دام کوچک

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

لکه اشک در سگ

لکه اشک در سگ

ممکن است متوجه علائم قرمز یا قهوه ای تیره زیر چشم سگ خود شده باشید، به خصوص اگر سگ شما خز سفیدی دارد، اگر آلرژی یا سوزش مکرر چشم داشته باشد. این علائم تیره به عنوان لکه های اشک شناخته می شوند و می توانند برای هر سگی صرف نظر از نژاد، سن یا رنگ خز رخ دهند.

آیا گربه ها به صاحبان خود وابسته هستند؟

آیا گربه ها به صاحبان خود وابسته هستند؟

شاید یک گربه از انسانی که وعده های غذایی روزانه اش را فراهم می کند قدردانی کند، اما آیا آنها واقعاً به صاحبان خود اهمیت می دهند؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گربه‌ها می توانند پیوندهای مهمی با صاحبان انسانی خود برقرار کنند.

نظافت خرگوش

نظافت خرگوش

خرگوش‌ها زمان زیادی را صرف نظافت خود می‌کنند، آنها معمولاً نیازی به حمام کردن ندارند. اما شانه زدن منظم کمک می کند پوشش خرگوش شما در شرایط خوبی باقی بماند.

گال در سگ ها

گال در سگ ها

ممکن است کلمه گال باعث نگرانی شما شود، اما این بیماری در بیشتر سگ‌ها رایج نیست. گال توسط کنه‌های میکروسکوپی ایجاد می‌شود، که از سال 2017 کاهش یافته است، و این عارضه پوستی مزاحم در محیط های خاصی برای سگ ها ایجاد می شود.

آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟

آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟

آیا ژامبون برای سگ ها مفید است ؟ ژامبون نمی تواند بخشی از رژیم غذایی سگ شما باشد، بنابراین نباید به عنوان یک وعده غذایی سالم به آن نگاه کنید، بلکه باید به عنوان یک وعده غذایی که بیش از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه سگ شما را تشکیل می دهد در نظر گرفت.

آیا گربه ها می توانند برنج بخورند؟

آیا گربه ها می توانند برنج بخورند؟

اگرچه گربه ها توانایی هضم کردن کمی برنج را دارند، اما آیا می توانید برنج را به وعده غذایی گربه خود اضافه کنید؟

چرا سگ ها همه جا دنبال شما می آیند؟

چرا سگ ها همه جا دنبال شما می آیند؟

شاید سگ ها فکر می کنند که ما به حمایت آنها نیاز داریم، از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب، آشپزخانه و حمام، سگ ها ما را دنبال می کنند. چرا سگ شما می‌خواهد همیشه و همه جا همراهتان باشد؟

گلوله مو در گربه ها

گلوله مو در گربه ها

گلوله مو در گربه ها رایج است اما گاهی اوقات می تواند به یک وضعیت اضطراری تبدیل شود. شما چه کاری می توانید برای گربه خود در خانه انجام دهید، چون به نظر می رسد که آنها در حال خفگی هستند، آیا باید به دامپزشک مراجعه کنید؟

چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟

چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟

گربه‌ها ساعت‌های بی‌شماری را صرف لیسیدن خزهای خود می‌کنند و از پنجه‌های خود برای اصلاح بالای سر و صورت خود استفاده می‌کنند. اما یک جایی که نمی توانند به آن برسند و تمیز کنند داخل گوششان است.

مراقبت آنلاین سلامت سگ ها

مراقبت آنلاین سلامت سگ ها

طیف گسترده ای از خدمات اینترنتی وجود دارد که می تواند به مراقبت از سگ شما کمک کند. همچنین سامانه دامپزشک با ارائه خدمات برای سلامت پت ها بصورت آنلاین و حضوری می تواند بسیاری از نگرانی های شما را کاهش دهد.

لاک پشت ها چگونه می خوابند؟

لاک پشت ها چگونه می خوابند؟

برخی رفتارهای لاک پشت های خشکی و آبزی می تواند مرموز باشد. خواب یکی از این رفتارهای اسرارآمیز است، زیرا تشخیص اینکه لاک پشت ها چه زمانی ممکن است بیدار یا خواب باشند، دشوار است.

