دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

دستگاه گوارش سگ

دستگاه گوارش سگ

آیا می دانید سیستم گوارشی سگ شما چگونه کار می کند؟ آیا سگ ها گوشتخوار هستند؟ و آیا می دانید چه مواد غذایی در سالم ماندن دستگاه گوارش آنها تأثیر دارد؟

توده های پلک در سگ ها

توده های پلک در سگ ها

تومور پلک ممکن است به صورت توده ای روی پلک سگ شما ظاهر شود. انواع مختلفی از توده ها در سگ ها وجود دارد. مهم است که آنها را زود تشخیص دهید و در مورد توده بیشتر بدانید تا بتوانید آن را به درستی مدیریت کنید.

دستگاه گوارش گربه

دستگاه گوارش گربه

سیستم گوارشی گربه شبیه انسان و سگ است، زیرا جذب مواد مغذی و دفع مواد زائد را تنظیم می کند. با این حال، از آنجایی که گربه ها گوشتخوار هستند، درک این نکته مهم است که گربه نیازهای تغذیه ای دیگری نیز دارد.

مزایای عقیم کردن خرگوش

مزایای عقیم کردن خرگوش

Neuter (عقیم کردن)یک اصطلاح پزشکی برای برداشتن اندام های تولید مثل در حیوانات نر و ماده است. عقیم کردن خرگوش خانگی شما فواید زیادی برای سلامتی و رفتار او دارد. اما چه فوایدی؟

از دامپزشک بپرسید

از دامپزشک بپرسید

گاهی بردن حیوان خانگی به بیمارستان دامپزشکی ممکن است سخت باشد. شما برای بردن گربه خود مشکل دارید، یا با سگی رانندگی می کنید که ترس از ماشین دارد، اینها می تواند برای صاحبان استرس زا باشد و احتمال فراموش کردن سوالی که در ذهن خود دارند زیاد است.

واکسینه کردن خرگوش ها

واکسینه کردن خرگوش ها

واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خرگوش های شما در برابر بیماری های عفونی جدی است.

تعریف پروبیوتیک ها

تعریف پروبیوتیک ها

هر فروشگاه حیوانات خانگی پروبیوتیک های متعددی را ارائه می دهد. اما پروبیوتیک چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

علل رایج بوی بد دهان در سگ ها

علل رایج بوی بد دهان در سگ ها

بوی بد دهان در سگ ها، یکی از علائم اولیه مشکلات دندان و لثه است، اما ممکن است چیزی فراتر از مشکلات دهانی حیوان خانگی شما باشد.

انتقال خون در گربه ها

انتقال خون در گربه ها

انتقال خون می تواند جان گربه شما را نجات دهد. این روشی نیست که هر روز در کلینیک های دامپزشکی انجام شود، انتقال خون ممکن است به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ در شرایط اضطراری و بحرانی باشد.

انتخاب بهترین کلینیک دامپزشکی در تهران

انتخاب بهترین کلینیک دامپزشکی در تهران

انتخاب مرکز دامپزشکی برای حیوانات خانگی باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود. بهترین مرکز دامپزشکی باید خصوصیات مختلفی را دارا باشد.

اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی

اولین مراجعه بچه گربه به دامپزشکی

مراجعه بچه گربه به دامپزشکی برای حفظ سلامت او ضروری است. لذا باید یک دامپزشک حرفه ای و با تجربه را برای بچه گربه انتخاب نمود.

ویزیت آنلاین دامپزشکی

ویزیت آنلاین دامپزشکی

دامپزشک آنلاین چیست و چگونه می تواند به من کمک کند؟ سلامت از راه دور مجازی بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما مفید و برجسته شده است. دامپزشکان آنلاین می توانند در مورد سلامت حیوان خانگی شما صحبت کنند.

چرا سگ ها سرفه می کنند؟

چرا سگ ها سرفه می کنند؟

چرا سگ سرفه می کند؟ دلایل زیادی برای سرفه کردن سگ وجود دارد. در اینجا می توانید درباره شایع ترین دلایل و زمانی که باید از دامپزشک کمک بگیرید بیشتر بدانید!

مراقبت از دندان اسب

مراقبت از دندان اسب

اسب باید حفره دهان و دندان هایش به طور منظم توسط دامپزشک معاینه شود تا از هر گونه مشکل در حفره دهان جلوگیری و برطرف شود. به نظر شما هر چند وقت یکبار باید دندان های اسب معاینه و چک شود؟

پولیپ بینی گربه ها

پولیپ بینی گربه ها

مشکلات دستگاه تنفسی فوقانی مانند ترشحات بینی و عطسه، نسبتاً در گربه ها رایج است. و بدون نیاز به دارو یا مداخله، خود به خود برطرف می شوند. اما پولیپ بینی گربه چیست و چه علائمی دارد؟

نژاد آکیتا

نژاد آکیتا

آکیتا یک نژاد سگ بزرگ، قدرتمند، نجیب و ترسناک است. آنها در اصل برای محافظت از خانواده سلطنتی و اشراف در ژاپن فئودال استفاده می شدند. این سگ ها همچنین گراز وحشی، خرس سیاه و گاهی آهو را تعقیب و شکار می کردند.

شکاف کام در سگ ها

شکاف کام در سگ ها

شکاف کام در سگ ها بصورت یک سوراخ در امتداد کام سگ، که سقف دهان است، ظاهر می شود. این می تواند منجر به مشکلاتی شود که بر غذا خوردن و رشد سگ تأثیر می گذارد، به ویژه در توله سگ هایی که برای جلوگیری از سوءتغذیه باید شیر مادر خود را بخورند.

رادیوگرافی و دامپزشکی

رادیوگرافی و دامپزشکی

رادیوگرافی حوزه دیگری است که در آن هوش مصنوعی با موفقیت زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. نشان داده شده است که الگوریتم های پیچیده در تشخیص الگوها در داده های تصویربرداری بسیار دقیق هستند.

چگونه خزنده خود را حمام کنیم؟

چگونه خزنده خود را حمام کنیم؟

خزندگان برخلاف پستانداران می توانند آب را از طریق پوست خود جذب کنند. بنابراین، برای هیدراته ماندن، آنها مجبور نیستند نوشیدنی بنوشند، بلکه می توانند حمام کنند.

التهاب رحم در سگ ها

التهاب رحم در سگ ها

سگ های ماده ممکن است گاهی از التهاب درجات مختلف رحم رنج ببرند. اگر رحم ملتهب و پر شود به آن پیومتر یا التهاب رحم می گویند. اما آیا می توان از ابتلای التهاب رحم جلوگیری کرد؟

به این وب سایت رای دهید