چگونه به گربه خود دارو بدهید

چگونه به گربه خود دارو بدهید

0 دیدگاه 3 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 455
چگونه به گربه خود دارو بدهید
وقتی گربه شما بیمار است و نیاز به دارو دارد، می دانید که دارو دادن به اوآسان نیست. زمانی که گربه ها مریض هستند، بسیار تحریک‌پذیرهستند.

چگونه به گربه خود دارو بدهید

وقتی گربه شما بیمار است و نیاز به دارو دارد، می دانید که دارو دادن به اوآسان نیست. زمانی که گربه ها مریض هستند، بسیار تحریک‌پذیرهستند.

 نکات و پیشنهادات ما را در این مقاله بخوانید تا به شما آموزش دادن دارو به گربه و ایجاد احساس راحتی بیشتر کمک کند. همیشه دستورالعمل های دامپزشک خود را در مورد نحوه دادن دارو به گربه دنبال کنید. برخی از داروها را باید با معده خالی داد یا نمی توان با غذا داد. در حالی که برخی از گربه ها به راحتی داروی خود را زمانی که در یک خوراکی خوشمزه پنهان می شوند مصرف می کنند، برخی دیگر اغلب در اطراف قرص یا کپسول غذا می خورند یا فقط از خوردن خوراکی حاوی دارو خودداری می کنند. اشتهای گربه ها با حس بویایی آنها تحریک می شود، که متأسفانه می تواند در اثر بیماری کاهش یابد و بنابراین ارائه درمان با داروهای ذخیره شده در داخل آن را دشوار می کند. از دامپزشک خود بخواهید نشان دهد که چگونه می توانید با خیال راحت به گربه خود دارو بدهید در حالی که با گربه خود در کلینیک هستید. حتی می توانید با استفاده از خوراکی های کوچک مشابه اندازه دارو یا سرنگ پر از آب برای داروی مایع، در کلینیک تمرین کنید.

گربه خود را با آرامش به اتاقی ساکت ببرید. گربه خود را با حوله یا پتوی آشنا که با Feliway (محصول فرمون تسکین دهنده ای که می توانید در فروشگاه حیوانات خانگی پیدا کنید) اسپری شده روی پاهای خود یا روی میز قرار دهید. با صدای آرام و دست ملایم خود به گربه اطمینان دهید (اگر به آن عادت کرده است). گربه ها وقتی در پتو یا حوله پیچیده شده و فقط سرشان بیرون است، احساس امنیت بیشتری می کنند. ممکن است زمانی که شما دارو را می‌دهید، بخواهید که گربه‌تان را در آغوش بگیرد.

اگر متوجه شدید که گربه‌تان مضطرب، استرس یا عصبانی می‌شود، توقف کنید و به او استراحت دهید، خوراکی‌های خوشمزه بدهید و صبر کنید تا آرام شود و دوباره تلاش کنید.

چگونه به گربه خود قرص یا داروی کپسول بدهید

1. استفاده از غذا

با شکل دادن به یک "کوفته" کوچک از غذای کنسرو شده برای گربه ها شروع کنید. این را بدون دارو به گربه خود بدهید تا ببینید آیا او حاضر به خوردن آن است یا خیر. اگر اینطور است، دارو را در مرکز "کوفته" قرار دهید و آن را نزدیک گربه خود قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر گربه شما دارو را گاز بگیرد، ممکن است طعم بدی در دهانش ایجاد کند و باعث شود قرص یا کپسول تا حدی حل شود.

اگر گربه شما "غذای کوفته مانند" را با دارو نمی خورد، روش دیگری را امتحان کنید تا بدون گاز گرفتن یا پاره شدن آن را وارد دهانش کنید. توجه داشته باشید که دهان گربه حاوی باکتری های زیادی است و گاز گرفتن گربه می تواند بسیار دردناک و همچنین باعث عفونت شود. اگر توسط گربه گاز گرفته شدید، محل گزش را با صابون آنتی باکتریال تمیز کنید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

قرص ها را خرد نکنید زیرا ممکن است دارو تلخ باشد یا باعث تحریک یا مشکلات دیگر شود و درمان گربه را دشوارتر کند.

