امید تازه دامپزشکان در کشف داروی کووید19

امید تازه دامپزشکان در کشف داروی کووید19

0 دیدگاه 18 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 700
 امید تازه دامپزشکان در کشف داروی کووید19
محققین دامپزشک در دانشگاه تگزاس از آزمایش موفقیت آمیز داروی ضد ویروس جدیدی خبر داده اند که توانایی محدودسازی ویروس مرگبار ماربورگ را خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نظرات محققین در دانشکده دامپزشکی پنس و انستیتوی تحقیقات پزشکی تگزاس حاکی از آن دارد که در طی بررسی این دارو ، نتایج دلگرم کننده ایی به دست آمده است. داروی فوق از خروج ویروس از سلول های آلوده جلوگیری میکند و از این طریق به نوعی بیماری را مهار میکند.
از سوی دیگر، به دلیل شباهت های متعدد میان ویروس عامل این بیماری و ویروس SARS-CoV-2 ، محققین امیدوارند تا با استفاده از نتایج این مطالعه ، به موفقیت هایی نیز در کنترل شیوع بیماری کووید19 دست یابند.

 
دکتر رونالد هارتی ، سرپرست این تیم تحقیقاتی بر این باور است که گرچه میان دو ویروس یاد شده تفاوت های زیادی وجود دارد اما نقطه اشتراک آنها در تعامل با نوعی خاص از پروتئین های میزبان می تواند آغاز امیدواری ما در تاثیرگذاری دارو بر روی هر دو ویروس باشد.
وی ادامه داد : "بر خلاف بسیاری از انواع داروهای دیگر، داروی فوق از جمله ضد ویروس های "میزبان گرا" محسوب میشود و با انسداد پروتئین های موجود در سلول های میزبان از تعاملات ویروسی جلوگیری میکند."
ویروس ماربورگ از خانواده ویروسی ابولا است که سبب بروز تب خونریزی دهنده کشنده ایی در انسان می شود. این ویروس از طریق خفاش میوه آفریقایی و با تماس مستقیم انسان منتقل میشود.
نتایج کامل این مطالعه در نشریه Antimicrobial Agents and Chemotherapy منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید