طیور

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

Telehealth دامپزشکی چیست؟

Telehealth دامپزشکی چیست؟

آیا استفاده از تله مدیسین را به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی حیوان خانگی خود در نظر گرفته اید؟ گزینه های زیادی برای والدین حیوانات خانگی در دسترس است، و مهم است که بدانید به چه خدماتی نیاز دارید - چه به دنبال مشاوره عمومی باشید یا به مراقبت های اضطراری نیاز داشته باشید. برای اطلاع از تفاوت بین پزشکی از راه دور، تله تریاژ و سایر اصطلاحات مهمی که باید قبل از استفاده از خدمات مراقبت مجازی برای حیوان خانگی خود بدانید، به خواندن ادامه دهید.

پرکنی و رفتارهای خودزنی

پرکنی و رفتارهای خودزنی

یکی از اولین چیزهایی که مردم در مورد پرندگان متوجه می شوند، پر یا پرهای آنها است. آنها منبع زیبایی هستند، اغلب رنگارنگ و متمایز هستند، اما عملکردهای مهمی مانند پرواز، تعادل، گرما و محافظت را نیز انجام می دهند. علاوه بر این، آنها شاخص مهمی از وضعیت سلامت پرنده هستند. کیفیت پایین پرها یا پرهای پر می تواند نشانه بیماری بالینی، رژیم غذایی نامناسب یا استرس باشد.

رژیم غذایی مناسب برای طوطی ها

رژیم غذایی مناسب برای طوطی ها

رژیم غذایی مناسب برای پرندگان خانگی به ‌ویژه طوطی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  شما باید نسبت ‌به این‌موضوع آگاهی ‌های لازم را داشته باشید و به غذاهایی که به طوطی خود می‌دهید ،توجه کنید،. درصورتی‌ که از هر نوع مواد غذایی برای پرنده خانگی خود استفاده کنید،  ممکن است که به ‌سلامتی او آسیب رسانده و یا حتی سبب مرگ او شوید.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که می توانند جان انسان ها و حیوانات را در صورت ابتلا به عفونت های باکتریایی جدی نجات دهند.

حیوانات خانگی و بیماری با کووید19!

حیوانات خانگی و بیماری با کووید19!

پس از شیوع ویروس کرونا در چین، این ویروس در سرتاسر جهان گسترش یافته است .سوالات و نگرانی های زیادی در مورد درگیری افراد با این بیماری از طریق حیوانات خانگی وجود دارند. 

سوالات متداول در مشاوره آنلاین

سوالات متداول در مشاوره آنلاین

مراقبت مجازی دامپزشکی ممکن است مفهوم جدیدی به نظر برسد، اما در واقع سال‌هاست که وجود دارد. ممکن است اصطلاحات "تله‌پزشکی" یا "تله‌تریاژ" را شنیده باشید و ندانید که چگونه می‌توان از آنها برای کمک به مراقبت از حیوان خانگی خود استفاده کرد.

مسمومیت با فلزات در پرندگان

مسمومیت با فلزات در پرندگان

پرندگان به راحتی توسط فلزات سنگین موجود در محیط خود مسموم می شوند. هر یک از فلزات سنگین علائم مشخصی را ایجاد می کند و بر پرندگان تأثیر متفاوتی می گذارد. سه فلز سنگینی که معمولاً پرندگان را مسموم می کنند عبارتند از: سرب، روی و آهن.

عفونت هرپس ویروس در پرندگان

عفونت هرپس ویروس در پرندگان

ویروس هرپس تنها یک ویروس انسانی نیست. می تواند به همین راحتی پرندگان را نیز آلوده کند. در پرندگان، عفونت هرپس ویروس می تواند باعث بیماری های مختلفی شود، از جمله مواردی که می تواند برای حیوان کشنده باشد.

کمبود ید و ویتامینA درپرندگان

کمبود ید و ویتامینA درپرندگان

اگر به پرندگان خانگی رژیم غذایی مناسب داده نشود، ممکن است دچار اختلالات تغذیه ای شوند. یکی از این اختلالات تغذیه ای کمبود ید است که در طوطی ها شایع است.

