در حیوان خانگی خود جلوگیری کنم؟

از دادن غذای حاوی پیاز، سیر یا پودر پیاز به حیوان خانگی خود خودداری کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از محصولات که می توانید از فروشگاه خریداری کنید حاوی پیاز به اشکال مختلف مانند کوفته و انواع سوسیس هستند.

چه زمانی باید با دامپزشک تماس گرفت؟

اگر حیوان شما پیاز یا هر چیزی که حاوی پیاز است خورده باشد، باید در اسرع وقت با دامپزشک تماس بگیرید. کی توانید از طریق تماس ویدیویی با دامپزشکان ما در تماس باشید.تا شما را اهنمایی و در صورت نیاز به حضور دامپزشک کمک کنند. 

 

به این وب سایت رای دهید