تشریح ادراک سگ سانان میسر شد

تشریح ادراک سگ سانان میسر شد

0 دیدگاه 30 خرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 756
تشریح ادراک سگ سانان میسر شد
نتایج مطالعات اخیر دانشمندان این نکته را به اثبات رسانیده است که ادراک سگها بر پایه حس بویایی این حیوانات میباشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگها از جمله حیوانات مورد علاقه شهروندان در ایالات متحده هستند. بر اساس ارزیابی های انجمن دامپزشکی آمریکا، بیش از 38 درصد از خانواده های این کشور حداقل از یک سگ در منزل خود نگهداری میکنند. این در حالی است که تنها 25 درصد از خانواده ها در این کشور از گربه ها نگهداری میکنند.

آمارهای منتشر شده توسط موسسه Statistica موید این موضوع میباشد که هزینه خوراک هر قلاده سگ در این کشور طی یک سال بیش از 440 دلار میباشد. موضوعی که نشان دهنده علاقه بسیار زیاد مردم این کشور به حیوانات میباشد.

در سال 2019 میلادی ، کلایو وین ، روانشناس سرشناس از دانشگاه ایالتی آریزونا تلاش نمود تا ارتباط معنادار عاطفی این حیوانات با انسانها را شرح دهد.

 

به منظور ارزیابی میزان درک حیوانات، متخصصین به طور معمول از تست آینه استفاده میکنند که طی آن حیوان را در مقابل آینه قرار می دهند و رفتار آنها را ارزیابی میکنند.

دلفین ها و شامپانزه ها از جمله حیواناتی هستند که به این آزمایش جواب مثبتی نشان می دهند. این در حالی است که سگها واکنش خاصی به این تست نشان نمی دهند. بسیاری از محققین بر این باورند که سگها به منظور درک محیط پیرامون خود بیش از سایر حس ها، بر بویایی خود تکیه دارند و از این رو، در آزمایشاتی از این دست نمیتوان آنها را به دقت ارزیابی نمود.

نتایج کامل این مطالعات در نشریه Ecology Evolution منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید