ظرف خاک گربه ها

ظرف خاک گربه ها

0 دیدگاه 17 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 685
ظرف خاک گربه ها
انتخاب سینی خاک  مناسب برای گربه بسیار مهم است. از اندازه، شکل، محل و مواد بستر، همه این موارد باید در انتخاب سینی در نظر گرفته شود.

انتخاب سینی خاک  مناسب برای گربه بسیار مهم است. از اندازه، شکل، محل و مواد بستر، همه این موارد باید در انتخاب سینی در نظر گرفته شود.

اندازه و نوع سینی خاک برای گربه

اندازه مناسب ظرف خاک را انتخاب کنید - گربه باید فضای کافی برای ورود و حرکت آسان بدون احساس تنگی داشته باشد - گربه های نژاد بزرگ به سینی خاک های بسیار بزرگتری نیاز دارند. اندازه ایده آل ظرف  باید حداقل 1.5 برابر طول گربه باشد.

برخی از گربه ها سینی های کلاه دار را دوست ندارند در حالی که برخی دیگر آنها را ترجیح می دهند. برای بررسی، یک گربه باید با هر دوی آن‌ها همراه باشد تا ببیند کدام یک را برای استفاده انتخاب می‌کند. این تست ترجیح نامیده می شود و می تواند به شما کمک کند که بدانید گربه شما واقعاً ترجیح می دهد از کدام سینی استفاده کند. برخی از گربه‌ها نیز ترجیح می‌دهند ورودی سینی‌های کلاهدار از نوع فلپ گربه‌ای را حذف کنند.

 اطمینان حاصل کنید که کناره های سینی به اندازه کافی پایین است تا گربه های مبتلا به آرتروز مسن تر بتوانند به راحتی داخل و خارج شوند بدون اینکه باعث درد شوند.

سینی هایی با ورودی های بالایی توصیه نمی شود، زیرا نیاز به پریدن گربه به داخل سینی دارد - این برای گربه هایی با تحرک کم مشکل خواهد بود. بیشتر گربه‌ها ترجیح می‌دهند ابتدا با صورت در توالت خود شیرجه نزنند.

محل سینی های زباله برای گربه ها

ظرف خاک باید در یک منطقه آرام و کم تردد از خانه باشد که به راحتی برای گربه قابل دسترسی باشد. سینی را در اتاقی که در آن اغلب بسته است قرار ندهید. از قرار دادن سینی در کنار وسایل پر سر و صدا مانند ماشین لباسشویی یا خشک کن خودداری کنید. در حالت ایده آل سینی را دور از پنجره ها و درهای شیشه ای قرار دهید. وقتی گربه شما در حال توالت رفتن است، دید گربه دیگری در بیرون می تواند باعث ناراحتی آنها شود. در نهایت، سینی‌های زباله را دور از منابع مهم دیگر مانند کاسه‌های آب و غذا قرار دهید - گربه‌ها ترجیح می‌دهند دور از محل تغذیه و آبخوری  خود توالت کنند.

 انواع بستر برای سینی خاک گربه

طبیعی‌ترین نوع بستر گربه، نوع ماسه‌ای نرم از بستر کلوخه‌ای است - نسبت به نوع بستر سخت‌تر بر پایه چوب، روی پنجه‌ها ملایم‌تر است. با این حال برخی از گربه‌ها از سنین پایین به نوع خاصی از بستر عادت کرده‌اند، بنابراین تغییر بستر ممکن است بهترین ایده برای آنها نباشد. اگر می خواهید نوع بستر گربه را تغییر دهید، با قرار دادن دو نوع بستر در کنار یکدیگر در 2 سینی مختلف و دیدن اینکه گربه کدام یک را انتخاب می کند، می توان یک آزمایش ترجیحی انجام داد.

از خاک گربه معطر خودداری کنید - عطرها برای ارائه مزایایی برای ما انسان ها اضافه می شوند، با این حال آنها واقعا می توانند برای گربه شما حساسیست به وجود آورند.

بستر باید حداقل 5 سانتی متر عمق داشته باشد تا به گربه شما مواد حفاری زیادی بدهد.

نحوه تمیز کردن سینی های خاک گربه

سینی زباله باید حداقل دو بار در روز جمع شود تا توده های ادرار و مدفوع از بین برود. حداقل هفته ای یکبار سینی های زباله را با یک پاک کننده مناسب سینی خاک  ضدعفونی کنید. می توان از آب جوش یا مایع شستشو استفاده کرد. از استفاده از سفید کننده ها یا مواد ضدعفونی کننده انسانی در سینی خودداری کنید زیرا بوی تند و شدیدی به جا می گذارند که گربه ها از آن خوششان نمی آید. در نهایت، قبل از اضافه کردن بستر، اطمینان حاصل کنید که سینی کاملاً خشک شده است.

استفاده از خاک بستر نا مناسب می تواند باعث بیماری های عفونی در دستگاه اداری تناسلی شود و همچنین سینی های نا مناسب می تواند برای گربه شما حساسیت زا باشد .

به این وب سایت رای دهید