تورم صورت در گربه ها

تورم صورت در گربه ها

0 دیدگاه 15 اردیبهشت 1401 چاپ خبر بازدید: 7578
تورم صورت در گربه ها
تورم صورت در گربه ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که همه آنها نیاز به توجه دامپزشکی دارند. تورم صورت معمولاً با درد همراه است و به طور کلی باعث می شود گربه شما احساس بدی کند.

تورم صورت در گربه ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که همه آنها نیاز به توجه دامپزشکی دارند. تورم صورت معمولاً با درد همراه است و به طور کلی باعث می شود گربه شما احساس بدی کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا گربه شما ممکن است صورت متورم داشته باشد به خواندن ادامه دهید.

علل متداول تورم صورت در گربه ها

  • آبسه گاز گرفتن گربه

گربه ها دندان های نیش فوق العاده تیزی دارند  که به  عمق پوست نفوذ می کند. زخم ورودی حاصل از دندان گربه ها بر روی بدنشان معمولاً بسیار کوچک است و به زودی بهبود می یابد. باکتری هایی که به عمق پوست گربه هل داده می شوند، تکثیر می شوند و باعث عفونت می شوند و در جایی که چرک زیر پوست گیر می کند، متورم می شود. این فوق‌العاده دردناک است و اغلب باعث می‌شود گربه احساس ناخوشی کند و غذا نخورد. درمان فوری دامپزشکی به شکل آنتی بیوتیک، تسکین درد ، تخلیه  آبسه مورد نیاز است. این به این دلیل است که چرک و عفونت را می توان تمیز کرد و ناحیه شروع به بهبودی کرد.

  • آبسه دندان

بیماری پریودنتال می تواند منجر به ایجاد آبسه ریشه دندان شود که معمولاً روی دندان های مولر بالایی (دندان های عقب) ایجاد می شود. عفونت به داخل لثه گسترش می یابد و باعث درد و تورم می شود. ممکن است بوی بد دهان (هالیتوزیس) و همچنین درد، تورم صورت و بی میلی به خوردن یا جویدن در سمت آسیب دیده مشاهده شود. درمان معمولاً شامل برداشتن دندان آسیب زننده، تخلیه آبسه و یک دوره آنتی بیوتیک و تسکین درد است.

  • جسم خارجی

این یک علت نادر اما غیرمعمول تورم صورت در گربه ها است. گاهی اوقات اشیاء می توانند از خارج صورت یا از داخل دهان یا چشم به داخل پوست نفوذ کنند که دانه های غذا یا دندان های دیگر گربه ها شایع ترین مقصر هستند. وجود این ماده خارجی در بافت منجر به واکنش و تورم می شود.

  • توده / تومور (نئوپلازی)

یکی از جدی‌ترین دلایل تورم صورت در گربه‌ها ایجاد تومور است. اینها می توانند در داخل دهان، بینی، پشت چشم یا اطراف استخوان فک رخ دهند. معمولاً این نوع تومورها به سرعت در حال رشد هستند و به سرعت گسترش می یابند، بنابراین ارزیابی و درمان فوری (در صورت امکان) برای راحت نگه داشتن گربه مورد نیاز است.

  • واکنش آلرژیک

گربه ها موجوداتی بسیار کنجکاو هستند و گاهی اوقات می توانند در معرض نیش زنبور یا زنبور باشند. این معمولاً در هنگام نیش زدن حشره در دهان رخ می دهد. ممکن است متوجه شوید که آنها در دهان خود پنجه می زنند، بزاق بیش از حد معمول ترشح می شود و ورم صورت شروع می شود. بیشتر اوقات تورم خود محدودکننده است، اما در برخی از گربه‌های بسیار حساس، تورم گسترش می‌یابد و می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی شودکه نیازمند بررسی سریع توسط دکتر دامپزشک می باشد .

  • تشخیص تورم صورت در گربه ها

در بسیاری از موارد دامپزشک شما قادر خواهد بود گربه شما را معاینه کند و بدون هیچ گونه آزمایش تشخیصی بیشتر برای درمان آن اقدام کند .

در برخی موارد ممکن است حیوان خانگی شما برای معاینه داخل دهان یا انجام عکسبرداری با اشعه ایکس نیاز به آرام بخش داشته باشد. دامپزشک شما ممکن است در مورد گرفتن نمونه کوچکی از تورم با سوزن یا با بیوپسی از تورم از تورم گربه شما نمونه برداری کند . بیوپسی به دامپزشک شما اجازه می دهد تا نمونه بزرگتری از تورم را برای تشخیص دقیق تر بررسی کند.

چه زمانی به دامپزشک خود مراجعه کنید

بیشتر موارد تورم صورت در گربه ها باید توسط دامپزشک شما بررسی شود. حتی اگر گربه شما غذا نمی خورد یا در غذا خوردن مشکل دارد، اگر بی حال است و عملکرد طبیعی خود را ندارد، یا اگر تورم بر تنفس او تأثیر می گذارد - این یک اورژانس در نظر گرفته می شود.

مطالب مفید : 

لکه های سیاه روی دهان و بینی گربه ها

بعد از عقیم سازی گربه چه اتفاقی می افتد؟

به این وب سایت رای دهید