مراقبت از بچه گربه های تازه متولد شده

مراقبت از بچه گربه های تازه متولد شده

0 دیدگاه 18 تیر 1401 چاپ خبر بازدید: 499
مراقبت از بچه گربه های تازه متولد شده
اگر علاقه مند هستید که بدانید برای سالم و شاد نگه داشتن بچه گربه های تازه متولد شده چه اقداماتی لازم است، به خواندن این مقاله بپردازید.

اگر علاقه مند هستید که بدانید برای سالم و شاد نگه داشتن بچه گربه های تازه متولد شده چه اقداماتی لازم است، به خواندن این مقاله بپردازید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در این مقاله در رابطه با نگه داری اصولی از بچه گربه های تازه متولد شده می آموزید، حتی اگر مادر آن ها در کنارشان نباشد.

3 مشکل رایج در بچه گربه های تازه متولد شده عبارتند از :

1- دمای بدن

2-  قند خون پایین

3- کم آبی بدن

 

اندازه گیری دمای بدن :

بچه گربه های تازه متولد شده باید در محیط گرم نگه داری شوند، به خصوص اگر مادر آن ها در کنارشان حضور نداشته باشد تا آنها را با گرمای بدن خود گرم نگه دارد. می توانید این اقدام را به کمک چندین حوله نرم که به دور بچه گربه پیچیده می شوند انجام دهید.

همچنین می توانید چند بطری آب را با مقداری آب گرم پر کنید و آنها را در کنار بچه گربه ها قرار دهید. مطمئن شوید که منبع حرارت شما خیلی داغ نباشد.

می توانید دمای آن ها را به کمک دماسنج های مخصوص حیوانات از طریق دهان و مقعد اندازه گیری نمایید. اما توجه داشته باشید که این کار را زیاد انجام ندهید و سعی کنید دمای آن ها را بیشتر از طریق لمس کردن اندازه گیری نمایید، زیرا دچار استرس می شوند.

قند خون و نگرانی های تغذیه ای :

برای حفظ سطح قند خون ثابت، بچه گربه های تازه متولد شده باید حدوداً هر 2 ساعت یکبار در روز و شب تغذیه شوندو باید بین شیر خوردن خوب استراحت کنند.

اگر از بطری برای تغذیه آن ها استفاده می کنید، حتماً از شیر خشک های تجاری تهیه شده برای بچه گربه ها استفاده کنید و به بچه گربه ها در وضعیت عمودی غذا دهید. همچنین، مادر گربه ها باید از غذاهای خشک تجاری تهیه شده برای گربه ها استفاده کند، زیرا در حین شیردهی به کالری اضافی نیاز دارد.

برای اطمینان از اینکه هر بچه گربه به طور مناسب تغذیه می شود و رشد می کند، بهتر است که نوعی سیستم برای شناسایی هر بچه گربه به طور جداگانه ایجاد کنید. سپس هر بچه گربه را روزانه با ترازو آشپزخانه وزن کنید. آنها باید هر روز حداقل مقدار بسیار کمی وزن اضافه کنند. افزایش یا کاهش وزن یکی از اولین علائمی است که نشان می دهد مشکلی وجود دارد و بچه گربه باید توسط دامپزشک معاینه شود.

 

بعد از غذا خوردن، اگر مادر نباشد، بچه گربه ها باید تحریک شوند تا مدفوع و ادرار کنند (مادر معمولاً این کار را با لیسیدن محوطه ی شکمی آنها انجام می دهد). این اقدام را می توانید به کمک یک پنبه یا دستمال کاغذی آغشته به آب گرم و فشرده شده انجام دهید و امتداد زیر شکم و بر روی اندام تناسلی آن ها را  نوازش کنید.

کم آبی بدن :

بچه گربه ها به دلایل زیادی ممکن است دچار کم آبی بدن شوند. شایع ترین علل کم آبی شامل عدم شیردهی یا تغذیه مکرر، انگل های روده ای که باعث استفراغ یا اسهال می شوند، یا تغذیه با شیر خشک دست ساز و غیرتجاری می باشد.

برای بررسی کم آبی بدن، به دنبال تغییرات جزئی در رنگ مخاطات یا خاصیت ارتجاعی پوست باشید. این بدان معنی است که برای بررسی اینکه آیا بچه گربه ها به خوبی هیدراته شده اند یا نه باید لب بالایی را بلند کرده و لثه های آنها را بررسی کنید. لثه ها باید صورتی و مرطوب باشند. در غیر اینصورت می توانید برای برطرف کردن این مشکل از مشاورین آنلاین سامانه دامپزشک بهره مند شوید.

به این وب سایت رای دهید