پرورش میگو آب نمک برای غذای ماهی

پرورش میگو آب نمک برای غذای ماهی

0 دیدگاه 15 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 672
پرورش میگو آب نمک برای غذای ماهی
فروشگاه‌های آکواریومی ظروف تخم‌های میگو را که به صورت توپ‌های قهوه‌ای ریز به نظر می‌رسند، می‌فروشند شما می‌توانید آن‌ها را به محلول آب نمک اضافه کنید و بچه میگو به نام ناپلی خواهید داشت.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بچه میگو، غذای بسیار خوبی برای بچه ماهی هستند، اما برای تغذیه ماهی بالغ در آکواریوم بسیار کوچک هستند. هنگامی که یک دسته تازه از میگوی آب نمک بیرون آورده شده دارید، می توانید میگوهای کوچک را به اندازه ای بزرگ کنید که ماهی های بزرگ را نیز تغذیه کنید.

داشتن سیستم "رشد" میگوی آب نمک چندین مزیت دارد:

تامین غذای مداوم برای ماهی شما

توانایی افزایش محتوای پروتئین میگوی آب نمک.

اندازه های مختلف (1 میلی متر تا 1 سانتی متر) میگو برای نیازهای مختلف تغذیه.

برای رشد میگوی آب نمک، به چهار چیز نیاز دارید:

آب شور شیرین (وزن مخصوص 1.018)

ظروف (حداقل دو عدد)

تامین هوا (پمپ و لوله هوای آکواریوم)

تامین غذا برای میگو

راه اندازی

از آنجایی که شما اغلب به ظرف رشد خود دسترسی خواهید داشت، آن را  در دسترس قرار دهید (نزدیک به هچر میگوی آب نمک شما احتمالاً بهترین خواهد بود). ظرف را با آب شور در SG 1.018 پر کنید.

ظروف

می‌توانید از آکواریوم‌های کوچک (10 گالن یا 20 گرم) برای ظروف رشد استفاده کنید، اما به نظر می‌رسد سطل‌های پلاستیکی (3 تا 5 گرم) یا بشکه‌های (20 گرم) بهتر عمل می‌کنند، زیرا راحت‌تر حرکت می‌کنند، نمی‌شکنند، و بسیار ارزان تر هستند حداقل از دو عدد از این ظروف برای تسهیل نگهداری (تغییر آب) استفاده کنید که باید هفته ای یکبار انجام شود.

منبع هوا

از پمپ بادی استفاده کنید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا هوای خوبی را به ته ظرف رشد برساند. یک یا چند سنگ هوا را داخل ظرف بریزید تا آب به گردش درآید. میگوهای آب نمک و غذای آنها را در حرکت ثابت نگه دارید.

عرضه مواد غذایی

برای رشد میگوهای آب نمک، آنها به یک منبع غذایی ثابت به شکلی خوش طعم و قابل مصرف نیاز دارند. چندین غذای میگوی آب نمک بر پایه مخمر در بازار موجود است، با این حال، آنها مواد مغذی کافی را برای میگو فراهم نمی کنند که به میگو اجازه رشد و ساخت پروتئین را بدهد.

آوریل کرکندول در کتاب خود چگونه میگوی نعناع را پرورش دهید و تربیت کنید دستور غذای میگوی آب نمک عالی و ساده دارد : "من یک قاشق چای خوری پوره سیب زمینی شیرین غذای کودک و یک قاشق چای خوری نخود فرنگی غذای کودک را در یک فنجان آب مخلوط می کنم. معمولاً به آن اضافه می کنم. یک قطره مکمل ویتامین مایع ، و اغلب برای اندازه گیری خوب، مقدار کمی از مخلوط غنی کننده اسیدهای چرب مانند Super Selco را اضافه می کنم. سپس همه آن را در یک بطری کوچک قابل آب بندی قرار می دهم، مانند نوعی که برای نوشابه یا آب استفاده می شود. و خوب تکان دهید."

این مخلوط در صورت بسته بودن حدود یک هفته در یخچال شما خوب می ماند. قبل از هر بار تغذیه ظرف را به خوبی تکان دهید تا ذرات غذا معلق بماند. برای تغذیه میگو روزانه مقداری به ظرف رشد اضافه کنید.

تغذیه میگوی آب نمک

برای حداکثر نتیجه، میگوی آب نمک شما باید 24 ساعته غذا در دسترس داشته باشد. در عین حال، شما نمی خواهید ظرف را پر از غذا کنید تا میگو نتواند همه آن را مصرف کند و اجازه دهید در ته ظرف نشسته و شروع به تجزیه شدن کند. تغذیه بیش از حد فقط به نگهداری ظرف شما می افزاید.

این به اندازه ظرف رشد و اندازه و جمعیت میگوی آب نمک شما بستگی دارد. برای شروع، زمانی که جمعیت کمی از میگوهای آب نمک در ظرف خود دارید، نیازی به مقدار زیادی نخواهد داشت. یک "قاعده سرانگشتی" خوب این است که به اندازه کافی از مخلوط تغذیه کنید تا آب ظرف کمی کدر شود. مراقب آب باشید و هنگامی که به نظر می رسد شفاف است (بیشتر یا تقریباً تمام غذا مصرف شده است)، مقداری غذای دیگر اضافه کنید. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که چقدر و هر چند وقت یکبار غذا را به ظرف اضافه کنید.

همانطور که بیشتر و بیشتر میگو را به ظرف رشد خود اضافه می کنید (از جوجه ریزی روزانه)، باید غذای بیشتری را در دفعات تغذیه کنید.

تغذیه بیش از حد به مشکلات نگهداری شما می‌افزاید، در حالی که تغذیه خیلی کم اجازه نمی‌دهد میگوی آب نمک با سرعت مطلوب رشد کند. این یک چیز "احساس" است که در مدت کوتاهی متوجه خواهید شد.

هنگامی که آب در اولین ظرف شما (محفظه ای که بچه میگوی آب نمک دارد) به مرحله "یاکی" می رسد (آشغال در ته، لجن در طرفین و کف آبدار روی سطح)، زمان تعویض ظرف است.

جریان هوا را به ظرف خود قطع کنید و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا زباله ها در ته نشسته و میگوهای آب نمک به سطح بالا بروند.

ظرف دوم خود را با آب نمک جدید و تمیز پر کنید. میگوهای آب نمک را با یک توری ریز از ظرف اول خارج کرده و در ظرف جدید قرار دهید. منبع هوای ظرف جدید را روشن کنید، به میگوها غذا دهید و اولین ظرف را برای آماده شدن برای چرخه نگهداری بعدی تمیز کنید.

تغذیه ماهی با غذای زنده

 

به این وب سایت رای دهید