بلوغ گربه

بلوغ گربه

0 دیدگاه 31 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 679
بلوغ گربه
بلوغ گربه مرحله بسیار خاصی در زندگی همه گربه ها است. در گذار به بزرگسالی و بلوغ جنسی، تغییرات هورمونی عظیمی رخ می دهد. این دوره رشد می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، حتی برای دوستداران گربه !!

بلوغ گربه مرحله بسیار خاصی در زندگی همه گربه ها است. در گذار به بزرگسالی و بلوغ جنسی، تغییرات هورمونی عظیمی رخ می دهد. این دوره رشد می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، حتی برای دوستداران گربه !!

در اینجا چند نکته برای حمایت از عزیزتان در این زمان حساس وجود دارد.

گربه ها وارد دوران بلوغ می شوند

در گربه های ماده، بلوغ جنسی تقریباً بین ماه ششم و نهم ایجاد می شود. گاهی اوقات گربه های ماده در سن سه ماهگی به بلوغ می رسند. در گربه های نر این رشد کمی دیرتر شروع می شود. گربه خانگی نر بین ماه نهم تا دوازدهم باروری می کند.

 دامپزشک آنلاین گربه

همچنین تفاوت هایی بین نژادهای مختلف گربه وجود دارد: به عنوان مثال در نژاد های حبشی ، سیامی یا برمه ای گربه‌های نوجوان در سن چهار تا شش ماهگی باروری می‌کنند. در مقابل، نژادهای گربه بزرگ (مثلاً مین کون ) عموماً "دیر گلدهی" هستند و برای بلوغ تا دوازده ماه زمان نیاز دارند. بلوغ در گربه ها حدود نیم سال طول می کشد. در این مدت باید با پنجه مخملی خود بسیار صبور و همدل باشید.

سال های نوجوانی یک گربه

مانند انسان بالغ، گربه های نوجوان تمایل دارند پتانسیل خود را به طور کامل آزمایش کنند. آنها اغلب رفتاری از خود نشان می دهند که می تواند شما را به نقطه ناامیدی برساند. هیچ چیز از دست بچه گربه ها در امان نیست!

در سن بلوغ هیچ قانونی وجود ندارد. دوست چهارپای شما ممکن است سرکش و تند رفتار کند، اشیاء را از قفسه‌ها پرت کند، شروع به صعود جسورانه و حملات کند، یا آشکارا بی‌حالی خود را نشان دهد.

رفتار نوجوانان گربه نر و ماده در دوران بلوغ کاملاً متفاوت است. در حالی که گربه‌های نر دوست دارند خیلی خشن بازی کنند، گربه‌های ماده ترجیح می‌دهند با توپ، ماهیگیری یا موش‌های پارچه‌ای سرگرم شوند و صید بازی کنند. هنگامی که گربه نر  با ماده  ملاقات می کنند، سوء تفاهم بین دو جنس به راحتی ممکن است ایجاد شود. بنابراین گاهی اوقات دور هم جمع کردن حیوانات همجنس در خانه برای جلوگیری از سوء تفاهم ها و ناسازگاری های بعدی دشوارتر است. با شریک زندگی گربه های همجنس، معمولاً فضای آرام تری وجود دارد.

بلوغ گربه چقدر طول می کشد؟

در حدود یک سالگی، بلاخره این ترس به پایان رسید و می توانید منتظر ساعات زیادی آرام و راحت با عزیزتان باشید. با گذشت زمان بلوغ اجتماعی حیوان خانگی شما رشد می کند. این همان بلوغ نیست.

بلوغ ذهنی و اجتماعی در گربه خانگی شما بین سال های دوم و چهارم زندگی ایجاد می شود که می تواند در خانواده چند گربه ای گهگاه به تنش منجر شود. همیشه سعی کنید از حیوان خانگی خود با محبت در رشد اجتماعی آن حمایت کنید.

 

چه کاری می توانید انجام بدهید؟

لطفاً به یاد داشته باشید که گربه های شما به شما اعتماد دارند و همچنین واقعاً به شما گوش می دهند، اما آنها نمی توانند. به دلیل تغییر تعادل هورمونی، تمرکز بر آنچه برای ما ضروری است برای گربه ها دشوار است.

 

گربه شما عمدا شما را آزار نمی دهد!

  • دوران بلوغ خود را به خاطر بسپارید، دوران آسانی برای شما و والدینتان هم نبود
  • در تمرینات خود چند قدم به عقب برگردید و جایزه ای را انتخاب کنید که گربه شما فکر می کند اکنون عالی است
  • اسباب بازی های زیادی بدهید و هر چیزی را که برایتان مهم است کنار بگذارید. به این ترتیب گربه های کوچک نوجوان یاد می گیرند که با چه چیزی اجازه بازی دارند و چه چیزی را نباید از بین ببرند
  • جلسات آموزشی کوتاه مدت را به دفعات بیشتر انجام دهید و یکباره زیاد درخواست نکنید
  • اعتماد به نفس داشته باشید، به زودی گربه شما دوباره متوجه خواهد شد که چه چیزی مهم است  

به این وب سایت رای دهید