اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی

اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی

0 دیدگاه 22 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 585
اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی
مراجعه بچه گربه به دامپزشکی برای حفظ سلامت او ضروری است. لذا باید یک دامپزشک حرفه ای و با تجربه را برای بچه گربه انتخاب نمود.

مراجعه بچه گربه به دامپزشکی باید در چندین نوبت انجام شود و اولین مراجعه آن ، باید پس از به دنیا آمدن بچه گربه برای انجام چکاپ کامل باشد.

چرا بچه گربه را به دامپزشکی ببریم ؟

از بچه گربه ها باید به خوبی مراقبت نمود تا از این دوره حساس به سلامتی گذر کرده و به بلوغ برسند و تبدیل به یک گربه کامل شوند. در این راستا باید آنها را برای معاینه به دامپزشکی برد تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود و مراقبت های درمانی لازم برای آنها انجام شود.

شما می توانید از خدمات دامپزشکی در منزل استفاده کنید و بچه گربه های کوچولوی خود را به کلینیک های دامپزشکی نبرید. قطعاً این کار برای شما آسانتر است و هیچگونه دردسری ندارد.

در اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی باید خلاصه ای از اطلاعات او را به دامپزشک ارائه دهید. با ارائه اطلاعات مربوطه می توان برای بچه گربه دوست داشتنی شما ، پرونده تشکیل داد. این اطلاعات شامل سن ، جنسیت ، آدرس و ... می باشد.

معاینه در اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی

پس از تشکیل پرونده به معاینه از بچه گربه اقدام می شود. در این معاینه که می تواند توسط دامپزشک آنلاین گربه انجام شود ، وزن و درجه حرارت و ضربان قلب او را بررسی می کنند. شاید برخی از دامپزشکان به گرفتن نمونه ادرار و مدفوع بچه گربه اقدام کنند. دامپزشک چشم ها و گوش های بچه گربه ها را به خوبی معاینه نموده و از سلامت آنها اطمینان کسب می کند.

تکمیل اطلاعات بچه گربه

بعد از انجام معاینات ، دامپزشک اطلاعات تکمیلی را از شما دریافت می کند. اطلاعاتی نظیر تغذیه بچه گربه ، نحوه دستشویی کردن آن ، اسباب بازی های مورد علاقه و ... از شما دریافت می شود و در پرونده بچه گربه درج می شود.

پس از دریافت این اطلاعات و معاینه کامل ، دامپزشک زمان مراجعه بچه گربه به دامپزشکی در آینده را به شما اطلاع می دهد. همچنین مشاوره های لازم در مورد تغذیه و نحوه نگهداری از آن را به شما ارائه می دهد.

مطالب مرتبط: درمان ورم پستان در گربه ها

در معاینه بچه گربه ، چه مواردی بررسی می گردند ؟

در صورتی که بچه گربه دارای دندان باشد ، تمامی این دندان ها معاینه می شوند.

گوش ها و چشم های وی به صورت دقیق معاینه شده و از عفونی نبودن آنها و نبود مشکلات دیگر اطمینان حاصل می شود.

در اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی ، پوست آن از نظر عدم وجود کک ، قارچ و کنه و سایر میکروارگانیسم ها بررسی می گردد.

با لمس نمودن تمامی اعضا بدن مانند شکم ، از نبود توده یا کیست در داخل بدن اطمینان حاصل می شود.

قلب و ریه بچه گربه که از اعضای بسیار مهم و حساسی هستند ، با دقت فراوانی توسط گوشی های مربوطه معاینه می شود.

فتق ناف بچه گربه معاینه شده تا در صورت وجود این مشکل ، اقدامات درمانی لازم صورت بگیرد.

مراجعه بچه گربه به دامپزشکی برای دریافت واکسن

بچه گربه ها باید در سه مرحله واکسن بزنند. فاصله زمانی بین هر نوبت واکسن ، حدود 21 روز می باشد. واکسیناسیون موجب می شود که بدن بچه گربه در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاوم شود. نوع واکسن های تزریق شده کاملاً مشخص است و برای تمامی بچه گربه ها یکسان است. البته ممکن است دامپزشک با توجه به شرایط جسمی و محیطی بچه گربه ، زدن برخی از واکسن ها مانند واکسن سرطان خون را الزامی بداند. این واکسن ، برای تمامی بچه گربه ها زده نمی شود و فقط با صلاح دید دامپزشک برای برخی از آنها تزریق می گردد.

مصرف داروهای کشنده کرم برای بچه گربه ها

در اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی ، داروهای کشنده کرم برای آنها تجویز می گردد. اکثر بچه گربه ها دارای کرم در بدن خود می باشند و با این کرم ها در بدن خود متولد می شوند. داروهایی وجود دارند که مخصوص نابودی این کرم ها هستند. مقدار مصرف این داروها ، با توجه به جواب آزمایشات و صلاح دید دامپزشک تعیین می گردد. به طور کلی دو دوز داروی از بین برنده کرم را به فاصله زمانی سه هفته از یکدیگر ، برای بچه گربه تجویز می کنند.

به این وب سایت رای دهید