دانستنی های جالب درباره گربه

دانستنی های جالب درباره گربه

گربه ها از حیوانات دوست داشتنی هستند که در خانه های زیادی از ما وجود دارند. حقایق جالبی درباره این حیوانات دوست داشتنی وجود دارند که شاید از آنها بی خبر باشید.

معرفی سگ به کودک

معرفی سگ به کودک

آیا شما صاحب حیوان خانگی هستید که قرار است نوزاد انسانی خود را به منزل بیاورید؟ سپس احتمالاً از خود می‌پرسید: «چه کاری می‌توانم انجام دهم تا رابطه خوبی بین سگم و نوزاد جدید ایجاد کنم؟

آیا گربه ها برف را دوست دارند؟

آیا گربه ها برف را دوست دارند؟

سگ ها در برف شادی می کنند، می پرند و تکان می خورند. اما اگر این فرصت به گربه ها داده شود، آیا حرکات مشابه سگ ها را دارند؟ شگفتی کودکانه سگ از برف می تواند یک رفتار ذاتی باشد. اما گربه ها تغییرات را دوست ندارند، آنها بیشتر کنجکاو هستند.

آیا گربه ها می توانند ماهی تن بخورند؟

آیا گربه ها می توانند ماهی تن بخورند؟

گربه ها عاشق ماهی هستند! اما آیا گربه ها می توانند ماهی تن بخورند؟ آیا این ماهی آب شور به همان اندازه برای گربه ها مغذی است که برای ما مفید است؟ یا ماهی تن برای گربه ها مضر است؟

چرا ایبوپروفن برای سگ ها مضر است؟

چرا ایبوپروفن برای سگ ها مضر است؟

آیا سگ ها می توانند ایبوپروفن مصرف کنند؟ احتمالاً این سؤال را از خودتان پرسیده اید که برای دردهای جزئی سگتان می توانید از ایبوپروفن استفاده کنید؟ ما انسان ها از ایبوپروفن بدون نسخه برای درمان درد استفاده می کنیم، اما آیا می توانید آن را به سگ خود بدهید؟

شوک آنافیلاکسی در سگ ها

شوک آنافیلاکسی در سگ ها

شوک آنافیلاکسی شکل شدید حساسیت یا واکنش آلرژیک به یک آلرژن است. این نوع واکنش در صورت عدم درمان فوری می تواند تهدید کننده زندگی سگ باشد. دانستن اینکه چگونه علائم شوک آنافیلاکتیک را بشناسید می تواند، جان سگ شما را نجات دهد.

چرا گربه ها به هم سیلی می زنند؟

چرا گربه ها به هم سیلی می زنند؟

گربه‌ها می‌توانند در یک خانه با هم زندگی کنند. یکی از رفتارهایی که ممکن است هر از گاهی در خانه چند گربه ای مشاهده کنید، سیلی زدن یک گربه به گربه دیگر است. چرا گربه ها این کار را می کنند؟ آیا آنها با یکدیگر دعوا می کنند؟ یا اتفاق دیگری در جریان است؟

داروهای مؤثر برای سگ ها

داروهای مؤثر برای سگ ها

مدیریت درد بخش مهمی از مراقبت های دامپزشکی برای سگ ها است. سگ‌ها مانند انسان‌ها درد را نشان نمی‌دهند، بنابراین صاحبان سگ و دامپزشکان این وظیفه را دارند که برای ارزیابی سطح درد و درمان مناسب آنها با یکدیگر همکاری کنند.

شوره گربه چیست؟

شوره گربه چیست؟

شوره گربه برای کسانی که از آلرژی رنج می برند یک تهدید است. برای سال ها، بسیاری از مردم تصور می کردند که موهای گربه منبع آلرژن ها هستند. بعداً مشخص شد که شوره گربه علت آن است، اما بسیاری از دوستداران گربه این اصطلاح را با شوره سر اشتباه می گیرند که با چشم قابل مشاهده است.

به این وب سایت رای دهید