دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

آبسه در همسترها

آبسه در همسترها

همسترها از نظر سلامتی حیوانات خانگی نسبتاً کم نگهداری هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها مستعد ابتلا به مشکلات خاصی نیستند. آبسه یکی از مشکلاتی است که صاحبان همستر ممکن است ببینند. دانستن اینکه چگونه این عفونت ها را بشناسید و چگونه می توان آنها را درمان کرد، می تواند به حفظ سلامت و شادی همستر شما کمک کند.

چگونه گربه خود را تنبیه کنید

چگونه گربه خود را تنبیه کنید

معمولاً گربه‌ها روی پیشخوان می‌پرند، سیم‌ها را می‌جوند و وسایل خانه را می‌خراشند. برخی از این رفتارها واکنش های طبیعی به محیط گربه هستند، در حالی که برخی دیگر صرفاً عادت های بدی هستند. ممکن است یک گربه را برای رفتار مخرب که انجام می دهد تنبیه کنید.

نژاد کینگ شپرد

نژاد کینگ شپرد

کینگ شپردها با اندازه عظیمشان باعث می شود در میان اقوام نزدیک خود برجسته شوند: (شپردها و سگ های گله). همانطور که از نام آنها پیداست، کینگ شپردها هیبریدهای غول پیکر شپرد هستند که از تلاقی دو نژاد ژرمن شپرد و شیلو شپرد به وجود آمده اند.

با استرس کم گربه خود را به دامپزشکی ببرید

با استرس کم گربه خود را به دامپزشکی ببرید

رفتن به دامپزشکی بخش مهمی برای مراقبت از گربه ما است. بسیاری از گربه‌ها سفر و حامل را تجربه‌ای ناخوشایند می‌دانند. اگرچه سفر می‌تواند استرس‌زا باشد، اما کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا سفر و حامل‌ها برای گربه‌ها کمتر استرس‌زا و حتی لذت‌بخش باشند!

شناسایی آبسه در سگ ها

شناسایی آبسه در سگ ها

سگ ها ممکن است در اثر زخم، جویدن نامناسب، بد بودن دندان یا روی غدد مقعدی دچار آبسه شوند. اگر متوجه شدید که سگ شما تورم نرم، زخمی که باعث تخلیه چرک می‌شود، یا ناحیه‌ای که هنگام لمس گرم و یا دردناک است، ایجاد کرده است، وقت آن است که با دامپزشک تماس بگیرید.

زگیل در سگ ها

زگیل در سگ ها

آیا سگ شما زگیل دارد؟ زگیل در سگ ها نسبتاً شایع است. آنها ممکن است باعث نگرانی صاحبان سگ شوند. خوشبختانه راه‌هایی برای درمان زگیل در سگ‌ها و راه‌هایی برای پیشگیری از ابتلای سگ شما به زگیل در وهله اول وجود دارد.

آیا سگ ها هم سرما می خورند؟

آیا سگ ها هم سرما می خورند؟

سگ‌ها می‌توانند گهگاه به تعداد کمی از بیماری‌های انسانی مبتلا شوند، بنابراین اگرچه به ندرت سگ‌ها بیماری را از مردم می‌گیرند، اما دانستن اقدامات احتیاطی می‌تواند به حفظ سلامت سگ شما کمک کند.

پروستاتیس  در سگ ها

پروستاتیس در سگ ها

سگ‌های نر مانند انسان‌ها مستعد ابتلا به مشکلات پروستات هستند. پروستاتیت در سگ ها یک مشکل رایج نیست، اما اگر درمان نشود می تواند یک بیماری جدی باشد. پروستاتیت همچنین ممکن است نشان دهنده وجود یک بیماری دیگر پروستات باشد.

کزاز در اسب

کزاز در اسب

کزاز یک بیماری سیستم عصبی است. اسب شما به واکسیناسیون منظم علیه کزاز نیز نیاز دارد و این یکی از واکسن های اصلی توصیه شده AAEP است.

