مزایا و معایب نگهداری گربه در داخل خانه

مزایا و معایب نگهداری گربه در داخل خانه

0 دیدگاه 16 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 715
مزایا و معایب نگهداری گربه در داخل خانه
برای اکثر صاحبان گربه، این یک تصمیم مهم است که آیا باید گربه خود را در داخل خانه نگه دارید یا به آنها اجازه دسترسی به دنیای خارج را بدهید. هر دو گزینه دارای مزایا و معایبی هستند که این مقاله به آنها اشاره خواهد کرد.

برای اکثر صاحبان گربه، این یک تصمیم مهم است که آیا باید گربه خود را در داخل خانه نگه دارید یا به آنها اجازه دسترسی به دنیای خارج را بدهید. هر دو گزینه دارای مزایا و معایبی هستند که این مقاله به آنها اشاره خواهد کرد.

مزایای نگهداری گربه در داخل خانه :

خطر آسیب فیزیکی در گربه‌هایی که فقط در داخل خانه هستند کمتر است و این گربه‌ها ممکن است بیشتر عمر کنند. خطرات فیزیکی که آنها از آنها اجتناب خواهند کرد شامل تصادفات جاده ای، افتادن از درختان، غرق شدن، حملات حیوانات دیگر و برخورد تهاجمی با گربه های دیگر در اختلافات سرزمینی است (مگر اینکه آنها در یک خانواده چند گربه با گربه های ناسازگار زندگی می کنند).

خطر آسیب رساندن فیزیکی به گربه یا دزدیدن آن توسط شخص دیگری در صورت عدم خارج شدن از منزل از بین می رود.

محافظت در برابر بیماری های عفونی مانند ویروس نقص ایمنی گربه (FIV)، لوسمی گربه (FeLV) و پریتونیت عفونی گربه FIP

برخی از نژادها یا انواع گربه ها ممکن است در معرض خطر بیشتری از چالش ها در دنیای بیرون باشند.

 به عنوان مثال، گربه های بدون مو در معرض خطر قرار گرفتن در معرض دمای بالاتر و پایین تر و نور مستقیم خورشید هستند، گربه های سفید بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست و نژادهای مو بلند با حضور در دنیای بیرون بیشتر در معرض خطر پوشش مات قرار می گیرند. این خطرات را می توان با نگه داشتن آنها در داخل خانه به حداقل رساند یا از بین برد.

سبک زندگی فقط در داخل خانه مانع از شکار حیوانات وحشی توسط گربه ها می شود که لزوما برای گربه مثبت نیست. با این حال، این امر برای جمعیت حیات وحش مثبت است و می‌تواند یک تصمیم اخلاقی برای برخی از صاحبان مربوط به جمعیت حیات وحش باشد یا کسانی که تحت فشار همسایگان برای نگهداری گربه در داخل خانه هستند.

چرا زبان گربه ها زبر است؟

نکات منفی نگهداری گربه در داخل خانه :

فرصت کمتری برای گربه برای انجام رفتارهای شکاری و اکتشافی طبیعی وجود دارد که می تواند منجر به کسالت و ناامیدی شود. این رفتارها را می توان و باید در محیط داخلی با استفاده از اسباب بازی های طعمه مانند، تغذیه کننده پازل و تغذیه پراکنده تقلید کرد.

حوادث داخل خانه مانند افتادن از پنجره، مسمومیت ناشی از مواد شوینده، داروها یا گیاهان هنوز در گربه های داخل خانه شایع است. این خطرات هنوز در مورد گربه های داخل خانه و خارج از خانه صدق می کند، اما ممکن است خطر کمی بیشتر برای گربه هایی که تمام وقت خود را در داخل خانه می گذرانند وجود داشته باشد.

گربه‌های داخل خانه اگر موفق به فرار از خانه شوند کمتر در خیابان حرکت می‌کنند و ممکن است در معرض خطر بیشتری از ترافیک، درگیر شدن در تصادف جاده‌ای یا گم شدن باشند.

گربه های داخل خانه ممکن است از دیدن گربه های همسایه که وارد باغشان می شوند یا از خانه عبور می کنند بدون اینکه بتوانند آنها را بدرقه کنند، تهدیدهایی را درک کنند که می تواند منجر به ناامیدی شود.

اگر یک گربه داخل خانه بخشی از یک خانواده چند گربه ای باشد، این خطر وجود دارد که آنها احساسات منفی و متعاقب آن رفتارهای نامناسب ناشی از اشتراک فضا با گربه های ناسازگار را تجربه کنند. این ممکن است شامل کثیف شدن خانه، افزایش رفتارهای خط کشی یا خراشیدن و نظافت بیش از حد باشد. این موضوع هنوز هم در مورد گربه‌های داخل خانه و خارج از خانه صدق می‌کند، اما فشار روی آن دسته از گربه‌هایی که نمی‌توانند در مواقع استرس زیاد خود را از خانه خارج کنند، بسیار بیشتر است.

 

به این وب سایت رای دهید