7 نکته برای کمک به انتخاب نژاد سگ مناسب

7 نکته برای کمک به انتخاب نژاد سگ مناسب

0 دیدگاه 10 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 390
7 نکته برای کمک به انتخاب نژاد سگ مناسب
نژادهای سگ بسیار زیادی وجود دارد که انتخاب حیوان خانگی عالی را برای شما ممکن است سخت کند. همه سگ ها به مراقبت، ورزش و آموزش نیاز دارند، اما می تواند تفاوت های زیادی بین بسیاری از نژادها وجود داشته باشد. 

7 نکته برای کمک به انتخاب نژاد سگ مناسب


نژادهای سگ بسیار زیادی وجود دارد که انتخاب حیوان خانگی عالی را برای شما ممکن است سخت کند. همه سگ ها به مراقبت، ورزش و آموزش نیاز دارند، اما می تواند تفاوت های زیادی بین بسیاری از نژادها وجود داشته باشد. 
شما باید مطمئن باشید که می توانید نیازهای دوست جدید خود را برآورده کنید و در عین حال از اوقات فراغت با هم به روشی متناسب با سبک زندگی خود لذت ببرید.
1. نژادهای دوستدار خانواده
برخی از نژادها به صبور، بردبار و دوست داشتنی بودن نسبت به اعضای جوان تر خانواده شناخته شده اند. رتریورهای لابرادور و رتریورهای طلایی اغلب یک انتخاب عالی هستند. بوکسرها و برخی از تریرها، به صورت سنتی همراهان وفادار کل خانواده هستند. نژادهای کوچکتر مانند مالتیز، وست هایلند وایت تریر یا بیشون فریز ممکن است برای خانواده های کم تحرک یا سالمندانی که به دنبال همدم خود هستند، ایده آل باشند .
2. اندازه
اندازه سگ را متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کنید. برخی از عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید عبارتند از وضعیت خانه/زندگی، ماشین، سن کودکان و حیاط یا دسترسی به فضاهای بیرونی برای ورزش. در نظر بگیرید که چه کسی ممکن است نیاز داشته باشد که با سگ شما وقت بگذراند یا اگر در منزل نیستید چگونه از این حیوانات مراقبت خواهید کرد.
توجه داشته باشید که تنوع اندازه در گروه های نژادی مختلف بسیار زیاد است، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات زیادی را برای یافتن نژادهایب مطابق با نیاز خود انجام دهید!
3. سطح فعالیت خود را در نظر بگیرید
اگر ترجیح می دهید در خانه استراحت کنید، سگ تازی یا ویپت ممکن است نژادمناسبی برای انتخابی شما نباشند. 
از سوی دیگر، بسیاری از نژادها به دلیل طبیعت آرام خود و علاقه به حضور در منزل شناخته شده اند.
از طرف دیگر، نژادهای سگ کار مانند Border Collie و Australian Shepherd سرشار از انرژی هستند. اگر عاشق فضای باز هستید، مطمئن شوید که نژادی را پیدا کنید که همراه همیشگی شما باشد.
4. نیاز به نظافت
برخی از نژادها نیاز به نظافت زیادی دارند در حالی که برخی دیگر نیازمند اقدامات نگهداری بسیار کمی هستند. 
نظافت ممکن است شامل شانه زدن مکرر در خانه یا قرار ملاقات های منظم با آرایشگر سگ شما باشد.
حتماً در مورد نیازهای فردی نژاد مورد علاقه خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، مالاموت های آلاسکا دارای پوشش بسیار ضخیمی هستند و دو بار در سال این پوشش می ریزند. شارپی چین‌های پوستی زیادی دارد که برای جلوگیری از عفونت‌های پوستی نیاز به تمیز کردن منظم و دقیق دارند. 
5. نژادهای هیپوآلرژنیک
کنترل آلرژی به حیوانات خانگی ممکن است دشوار باشد و ممکن است از مالکیت سگ جلوگیری کند. در این شرایط،  Poodles و Poodle (Labradoodle، Cavapoo، و غیره) ممکن است همان نژادب باشند که شما به دنبال آن هستید. موهای این موجودات موهای ریزش کمی دارند، حیوانات خانگی خوبی هستند و در اشکال و اندازه های مختلفی از جمله نژادهای مینیاتوری وجود دارند.
6. به دنبال یک نژاد بسیار باهوش هستید؟
برای کسانی که به دنبال آموزش سگ های خود برای انجام یک کار خاص هستند، هوش بسیار مهم است. بهترین دوست انسان می تواند بسیاری از وظایف باورنکردنی را انجام دهد. ممکن است بخواهید یک سگ نجات کوهستان، سگ کشف مواد مخدر، قهرمان چابکی ، یا یک سگ کار در مزرعه تربیت کنید. Border Collies بسیار باهوش هستند و واقعا از کار با صاحبان خود لذت می برند. اسپانیل‌ها، ژرمن شپرد و پوینترها نیز در زمینه یادگیری مشاغل خاص در کلاس درجه یک هستند.
7. نگران خطرات سلامتی هستید؟
برخی از نژادها مستعد ابتلا به بیماری های خاصی هستند و متأسفانه به همین دلیل طول عمر آنها کاهش می یابد. نژادهای براکیسفالیک (آنهایی که بینی کوتاه دارند)، مانند بولداگ و پاگ، ممکن است از مشکلات تنفسی و انواع بیماری های دیگر رنج ببرند. نژادهای غول پیکر مانند گریت دینز و ماستیف بیشتر با مشکلات مفصلی و استخوانی مواجه می شوند.
بسیاری از سگ های اصیل به دلیل ژنتیکی که دارند در معرض خطر ذاتی بیماری های خاص هستند. در این بین، برنده رده سالم ترین سگ اغلب به نژادهای مخلوط می رسد. 
در نهایت، پس از تهیه لیستی از نژادهای مورد علاقه، سعی کنید آنها را شخصاً ملاقات کنید. با دوستان و خانواده ای که صاحب برخی از این نژادها هستند گپ بزنید و برای دریافت توصیه ها و نکات با دامپزشکان سامانه ما صحبت کنید.

به این وب سایت رای دهید