دلایل بی حالی گربه

دلایل بی حالی گربه

0 دیدگاه 15 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 773
دلایل بی حالی گربه
بی حالی گربه ها باید به دقت بررسی شوند. در صورتی که این بی حالی از عوارض بیماری است ، باید به دامپزشک مراجعه نمود.

بی حالی گربه از مشکلاتی است که در مواقعی برای این حیوان بوجود می آید. اصلی ترین دلایل بروز این مشکل را بررسی می کنیم.

بی حالی گربه به دلیل بیماری

یکی از مهمترین دلایلی که سبب کسل بودن گربه می شود ، بیماری است. متأسفانه بیماری های زیادی در کمین گربه ها است. ناراحتی کلیه ، دیابت ، ناراحتی قلبی ، مسمومیت ، فقر آهن ، لاغری و چاقی شدید ، بیماری های عفونی ، سرماخوردگی ، انگل ، کم آبی بدن و ... از جمله بیماری های گربه است. در صورتی که نمی توانید علائم بیماری گربه را به خوبی تشخیص دهید و تفاوت آن را با بی حالی عادی در این حیوان بدانید ، می توانید با دامپزشک آنلاین گربه مشاوره نمایید.

بی حالی گربه پس از واکسیناسیون

این یک مسئله کاملاً طبیعی است که حیوان در چندین روز ابتدایی پس از دریافت واکسن بی حال باشد و به تدریج سر حال بیاید. اگر بی حال بودن و کسل بودن پس از گذشت یک هفته در این حیوان  ، مشاهده شد ، نیاز به بررسی دارد. در مورد عمل های جراحی این زمان بیشتر است و شاید تا 2 هفته گربه کسل باشد.

واکسیناسیون در حیوانات همراه با عوارضی است. اما بروز این عوارض نباید سبب شود که از انجام واکسیناسیون برای حیوانات خانگی خودداری شود. تنها مسئله ای که باید توجه داشت این است که واکسیناسیون گربه توسط افراد متخصص و مجرب صورت بگیرد.

رژیم غذایی نامناسب و بی حال بودن حیوان

مشکلات مربوط به رژیم غذایی نامناسب سبب می شود که حیوان کسل شود و کاملاً بی رمق باشد. برای رفع این مشکل باید برنامه غذایی گربه را اصلاح نمود. برنامه غذایی حیوانات خانگی از جمله گربه باید بر اساس نیازهای بدن آنها باشد. پروتئین ، کلسیم ، فیبر ، ویتامین و ... باید به میزان کافی در برنامه غذایی حیوان گنجانده شود تا مشکل بی حالی گربه رفع شود. سوء تغذیه ، چاقی ، کم خونی ، پوکی استخوان و ... از مشکلاتی است که در اثر رژیم غذایی نامناسب در این حیوانات بوجود می آیند.

عوارض تغییر مکان زندگی گربه

گربه ها بسیار حساس هستند و نسبت به شرایط محیطی خود ، بسیار هوشیار می باشند. حساسیت برخی از آنها به اندازه ای است که نسبت به تغییر مکان زندگی خود سریعاً عکس العمل نشان می دهند. کسل بودن و بی رمق بودن از جمله این رفتارهای واکنشی است. شما با مشورت با یک دامپزشک در مورد چگونگی برخورد با این مشکل مشورت کنید.

مهمترین علائم بی حوصلگی گربه ها چیست ؟

شاید برخی از صاحبان پت ها ، درک درستی از علائم بی حالی گربه ها نداشته باشند. این علائم در گربه های مختلف ، متفاوت ظاهر می شود. تنگی نفس ، بیرون روی ، استفراغ ، بی توجهی ، خارش شدید ، سرفه های پی در پی ، گیجی و منگی ، بی اشتهایی ، خوابیدن بیش از حد ، تلو تلو راه رفتن و ... از نشانه های بی حوصلگی در این حیوان است.

تفاوت کسل بودن به دلیل بیماری و کسل بودن به دلیل استراحت روزانه در گربه

شاید در تشخیص این مسئله دچار مشکل باشید. زیرا گربه ها حیوانات پر خوابی هستند. شما با خود می گویید که زیاد خوابیدن گربه من از خوش خوابی اوست یا او بیمار شده است ؟ برای تشخیص این مسئله باید به موارد دیگری توجه کنید. آیا اشتهای گربه کم نشده است ؟ آیا گربه تایم کوتاهی را برای بازی اختصاص می دهد ؟ آیا بی حالی گربه با علائم بیماری مثل استفراغ و ... همراه نیست ؟

مطالب مفید : بیماری پستان در گربه ها

بررسی این موارد می تواند به شما در تفکیک ریلکس بودن گربه با کسل بودن به دلیل بیماری ، کمک کند. حتی مواردی مثل ترس می تواند موجب شود که گربه کسل و بی حوصله شود.

ترس گربه را چگونه درمان کنیم ؟

طرز برخورد با گربه ای که به علت ترس بی حال و کسل شده است ، به صورت زیر است.

غذا و نوشیدنی او را به آرامی در مکان همیشگی قرار بدهید و به خوردن آنها توسط گربه اصرار نکنید.

از نگاه کردن و خیره شدن به گربه ها خودداری کنید.

برای مدتی ، کمتر به او نزدیک شوید تا حس ترس او را بر انگیخته نکنید و به درمان بی حالی گربه به علت ترس کمک کنید.

به این وب سایت رای دهید