گربه ها چند روز می توانند بدون غذا بمانند؟

گربه ها چند روز می توانند بدون غذا بمانند؟

0 دیدگاه 4 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 20726
گربه ها چند روز می توانند بدون غذا بمانند؟
آیا تا به حال فکر کرده اید که گربه شما چند روز می تواند بدون غذا بماند؟ بسیاری از والدین گربه‌ها با برخورد به این موضوع نمی دانند باید به دامپزشک مراجعه کنند یا اینکه  فقط باید غذاهای جدید را برای گربه‌ خود امتحان کنند. باید بدانید که گربه ها می توانند تا 2 هفته بدون غذا بمانند.

گربه ها چند روز می توانند بدون غذا بمانند؟

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که گربه شما چند روز می تواند بدون غذا بماند؟ بسیاری از والدین گربه‌ها با برخورد به این موضوع نمی دانند باید به دامپزشک مراجعه کنند یا اینکه  فقط باید غذاهای جدید را برای گربه‌ خود امتحان کنند. باید بدانید که گربه ها می توانند تا 2 هفته بدون غذا بمانند.

به عنوان یک صاحب گربه، می دانید که دوست گربه شما چقدر می تواند حساس باشد. آنها در صورت لزوم از نوشیدن آب خودداری می کنند و حتی وقتی ناراحت هستند از نوازش شدن توسط والدین حیوان خانگی خود خودداری می کنند. در حالی که ممکن است زمانی که آنها از محبت شما دوری می کنند غمگین شوید، نگرانی واقعی زمانی مطرح می شود که متوجه می شوید گربه شما آنطور که باید غذا نمی خورد یا آب نمی نوشد.جنبه تاسف بار این جدول زمانی این است که بعد از چند روز عوارض خطرناکی به وجود می آید.

بیایید نگاهی به گربه ها و نیاز آنها به غذا بیندازیم. این به شما کمک می کند اهمیت غذا برای سلامت کلی آنها را درک کنید و اینکه چرا آنها نباید برای مدت طولانی از مواد مغذی مورد نیاز خود استفاده کنند.

گربه ها چقدر می توانند بدون غذا بمانند؟

همانطور که اشاره کردیم، گربه می تواند تا 2 هفته بدون غذا زنده بماند، در صورتی که منبع آب داشته باشد، اما نباید آنها را در این شرایط قرار داد . گربه ها گوشتخوار هستند و برای زنده ماندن به گوشت در  بخشی از رژیم غذایی خود نیاز دارند. هنگامی که آنها از گوشت محروم می شوند، بدن شروع به استفاده از ذخایر چربی برای حفظ انرژی خود می کند. با توجه به این نیازها، تنها پس از 3 روز، یک گربه می تواند به شدت بیمار شود.گربه ها باید هر روز غذا بخورند.

مطالب مفید : گرمازدگی در گربه ها

وقتی گربه شما غذا نمی خورد چه اتفاقی می افتد

وقتی کمبود غذا در گربه باعث می شود بدن از ذخایر چربی برای انرژی استفاده کند، کبد می تواند بیش از حد کار کند زیرا چربی به کبد منتقل می شود تا به انرژی تبدیل شود. لیپیدوز کبدی در گربه هایی که بیش از 3-4 روز بدون مواد مغذی مناسب می گذرد، شایع است، به خصوص در گربه هایی که قبل از قطع غذا اضافه وزن داشتند. همچنین متوجه خواهید شد که این بیماری می تواند خیلی سریع بروز کند. اگر گربه شما بدون تغذیه مناسب به حرکت خود ادامه دهد، اندام هایش شروع به ضعیف شدن می کنند.

دلایلی که گربه شما غذا نمی خورد

بیماری – گربه ها زمانی که احساس خوبی ندارند، غذا نمی خورند. اگر متوجه شدید که گربه شما غذا نمی‌خورد و علائم دیگری مانند بی‌حالی، استفراغ یا اسهال را نشان می‌دهد، باید با دامپزشک خود تماس بگیرید.

استرس – گربه ها حیواناتی احساسی هستند. اگر آنها نسبت به تغییرات اطراف خانه احساس استرس یا ناراحتی کنند، ممکن است از غذا خوردن اجتناب کنند. وقتی این اتفاق می افتد، به آنها توجه بیشتری داشته باشید و به آنها کمک کنید تا مشکلات را حل کنند.

مشکلات دندانی – همه ما می دانیم که خوردن با دهان درد چقدر سخت است. اگر گربه شما در خوردن غذا مشکل دارد یا با یک طرف دهان می جود، بوی بد دهان یا علائم ناراحتی هنگام لمس سر یا دهانش را نشان می دهد، ممکن است نیاز به مراجعه به دندانپزشک باشد.

داروها - داروهای تجویز شده توسط دامپزشک گربه شما ممکن است باعث کاهش اشتها شود. هنگامی که گربه شما دارو مصرف می کند، باید از عوارض جانبی احتمالی آنها آگاه باشید. گربه ها همچنین ممکن است از خوردن غذای خود اجتناب کنند، اگر متوجه شوند که دارو در آن وجود دارد.

مطالب مفید : علل ایجاد زخم های پوستی در گربه ها

راه هایی برای غذا دادن به گربه

در برخی شرایط، اگر گربه شما غذا نمی خورد ، صبور بودن تنها راه حل با حمایت دامپزشک است. داروها و بیماری ها باید قبل از اینکه گربه شما دوباره شروع به غذا خوردن عادی کند، سیر خود را طی کنند. اگر این دلیل از دست دادن اشتهای گربه شما نیست، ممکن است نیاز به تغییر غذا باشد. به یاد داشته باشید که هرگونه تغییر در غذا باید به تدریج انجام شود. با افزودن کمی از غذای جدید به غذای اصلی شروع کنید و نسبت ها را در حدود یک هفته تغییر دهید. اگر آنها همچنان از خوردن درست غذا خودداری می کنند، در این صورت تماس با دامپزشک ضروری است. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا هر مشکلی را که گربه‌تان از آن رنج می‌برد تعیین کنید و آنها را در مسیر بهبودی قرار دهید.

در حالی که گربه گوشتخوار شما می تواند 2 هفته بدون غذا بماند، تنها پس از چند روز، می تواند خطرناک شود. باید اشتهای آنها را به دقت زیر نظر داشته باشید. وقتی تغییراتی را مشاهده می کنید، مشورت با دامپزشک آنها مهم است. این باعث می شود گربه شما در وزن مناسب و بهتری بماند.

مطالب مرتبط :

مصرف لبنیات در گربه ها

رژیم غذایی گربه ها

به این وب سایت رای دهید