گاز گرفتن سگ و گربه

گاز گرفتن سگ و گربه

0 دیدگاه 14 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 412
گاز گرفتن سگ و گربه
دهان سگ‌ها و گربه‌ها مملو از باکتری است که در صورت بروز گاز گرفتن می‌تواند باعث عفونت‌های جدی شود.

گاز گرفتن سگ و گربه

دهان سگ‌ها و گربه‌ها مملو از باکتری است که در صورت بروز گاز گرفتن می‌تواند باعث عفونت‌های جدی شود. علاوه بر این، دندان ها می توانند به بافت نفوذ کنند و باعث آسیب سطحی و عمیق تر و جدی تر به ساختارهای داخلی شوند. برای برخی از سگ‌ها، مانند نژادهای بزرگ یا قوی مانند سگ‌هایی که برای جنگ پرورش داده می‌شوند، نیروهای ایجاد شده در حین گاز گرفتن می‌تواند بافت را خرد کند و باعث کبودی شدید و آسیب به اندام‌های داخلی شود.

گاز گرفتن گربه

گاز گرفتن گربه بعید است که آسیب تهدید کننده زندگی ایجاد کند، اما می تواند باعث عفونت های جدی شود. اگر گربه شما گاز گرفته شده باشد، ممکن است بلافاصله متوجه آن نشوید، اما در برخی موارد ممکن است عفونت در پوست ایجاد شود. این ممکن است به صورت یک ناحیه متورم، قرمز و دردناک یا یک آبسه ظاهر شود. حیوان خانگی شما ممکن است بی حال به نظر برسد، تب داشته باشد و غذا نخورد. اگر شک دارید که گربه شما گاز گرفته شده است، باید برای تسکین درد و آنتی بیوتیک به دامپزشک مراجعه کنید. اگر آبسه در اثر گزش ایجاد شده باشد، اگر قبلاً ترکیده نشده باشد، نیاز به لانسینگ (تخلیه) دارد و باید به دقت تمیز شود.

 

اگر توسط گربه گاز گرفته شده اید، باید محل گزش را به طور کامل در آب گرم و صابون بشویید و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. انسان برای نیش گربه به آنتی بیوتیک نیاز دارد و این باید در اسرع وقت انجام شود.

گاز گرفتن سگ

اقدام مورد نیاز در مورد گاز گرفتن سگ به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اندازه سگ درگیر، شدت گاز گرفتن، محل و نحوه تمیز کردن آن آسان است. اگر گزیدگی باعث خونریزی شد، باید به مدت ده دقیقه فشار ثابتی اعمال کنید و اگر بعد از ده دقیقه بهبود نیافت، مشاوره بگیرید.

زخم های سوراخ شده سطحی کوچک را می توان با آب نمک گرم یا کلرهگزیدین رقیق شده (مانند هیبیسکاب) تمیز کرد. اگر آنها شروع به قرمز شدن کردند، سگ شما علائمی از درد در ناحیه نشان داد یا چرک سبز/زرد وجود داشت، باید فوراً با دامپزشک مشورت کنید. 

اگر زخم‌های گزش عمیق هستند، کبودی قابل توجهی وجود دارد، یا گاز گرفتن‌ها بسیار آسیب‌زا بود، مانند تکان دادن سگ بزرگ توسط سگ یا گربه، همیشه باید حیوان خانگی خود را در اسرع وقت نزد دامپزشک خود ببینید. گزش های قفسه سینه ، شکم و گردن جدی ترین هستند، زیرا دندان ها می توانند به قفسه سینه یا حفره شکم نفوذ کنند و باعث آسیب های داخلی جدی شوند . این موارد به تسکین درد، کاوش زخم ها تحت بیهوشی و اغلب تصویربرداری مانند اشعه ایکس نیاز دارند. اگر مطمئن نیستید که نیش عمیق است یا خیر، بهتر است در اسرع وقت از یک دامپزشک مشاوره حرفه ای بگیرید.

 

اگر سگ شما را گاز گرفت، زخم را با آب گرم و صابون کاملاً تمیز کنید و به پزشک مراجعه کنید.

جلوگیری از گاز گرفتن سگ و گربه

اگر می‌دانید سگ شما واکنش‌پذیر است و سابقه درگیری دارد، ارزش دارد که اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع دعوا انجام دهید. مهم است که سگ خود را در مکان‌های عمومی نگه دارید و ایده خوبی است که سگ خود را با پوزه آموزش دهید تا از گاز گرفتن دیگران محافظت کنید.

مشاوره با یک رفتارشناس واجد شرایط برای کار بر روی اصلاح رفتار سگ شما می تواند واقعا مفید باشد و در برخی موارد باعث صرفه جویی در زندگی می شود.

اگر گربه شما تمایل به گاز گرفتن افراد دارد، بهتر است با یک دامپزشک مشورت کنید تا به هر دلیل پزشکی تهاجمی بودن آنها، مانند دردی که قابل درمان است، بررسی شود و سپس اقداماتی را برای جلوگیری از دشمنی با آنها انجام دهید.

اطمینان از عقیم شدن آنها، فراهم کردن منابع کافی مانند غذا، آب و سینی های دستشویی و مکان های مناسب برای خوابیدن و برای آنها، پرخاشگری گربه به گربه را در خانه کاهش می دهد. اگر گربه‌های شما مرتباً دعوا می‌کنند، ممکن است لازم باشد از یک رفتارشناس واجد شرایط مشورت کنید و در برخی موارد اگر اصلاحات محیطی ناموفق بود، گربه‌هایی را که با این مشکل مقابله نمی‌کنند، به خانه برگردانید.

همچنین مهم است که وقتی توله سگ یا بچه گربه شما جوان است، با دست یا پا با آنها بازی نکنید، زیرا این می تواند رفتارهای گاز گرفتن را در بزرگسالی تشویق کند.

به این وب سایت رای دهید