عفونت مجاری ادراری در سگ

عفونت مجاری ادراری در سگ

عفونت های دستگاه ادراری یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است که در سگ ها مشاهده می شود. آیا سگ شما به طور ناگهانی در همه جا ادرار می کند؟ شاید ادرار آنها بوی قوی داشته باشد یا حتی حاوی خون باشد. ممکن است عفونت ادراری باشد.

درمان خانگی عفونت قارچی سگ

درمان خانگی عفونت قارچی سگ

برخی از سگ ها مستعد ابتلا به عفونت های قارچی در بدن خود هستند. این عفونت ها ممکن است برای کمک به تسکین پوست و از بین بردن مخمر به درمان های ویژه ای از دامپزشک نیاز داشته باشند، اما برخی از درمان ها نیز برای کمک به مدیریت عفونت های قارچی در خانه در دسترس هستند.

زوزه کشیدن سگ

زوزه کشیدن سگ

زوزه کشیدن غریزی است و می تواند طبیعی باشد یا توسط یک مشکل زمینه ای ایجاد شود. برخی از سگ ها به صداهای بلند مانند آژیرهای اضطراری یا آلات موسیقی با زوزه کشیدن پاسخ می دهند. زوزه کشیدن بیش از حد می تواند نشانه این باشد که سگ شما دچار مشکل شده است.

گربه تاکسیدو

گربه تاکسیدو

اگرچه گربه‌های تاکسیدو بیشتر به‌خاطر نشانه‌های متمایزشان شناخته می‌شوند. اما نشانه های بیشتری در مورد این دوستان گربه‌سان زیبا، باهوش و دوست داشتنی وجود دارد.

گربه ها و لبنیات

گربه ها و لبنیات

رابطه بین گربه ها و لبنیات کاملاً آن چیزی نیست که باید باشد. آیا گربه ها لبنیات را همیشه دوست دارند؟ آیا گربه ها می توانند شیر بخورند؟

ماندارین ماهی

ماندارین ماهی

ماهی هایی که از خانواده Callionymidae یا Dragonet هستند معمولاً ماندارین ماهی نامیده می شوند. نگهداری از این ماهی ها به دلیل نیازهای غذایی خاص آنها دشوار است. پس از یادگیری غذایی، نگهداری ماندارین ماهی نسبتاً آسان است.

روش نگهداری سنجاب در خانه

روش نگهداری سنجاب در خانه

سنجاب ها حیوانات مناسبی برای نگهداری در خانه نیستند. اگر شما دوست دارید آنها را در خانه نگهداری کنید باید به موارد زیادی در نگهداری از آنها توجه کنید.

تعقیب کردن سگ ها

تعقیب کردن سگ ها

تعقیب اتومبیل بخشی از غریزه طبیعی برخی سگ ها است. به همان اندازه که سگ ها با تعقیب و گریز سرگرم می شوند، می تواند برای صاحبان سگ استرس زا باشد.

بینایی و سایر حواس گاو

بینایی و سایر حواس گاو

گاوها با چشمانشان در کنار سر، دید پانوراما 330 درجه و دید دوچشمی 25-50 درجه دارند که امکان آگاهی خوب از شکارچیان را فراهم می کند. با وجود بزرگ بودن چشم‌هایشان، آنها دقیقاً در پشت خود یک نقطه کور دارند.

بیماری های عروس هلندی

بیماری های عروس هلندی

قبل از خرید پرندگان و آوردن آنها به خانه ، از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. بهداشت پرندگان را رعایت کنید تا از بروز بسیاری از بیماری ها ، جلوگیری کنید.

علل استفراغ در پرندگان

علل استفراغ در پرندگان

زمانی شما با پرنده خود نشسته اید و از گذراندن وقت با هم لذت می برید. سپس، ناگهان، پرنده شما شروع به تکان دادن ریتمیک سر خود می کند و قبل از اینکه متوجه شوید، به سمت شما پرتاب می شود.این اتفاق برای برخی از صاحبان پرندگان خانگی بسیار آشناست.

به این وب سایت رای دهید