قلاده شوک

قلاده شوک

0 دیدگاه 17 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 582
قلاده شوک
قلاده شوک وسیله ای است که به حیوان شوک الکتریکی وارد می کند و به عنوان ابزار آموزشی استفاده می شود.

قلاده شوک وسیله ای است که به حیوان شوک الکتریکی وارد می کند و به عنوان ابزار آموزشی استفاده می شود.

قلاده شوک چگونه کار می کنند؟

آنها معمولاً توسط شخصی اداره می شوند که در زمانی که می خواهند شوک را به حیوان وارد کنند، دکمه ای را روی یک کنترل از راه دور فشار می دهد. برخی از قلاده‌هایی که بر اساس اصل مشابه قلاده‌های برقی کار می‌کنند ممکن است از این نظر متفاوت باشند که شوک وارد نمی‌کنند، اما ممکن است لرزش یا صدای ناگهانی یا پف هوا یا اسپری منتشر کنند که برای حیوان ناخوشایند طراحی شده است. این نوع قلاده ها می توانند اتوماتیک باشند (مانند واق سگ) به جای اینکه با کنترل از راه دور کار کنند.

چرا از  قلاده شوک  استفاده می شود؟

قلاده شوک به عنوان یک روش بدآموزی یا به عنوان یک تنبیه مثبت استفاده می شود. این بدان معنی است که ما چیزی را برای تضعیف رفتار اضافه می کنیم - در این مورد شوک. حیوان رفتار نامطلوب را انجام می دهد و شخص به طور همزمان شوک وارد می کند که باعث ارتباط منفی با آن رفتار می شود.

با گذشت زمان، هدف این است که حیوان یاد بگیرد که رفتار ناخواسته منجر به یک شوک دردناک می شود، بنابراین احتمال تکرار آن کاهش می یابد.

 

مشکلات مربوط به قلاده شوک چیست؟

قلاده شوک بر یک روش تمرینی بد تکیه می کنند. اکنون این یک روش منسوخ برای آموزش هر حیوانی است. تحقیقات نشان داده است که در حالی که روش‌های آموزشی ناپسند یا تنبیه‌های مثبت رفتار نامطلوب را تضعیف می‌کند، اما این کار را به قیمت افزایش استرس و اضطراب حیوانات انجام می‌دهد.

برخی از حیوانات ممکن است بین شوک دردناک و رفتار ناخواسته ارتباط برقرار نکنند، به خصوص اگر زمان شوک دقیق نباشد. حیوانات خانگی ما ممکن است در حالتی دائمی از ترس و اضطراب زندگی کنند که ممکن است شوک دریافت کنند. شوک الکتریکی در برخی از قلاده ها می تواند به حیوان ادامه داده و تا 11 ثانیه باعث درد شود! وقتی از قلاده های شوک استفاده می شود، بسیاری از سگ ها گریه می کنند، جیغ می زنند یا خفه می شوند. این امر به شدت بر رفاه جسمی و روحی آنها تأثیر می گذارد.

برخی از حیوانات نیز ممکن است این محرک منفی قلاده را با صاحب خود مرتبط کنند. این به این دلیل اتفاق می افتد که هر بار که در حضور صاحب خود شوک می گیرند، می توانند درد و اضطراب را با صاحب خود مرتبط کنند. این واقعاً می تواند به رابطه آنها با مالک آسیب برساند و آنها را بترساند.

علاوه بر این، این نوع قلاده ها در کنار سایر روش‌های آموزشی بد، فقط به حیوان می‌گویند که شما نمی‌خواهید چه کاری انجام دهد. هیچ کاری برای آموزش و تشویق رفتاری که می خواهید انجام نمی دهد، که بخشی ضروری از آموزش موفق است.

 

به این وب سایت رای دهید