دادن قرص یا کپسول مستقیماً بدون غذا در دهان

داروهایی که قرار است به صورت خوراکی داده شوند (از راه دهان) ممکن است شامل قرص، کپسول یا مایعات باشد. با نگه داشتن قرص یا کپسول در دست خود بین انگشت شست و سبابه دارو را آماده کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از یک تکه کوچک از درمان که تقریباً به اندازه قرص یا کپسول است، تمرین کنید

گربه خود را طوری قرار دهید که انتهای پشتی به بدن شما تکیه داده شده و سر به سمت جلو باشد. با گرفتن آرام سر گربه خود را از بالا با دست غیر غالب خود شروع کنید. اگر راست دست هستید، اجازه دهید سر گربه کمی به سمت راست و اگر چپ دست هستید به سمت چپ بچرخد. به آرامی استخوان گونه گربه خود را در هر طرف سر خود نگه دارید.

به آرامی سر خود را به سمت بالا و عقب خم کنید تا گربه دهان خود را باز کند. یکی از انگشتان باقی مانده را روی دست حاوی قرص یا کپسول روی دندان های جلویی پایینی قرار دهید تا فک پایین باز بماند. انگشت خود را روی دندان های کوچک جلویی نگه دارید نه روی دندان های نیش تیز. قرص یا کپسول را تا حد امکان بر روی زبان قرار دهید، بلافاصله دهان خود را ببندید و به آرامی روی بینی گربه خود باد کنید تا او را به قورت دادن تشویق کنید.

اگر گربه‌تان سرش را به عقب ‌کشید دهانش را باز نکرد، از انگشت وسط خود (همان دستی که قرص یا کپسول را نگه می‌دارد) دهانش را باز کنید و تا جایی که ممکن است قرص یا کپسول را روی زبان رها کنید. ، دهان آنها را ببندید و به آرامی روی بینی آنها باد کنید تا قورت دهند. همچنین می توانید به آرامی گردن گربه خود را به آرامی مالش دهید تا او را به قورت دادن تشویق کنید.

اگر بعد از مصرف دارو احساس کردید که بزاق گربه شما ترشح می کند، در این مورد با دامپزشک خود صحبت کنید.

استفاده از دستگاه  قرص خوران

استفاده از دستگاه  قرص خوران برای دادن قرص یا کپسول به گربه با دور نگه داشتن انگشتان از دهان گربه از شما محافظت می کند. از دامپزشک خود بخواهید روش ایمن استفاده از قرص خوران را به شما نشان دهد، زیرا در صورت استفاده نادرست، خطر آسیب رساندن به گلوی گربه وجود دارد.

استفاده از غذا برای دادن داروی مایع

ساده ترین راه برای دادن داروی مایع مخلوط کردن آن با غذای کنسرو شده گربه است. مقدار کمی از غذای کنسرو شده معمولی گربه را با داروی مایع مخلوط کنید و با دست به گربه غذا دهید تا مطمئن شوید که دوز کامل را دریافت می کند. گربه‌ها اغلب حساس هستند و غذا را همراه با دارو نمی‌خورند. در این صورت، داروی مایع را مستقیماً در دهان خود به آن بدهید.

دادن داروی مایع به طور مستقیم در دهان بدون استفاده از غذا

در حالی که سرنگ را با دست غالب خود با دارو گرفته اید، آن را به گربه خود بدهید - برخی از گربه ها حتی از نوک سرنگ لیس می زنند. در این صورت، می توانید به آرامی پیستون را در حالی که گربه شما دارو را می لیسد و می بلعد، فشار دهید.

اگر گربه شما مایع را نمی لیسد، به آرامی سر گربه خود را روی استخوان گونه ها با دست غیر غالب خود بگیرید و نوک سرنگ را به آرامی در ناحیه بین گونه و دندان های داخل دهان قرار دهید. به آرامی دارو را تزریق کنید و به بینی گربه خود پف کنید تا آن را قورت دهید. هنگام دادن داروی مایع، سر گربه را به عقب خم نکنید، زیرا خطر استنشاق دارو به نای و ریه ها را افزایش می دهد.

متأسفانه، بسیاری از داروها طعم تلخی دارند و گربه‌ها اغلب مقداری از مایع را بیرون می‌ریزند و بیش از حد آب دهان می‌ریزند. به گربه داروی اضافی ندهید مگر اینکه مطمئن باشید هیچ یک از مایعات را نخورده است. اگر متوجه شدید که گربه مقداری از دارو را بیرون می ریزد، قبل از دادن بیشتر آن، با دامپزشک خود در این مورد صحبت کنید.

پس از استفاده سرنگ را بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود. دارو را در صورتی که روی برچسب مشخص شده است در یخچال قرار دهید.

بعد از دادن دارو به گربه حتما از گربه خود تمجید کنید. برای یک تجربه مثبت تر، خوراکی های ویژه یا غذای کنسرو شده بدهید - امیدوارم دفعه بعد دادن دارو را آسان تر کند.

 

به این وب سایت رای دهید