عفونت گوش خرگوش ها

عفونت گوش خرگوش ها

0 دیدگاه 25 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 1054
عفونت گوش خرگوش ها
خرگوش ها حیوانات خانگی باهوش و اجتماعی هستند. بسته به وضعیت و نوع زندگی آنها، انواع مختلفی از عفونت ها وجود دارد که گوش را درگیر می کند یا علائم مشابهی ایجاد می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد علائم، علل و درمان عفونت گوش در خرگوش با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، خرگوش های مبتلا به عفونت گوش اغلب دارای یک یا چند علامت هستند، از جمله:

Head Tilt: کج کردن سر به یک طرف

فلاپی گوش: اگر گوش آسیب‌دیده ممکن است به سمت پایین بیفتد

درد منجر به خاراندن: خارش یا خاراندن در گوش آسیب دیده

علائم عصبی: کج شدن شدید سر، تشنج، چرخش (راه رفتن در دایره)، غلت زدن، از دست دادن تعادل، و حرکات غیر طبیعی چشم.

بو یا ترشح: خون، ضایعات سیاه، ترشحات غلیظ سفید یا زرد سوپ دار، یا مواد سفید تا زرد خشک شده در گوش

علل شایع عفونت گوش در خرگوش

عفونت های باکتریایی از علل شایع عفونت گوش در خرگوش ها هستند. اغلب آنها عفونتی در دستگاه تنفسی فوقانی دارند که از طریق لوله هایی که این نواحی را به هم متصل می کند به گوش میانی یا داخلی منتقل می شود. پاستورلا، استافیلوکوک، استرپتوکوک، E.coli، سودوموناس، پروتئوس و بوردتلا همگی باکتری‌های جدا شده رایج در عفونت گوش خرگوش هستند.

انگل هایی مانند کنه های گوش می توانند باعث عفونت گوش در خرگوش ها شوند. این کنه ها در پوست مجرای گوش و فلپ گوش فرو می روند و دردناک و خارش دار هستند. کنه های گوش می توانند نزدیک به یک ماه در محیط زندگی کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که محیط خرگوش خود را به طور کامل تمیز کرده اید تا از عفونت مجدد جلوگیری کنید. درمان اغلب شامل 2 دور دارو برای کمک به درمان کنه هایی است که ممکن است در محیط وجود داشته باشد. از آنجایی که دردناک است، داروهای ضد درد و/یا داروهای ضد التهاب نیز اغلب تجویز می شوند.

 

یک ارگانیسم تک یاخته ای، E. caniculi، می تواند علائم مشابه عفونت گوش داخلی یا میانی را ایجاد کند. این علائم شامل کج شدن سر، غلتیدن، تشنج و حتی فلج است. این عفونت می تواند کلیه ها و چشم ها را نیز درگیر کند. E. caniculi همچنین می تواند به مدت یک ماه در محیط زندگی کند، بنابراین تمیز کردن کامل ناحیه خرگوش برای جلوگیری از عفونت مجدد ضروری است.

عفونت انگلی با یک انگل راکون، Baylisascaris procyonis، همچنین می تواند علائم عصبی مشابه خرگوش های مبتلا به عفونت گوش داخلی و میانی ایجاد کند. این از طریق مدفوع راکون پخش می شود. خرگوش ها با خوردن انگل روی علف، غذای دیگر یا نوشیدن آب آلوده آلوده می شوند.

درمان عفونت گوش خرگوش

همانطور که آموخته اید، انگل ها، باکتری های مختلف و موجودات تک یاخته ای همگی می توانند باعث عفونت گوش یا علائم مشابه شوند. هر علتی درمان بسیار متفاوتی دارد. خرگوش شما ممکن است به آنتی بیوتیک، کرم ضد کرم، کنترل موضعی انگل و/یا داروهای مسکن نیاز داشته باشد.

درمان ممکن است هفته ها طول بکشد تا موثر باشد. اگر فکر می کنید خرگوش شما عفونت گوش دارد، او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

کج شدن سر در خرگوش ها

به این وب سایت رای دهید