دام کوچک

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

9 حقیقت در مورد خرگوش ها

9 حقیقت در مورد خرگوش ها

خرگوش ها می توانند گوش های خود را به طور مستقل در همه جهات حرکت دهند. خرگوش می تواند 360 درجه محیط خود را بدون نیاز به چرخاندن سر خود درک کند.

تغذیه خوکچه هندی

تغذیه خوکچه هندی

به خوکچه هندی چه غذایی بدهیم ؟
تغذیه خوکچه هندی شامل موارد بسیار زیادی از مواد غذایی از پلت آماده تا سبزیجات و میوه می باشد که بالانس و تعادل آن بسیار مهم می باشد.

بارداری کاذب در گربه ها

بارداری کاذب در گربه ها

آیا شما صاحب یک گربه بالغ و عقیم نشده هستید و نگران بارداری کاذب او هستید؟ در حالی که این در سگ ها کاملاً رایج است

شکستگی دندان در گربه ها

شکستگی دندان در گربه ها

گربه ها به راحتی آسیب می بینند. اگر گربه شما دچار شکستگی دندان شد، مهم است که دندان در اسرع وقت ارزیابی شود. در این مقاله بیشتر در مورد دندان گربه و پوسیدگی دندان صحبت خواهیم کرد.

رژیم غذایی گربه ها

رژیم غذایی گربه ها

گربه شما احساس ناخوشی می کند و علائمی مانند استفراغ، اسهال، کاهش اشتها را نشان می دهد؟ یا بیماری جدی یا عمل جراحی داشته است؟ رژیم غذایی ملایم می تواند به او کمک کند تا سریعاً روی پای خود بازگردد!

خون در ادرار سگ

خون در ادرار سگ

اگر خون در ادرار سگ خود کشف کرده اید، حق دارید که بسیار نگران باشید و تعجب کنید که حیوان خانگی شما چه مشکلی دارد. این مقاله به شما کمک می کند خونسردی خود را حفظ کرده و برای شرایط اضطراری آمادگی خوبی داشته باشید.

ترشح قهوه ای گوش سگ ها

ترشح قهوه ای گوش سگ ها

سگ ها ممکن است مقدار کمی ترشح قهوه ای و بدون بو در گوش خود داشته باشند. همچنین به عنوان "موم گوش" شناخته می شود

بیماری مزمن کلیه در گربه ها

بیماری مزمن کلیه در گربه ها

بیماری مزمن کلیه (CKD) اصطلاحی است که برای توصیف نارسایی پیشرونده کلیه یا نارسایی مزمن کلیه در گربه ها استفاده می شود. CKD یکی از شایع ترین بیماری ها در گربه های مسن است

آب دهان در سگ و گربه

آب دهان در سگ و گربه

ترشح بزاق یا ترشح بیش از حد بزاق (ptyalism)، نتیجه تولید بیش از حد بزاق یا ناتوانی در بلعیدن بزاق تولید شده یا هر دو است. آبریزش در حیوانات خانگی می تواند به عنوان یک شکایت خفیف یا بسیار شدید باشد و می تواند متناوب یا یک ویژگی ثابت باشد. توصیه های دامپزشکی ما را در مورد اقداماتی که برای کمک به گربه یا سگ خود انجام دهید را بخوانید.

گاز گرفتن سگ و گربه

گاز گرفتن سگ و گربه

دهان سگ‌ها و گربه‌ها مملو از باکتری است که در صورت بروز گاز گرفتن می‌تواند باعث عفونت‌های جدی شود. علاوه بر این، دندان ها می توانند به بافت نفوذ کنند و باعث آسیب سطحی و عمیق تر و جدی تر به ساختارهای داخلی شوند.

زایمان در گربه ها

زایمان در گربه ها

اگر یک گربه باردار دارید و به نظر می رسد که او آماده است بچه گربه های خود را به دنیا بیاورد به احتمال زیاد نیازی به انجام کاری جز تشویق او نیست. حتی ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که گربه شما در طول شب زایمان کرده است و به راحتی از بچه گربه های خود شیر می دهد.

تورم صورت در سگ ها

تورم صورت در سگ ها

تورم صورت در سگ ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که همه آنها نیاز به توجه دامپزشکی دارند. تورم صورت معمولاً با درد همراه است و به طور کلی باعث می شود سگ شما احساس بدی کند.

تورم صورت در گربه ها

تورم صورت در گربه ها

تورم صورت در گربه ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که همه آنها نیاز به توجه دامپزشکی دارند. تورم صورت معمولاً با درد همراه است و به طور کلی باعث می شود گربه شما احساس بدی کند.

سبزی و گیاهان خوراکی خرگوش ها

سبزی و گیاهان خوراکی خرگوش ها

خرگوش ها باید به طور نامحدود با علف یا یونجه برای بخش اصلی رژیم غذایی خود تغذیه شوند. خرگوش‌ها تنوع در رژیم غذایی خود را دوست دارند

تنفس سریع در خواب

تنفس سریع در خواب

آیا توله سگ خواب شما در زمانی که قبلاً آرام خوابیده است ناگهان شروع به تنفس سریع می کند یا وقتی سگ شما به خواب می رود تغییر مداومی در تنفس سگ شما ایجاد می شود؟ این مقاله در مورد اینکه چه زمانی طبیعی است و چه زمانی باید با دامپزشک خود تماس بگیرید، صحبت خواهد شد.

نحوه شستن سگ و گربه

نحوه شستن سگ و گربه

سگ و گربه خانگی مثل همنوعان خود که در طبیعت به صورت غریزی، نیازهای خوراک و بهداشت خود را تامین می کنند، نیستند. حیوانات خانگی نیاز به مراقبت و رسیدگی خاصی دارند که از جمله آنها استحمام می باشد. برای شستن سگ و گربه، باید عادت آنها را بشناسید. گربه از آب دوری می کند ولی سگ از آنجا که به صورت غریزی شناگر است، آب را دوست دارد.

عفونت گوش در گربه ها

عفونت گوش در گربه ها

گربه‌ها معمولاً موجوداتی هستند که درد را به راحتی نشان نمی‌دهند، اما از آنجایی که گوش‌هایشان کوچک، قائم و باز است، ممکن است به راحتی رنگ یا بوی غیرعادی را تشخیص دهید. اگر عفونت گوش داشته باشند ممکن است کمی متفاوت عمل کنند.

نژاد گربه پرشین

نژاد گربه پرشین

گربه‌ای با خلق و خوی یکنواخت، معروف است که از یک پنجره آفتابی لذت می‌برد و انرژی‌های ناگهانی مانند بچه گربه‌ها را نشان می‌دهد.

سگ ها چقدر عمر می کنند؟

سگ ها چقدر عمر می کنند؟

طول عمر انسان ها بسیار بیشتر از سگ هاست. این یک واقعیت اساسی در مورد مالکیت سگ است و بسیاری از صاحبان در زمان خداحافظی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مسمومیت با شکلات

مسمومیت با شکلات

شکلات برای سگ ها سمی است و می تواند گربه ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد، اما چرا؟ اگر حیوانات خانگی شکلات بخورند، چقدر احتمال دارد آنها را بیمار کند؟

به این وب سایت رای دهید