چرا گربه من مبلمان را خراش می دهد ؟

چرا گربه من مبلمان را خراش می دهد ؟

0 دیدگاه 24 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 546
چرا گربه من مبلمان را خراش می دهد ؟
خراشیدن یک رفتار طبیعی و بسیار مهم برای گربه است. با این حال، زمانی که گربه ها مبلمان یا اشیاء دیگری را در خانه که صاحب آنها نامطلوب می داند، خراش می دهند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

چرا گربه من مبلمان را خراش می دهد ؟

خراشیدن یک رفتار طبیعی و بسیار مهم برای گربه است. با این حال، زمانی که گربه ها مبلمان یا اشیاء دیگری را در خانه که صاحب آنها نامطلوب می داند، خراش می دهند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

چرا گربه ها خراش می دهند ؟

خراش دادن اهداف زیادی را دنبال می کند. اولاً به تیز کردن پنجه های گربه و ریختن لایه بیرونی ناخن کمک می کند. ثانیا به عنوان روشی برای علامت گذاری عطر عمل می کند. غدد بین پنجه های گربه حاوی فرمون هایی هستند که روی سطح خراشیده رسوب می کنند. این به هدف علامت گذاری قلمرو گربه و انتقال حضور آنها به گربه های دیگر بدون نیاز به رو در رو شدن است. علائم بصری به جا مانده از خاراندن، سایر گربه ها را نیز از حضور آنها آگاه می کند. افزایش بروز خاراندن و علامت گذاری قلمرو نیز می تواند ناشی از استرس و اضطراب باشد.

گربه من یک وسیله برای خراش دادن دارد ، پس چرا او هنوز اثاثیه من را  خراش می دهد ؟

این بستگی به نوع ماده اسکرچر ، محل قرارگیری آن، اندازه اسکرچر ، پایداری آن و تعداد تجهیزات خراش دادن در مقابل تعداد گربه ها در خانه دارد.

مشکلات رایج در تجهیزات خراش:

اسکرچر در ناحیه اشتباهی قرار دارد. گربه‌ها معمولاً دوست دارند بلافاصله پس از بیدار شدن، خاراندن را انجام دهند، بنابراین ستون‌های خراش باید در نزدیکی محل‌های خواب قرار گیرند. همچنین در نقاط ورودی/خروجی منطقه خوبی برای گنجاندن امکانات خراش است. قرار دادن یک اسکرچر در نزدیکی یک منطقه پر تردد یا یک وسیله پر سر و صدا ممکن است برای گربه مضر باشد و باعث شود گربه کمتر تمایلی به استفاده از آن داشته باشد.

  • اسکرچر خیلی کوچک است. بیشتر گربه‌ها دوست دارند با پاهای جلویی خود بر روی پایه خراش دراز شوند که کشش فوق‌العاده‌ای به آنها می‌دهد. اسکرچر  در ارتفاع‌های مختلفی هستند، بنابراین مطمئن شوید که یک اسکرچر  برای گربه‌تان به اندازه کافی بلند می‌شود (آنها معمولاً از بچه گربه خود بیشتر می‌شوند). برخی از گربه ها ممکن است خراشیدن را به صورت افقی به جای عمودی ترجیح دهند.
  • اسکرچر ناپایدار است. وقتی گربه‌ها بالا می‌آیند و خراش می‌دهند، به پایه فشار وارد می‌کنند، بنابراین پایه باید به اندازه‌ای ثابت باشد که هنگام انجام این کار، تکان نخورد.
  • مواد روی اسکرچر آن چیزی نیست که گربه دوست دارد. برخی از گربه ها در واقع مواد فرش نرم تر را به فرش سیزال یا طناب ترجیح می دهند. برای اینکه بفهمید کدام یک را ترجیح می‌دهند، دو مورد را به آن‌ها پیشنهاد دهید و ببینید زمان بیشتری را صرف چه چیزی می‌کنند. برخی طناب سیزال عمودی را به جای طناب افقی که در اکثر اسکرچر های تجاری به دور یک میله پیچیده می شود ترجیح می دهند - خراشیدن آن آسان تر است.
  • اسکرچر کافی در خانه وجود ندارد. قانون کلی برای همه منابع گربه، یک مورد برای هر گربه، به علاوه یک اضافی است. بنابراین اگر دو گربه در خانه دارید، در حالت ایده آل باید حداقل سه پست خراش وجود داشته باشد. اینها همچنین باید در اطراف خانه در مناطق مناسب پخش شوند.

چه کار دیگری می توانم انجام دهم تا گربه ام مبلمانم را خراش ندهد؟

برخی از مراحل مدیریتی اضافی وجود دارد که می توان برای کاهش بروز خاراندن نواحی نامطلوب و همچنین اجرای تمام نکات بالا اجرا کرد:

اسپری Feliway (فرومون مصنوعی صورت گربه) را می توان در مناطقی که گربه قبلاً خراش می داد استفاده کرد. فرمون رسوب‌شده توسط اسپری می‌تواند احتمال نیاز گربه به خاراندن ناحیه برای علامت‌گذاری مجدد را کاهش دهد.

هرگز گربه خود را به خاطر خراشیدن اثاثیه یا سایر وسایلی که نمی خواهید گربه را سرزنش نکنید. این احتمالاً اضطراب آنها را افزایش می دهد و منجر به افزایش رفتارهای علامت گذاری می شود. ما هرگز نباید رفتار طبیعی را دلسرد کنیم، فقط تا آنجا که می توانیم برای ارائه خروجی های مناسب و هدایت آن به شی مناسب تلاش کنیم.

اگر از سنین جوانی به گربه ها منابع و امکانات کافی برای خاراندن داده شود، این امر واقعاً باعث کاهش بروز خراش مناطقی می شود که نباید انجام دهند. اگر مشکلی قبلا ایجاد شده است، امیدواریم نکات فوق بتواند به مدیریت و بهبود مشکل کمک کند.

 

به این وب سایت رای دهید