درمان استخوان شکسته، پرندگان

درمان استخوان شکسته، پرندگان

درمان شکستگی در پرندگان راحت نیست زیرا بسیاری از استخوان های پرنده، پر از هوا هستند، و محتوای کلسیم آنها بالاتراست. وقتی کلسیم در استخوان زیاد باشد، استخوان‌ها شکننده می‌شوند و احتمال شکستگی‌های متعدد بیشتر می‌شود.

آموزش طوطی های خانگی

آموزش طوطی های خانگی

آموزش طوطی‌های خانگی مزایایی دارد که فراتر از ارزش سرگرمی طوطی‌هایی است که می‌توانند حرف بزنند.آموزش، پیوند شما با طوطی تقویت می کند. طوطی که مشتاقانه منتظر توجه یک به یک در جلسات آموزشی است، به خصوص زمانی که موفقیت به معنای تحسین و توجه زیاد همراه با خوراکی های مورد علاقه باشد.

پرندگان افسرده

پرندگان افسرده

افسردگی در پرندگان خانگی بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. بسیاری از علائم افسردگی می تواند به یک بیماری اشاره کند، بنابراین خیلی به رفتار پرنده خانگی خود توجه داشته باشید.

نگهداری از مرغ خانگی

نگهداری از مرغ خانگی

ممکن است مرغ ها را بیشتر در مزارع و روستاها دیده باشید. اما آنها را می توان در حومه‌ شهر و خانه های بزرگ هم به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد.

مرغ مینا

مرغ مینا

اگر می خواهید پرنده ای سخنگو، شیرین زبان و باهوش در خانه خود داشته باشید، مینا بهترین گزینه است که پس از طوطی خاکستری در رتبه دوم قرار می گیرد.

طوطی آمازون دو سر زرد

طوطی آمازون دو سر زرد

این طوطی سایز متوسط با نام طولانی یکی از محبوب ترین گونه های حیوان خانگی از گروه طوطی آمازون است که به دلیل رنگ چشمگیر و توانایی تقلید بی نظیرش است. طوطی آمازون دو سر زرد حتی می تواند یاد بگیرد که آواز اپرا را تقلید کند، به همین دلیل است که برای قرن ها حیوان خانگی محبوب بوده است.

چرا پرندگان جیغ می کشند؟

چرا پرندگان جیغ می کشند؟

پرندگان زیبا و ظریف هستند، اما می توانند بسیار پر سر و صدا باشند، به خصوص اگر آنها یک پرنده خانگی بزرگ باشند که در خانه شما زندگی می کنند. طوطی‌ها به‌ویژه به داشتن صدای بلند معروف هستند، اما آیا فریاد زدن آنها طبیعی است؟ فریادهای گاه به گاه طبیعی است، اما اگر متوجه شدید که پرنده شما زیاد فریاد می زند، ممکن است به این دلیل باشد که مشکلی وجود دارد.

نحوه شناسایی و از بین بردن شپش طوطی

نحوه شناسایی و از بین بردن شپش طوطی

ما می دانیم که پرندگان مستعد ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی مشابهی هستند که می تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله ویروس ها و عفونت های باکتریایی. با این حال آیا می دانستید که پرندگان نیز ممکن است به شپش مبتلا شوند؟ نه تنها این، انواع خاصی از شپش وجود دارد که به طور انحصاری بر طوطی ها تأثیر می گذارد.

بیماری های عروس هلندی

بیماری های عروس هلندی

قبل از خرید پرندگان و آوردن آنها به خانه ، از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. بهداشت پرندگان را رعایت کنید تا از بروز بسیاری از بیماری ها ، جلوگیری کنید.

علل استفراغ در پرندگان

علل استفراغ در پرندگان

زمانی شما با پرنده خود نشسته اید و از گذراندن وقت با هم لذت می برید. سپس، ناگهان، پرنده شما شروع به تکان دادن ریتمیک سر خود می کند و قبل از اینکه متوجه شوید، به سمت شما پرتاب می شود.این اتفاق برای برخی از صاحبان پرندگان خانگی بسیار آشناست.

بریدن بال های پرنده

بریدن بال های پرنده

بریدن بال را می توان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در پرورش طیور نامید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از صاحبان پرندگان بال های پرنده خود را قیچی می کنند و به همان اندازه دلایل بسیاری وجود دارد که برخی از صاحبان پرندگان این کار را نمی کنند.

به این وب سایت رای دهید