فشار خون بالا در سگ ها

فشار خون بالا در سگ ها

0 دیدگاه 5 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 749
فشار خون بالا در سگ ها
در سگ ها، فشار خون بالا بیش از هر چیز در نتیجه بیماری های دیگر دیده می شود و در سگ های میانسال تا مسن تر دیده می شود.

فشار خون بالا در سگ ها

در سگ ها، فشار خون بالا بیش از هر چیز در نتیجه بیماری های دیگر دیده می شود و در سگ های میانسال تا مسن تر دیده می شود.

 در اینجا می توانید در مورد علت فشار خون بالا، علائمی که باید مراقب آنها باشید و اگر سگ شما تحت تأثیر قرار گرفت چه کاری می توانید انجام دهید بیشتر بخوانید!

فشار خون بالا چیست و علت آن چیست؟

فشار خون در بدن با نیروی عضله قلب تنظیم می شود. ومی تواند تحت تأثیر بیماری ها و عوامل خارجی مانند استرس قرار گیرد. افزایش فشار خون سگ ها؛ در بیماری های کلیوی و مشکلات قلبی و همچنین در برخی بیماری های هورمونی دیده می شود.

علائم فشار خون بالا در سگ ها

فشار خون بالا بر کل گردش خون و همه اندام هایی که خون از آنها عبور می کند تأثیر می گذارد. این منجر به افزایش فشار در رگ های خونی، اندام های داخلی می شود و می تواند منجر به فشار بر کلیه ها، قلب، چشم ها و سیستم عصبی شود. مشکلات کلیوی اغلب به صورت افزایش تشنگی و ادرار، تغییر یا کاهش اشتها و استفراغ، گاهی اوقات همراه با کاهش وزن ظاهر می شود.

مطالب مرتبط : مراقبت از بچه گربه ها چگونه است ؟

مشکلات قلبی می تواند خود را به صورت مشکلات تنفسی، سرفه، خستگی، خواب بیشتر سگ یا ناتوانی در ورزش نشان دهد، گاهی اوقات سگ وزن کم می کند.

فشار خون بالا می تواند روی چشم ها تأثیر بگذارد، به طوری که سگ مردمک چشمش تغییر می کند، بد می بیند یا نابینا می شود. همچنین می تواند باعث علائم عصبی مانند سرگیجه یا گرفتگی عضلات شود.

آیا می توانم برای جلوگیری از فشار خون بالا در سگم کاری انجام دهم؟

همیشه توجه داشته باشید که آیا سگ شما علائمی دارد، وزن کم می کند یا رفتار خود را تغییر می دهد. اغلب، تغییرات اولیه فشار خون بالا کوچک و موذیانه است.

اگر سگ شما احساس خوبی ندارد یا علائم تغییر رفتار، تشنگی افزایش یافته، کاهش وزن را نشان می دهد یا اگر تغییراتی در چشم ها یا بینایی خود مشاهده می کنید، حتماً با دامپزشک تماس بگیرید.

 

به این وب سایت رای دهید