دام کوچک

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

نگهداری و پرورش همستر

نگهداری و پرورش همستر

این حیوانات کوچولو معمولاً طول عمری 2 الی 3 ساله دارند. معروفترین گونه این حیوان ، همستر سوری یا همستر طلایی می باشد.

آیا گربه و پرنده می توانند با هم زندگی کنند؟

آیا گربه و پرنده می توانند با هم زندگی کنند؟

گربه ها به طور طبیعی شکارچی هستند در حالی که پرندگان به طور طبیعی طعمه هستند، بنابراین اگر این دو نوع حیوان خانگی نیاز به زندگی مشترک داشته باشند، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

مصرف والیوم در سگ ها

مصرف والیوم در سگ ها

والیوم (دیازپام) کاربردهای زیادی در سگ دارد و یک داروی رایج است. مهم نیست که به چه دلیل به سگ دیازپام داده می شود، فقط باید تحت نظر مستقیم یک دامپزشک داده شود.

آلرژی در گربه ها

آلرژی در گربه ها

افراد ممکن است به چیزهای زیادی از جمله گربه ها حساسیت داشته باشند، اما گربه ها نیز می توانند آلرژی خاص خود را داشته باشند. برخی از علائم آلرژی در گربه ها می تواند بسیار شدید باشد.

بیماری کوشینگ در سگ ها

بیماری کوشینگ در سگ ها

بیماری کوشینگ بیماری سیستم غدد درون ریز است که سگ ها، انسان ها و برخی حیوانات دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت عدم درمان، این بیماری می تواند کیفیت زندگی و سلامت کلی سگ را تحت تاثیر قرار دهد.

خرو پف کردن گربه ها

خرو پف کردن گربه ها

همه ما می دانیم که گربه ها عاشق خواب هستند، گربه ها می توانند به طور متوسط بین 12 تا 16 ساعت در روز بخوابند. گاهی اوقات ممکن است صدای خروپف گربه خود را بشنوید، اما آیا این در گربه ها طبیعی است؟

دور نگه داشتن پشه ها از حیوانات خانگی

دور نگه داشتن پشه ها از حیوانات خانگی

هیچ کس پشه ها را دوست ندارد، به خصوص حیوانات خانگی شما. از آنجایی که پشه ها ناقل بیماری هستند، برای شما و حیوانات خانگی شما نیز خطرناک هستند. برای ایمن نگه داشتن آنها در تابستان چه کاری می توانید انجام دهید ؟

غذای خام سگ

غذای خام سگ

رژیم غذایی خام سگ بحث برانگیز است. اما محبوبیت رژیم‌های غذایی که بر گوشت خام، استخوان، میوه‌ها و سبزیجات تأکید دارند در حال افزایش است. اما آیا رژیم غذایی خام برای سگ ها ایده آل است یا خطرناک؟

بایدها و نبایدهای تقویت مثبت

بایدها و نبایدهای تقویت مثبت

تقویت مثبت می تواند یک ابزار آموزشی قدرتمند برای سگ ها باشد، اما به این معنی نیست که هر کاری که توله سگ شما انجام می دهد را قبول کنید.

اسپی سگ چیست؟

اسپی سگ چیست؟

احتمالاً در مورد عمل عقیم کردن سگ ها شنیده اید. حتی ممکن است شخصی از شما بپرسد که آیا سگ شما عقیم شده است یا خیر. عقیم سازی چیست و چه تاثیری بر سگ دارد؟ بیاموزید که چرا مردم سگ های خود را عقیم می کنند.

چرا گربه من وزن کم می کند؟

چرا گربه من وزن کم می کند؟

آیا گربه شما در حال کاهش وزن است؟ کاهش وزن ناخواسته معمولاً نشانه ای از یک مشکل اساسی سلامتی است. بسیاری فکر می کنند که کاهش وزن برای گربه های مسن طبیعی است، اما اینطور نیست.

تربیت پیت بول

تربیت پیت بول

حقیقت این است که وقتی پیتبول‌ها به‌خوبی تربیت شده و اجتماعی شوند، حیوانات خانگی بسیار دوستانه و اجتماعی هستند. اما با وجود سطح انرژی و قدرت بالایی که پیت بول ها دارند برای همه مناسب نمی باشند.

نژاد آمریکن استافوردشایر

نژاد آمریکن استافوردشایر

تریر آمریکایی استافوردشایر که گاهی به آن "Am Staff" نیز می گویند، سگی با جثه متوسط با ساختاری عضلانی و سر مربعی شکل است. اگرچه استافوردشایر آمریکایی به دلیل شجاعت و سطح انرژی بالای خود شناخته شده است، اما دارای روحیه ای مهربان و وفادار است.

ریزش مو در گربه ها

ریزش مو در گربه ها

ریزش مو یا آلوپسی یک مشکل رایج در گربه ها است. ممکن است گربه به طور کامل یا جزئی موهای خود را از دست بدهد، که به صورت الگوهای نامتقارن یا متقارن در پوشش خز گربه شما ظاهر می شود.

تربیت سگ همراه با غذا

تربیت سگ همراه با غذا

آموزش سگ برای یادگیری، از طریق غذا به شما کمک می‌کند تا رفتاری را که می‌خواهید از سگ خود دریافت کنید و سپس به سگ خود می گویید که این رفتار را به درستی انجام داده است.

سلامت گربه سالخورده

سلامت گربه سالخورده

گربه ها زمانی که به سن هفت سالگی برسند سالخورده محسوب می شوند. در این زمان، می توانید انتظار داشته باشید که تغییرات فیزیکی و رفتاری در گربه شما نمایان شود. برخی شرایط در گربه های مسن وجود دارد که توجه فوری شما را نیاز دارد.

شکستگی پای گربه

شکستگی پای گربه

شکستگی پای گربه در صورتی که به موقع رسیدگی و درمان نشود ، صدمات و آسیب های شدیدی را برای گربه بوجود می آورد.

راهکارهای عملی در تغذیه سگها

راهکارهای عملی در تغذیه سگها

تغذیه خوب و مناسب در سگ سانان از اهمیت ویژه ایی برخوردار میباشد و سبب میشود تا آنها سالم و شاد باشند.اما با توجه به آنکه شرایط سگها بسیار متفاوت است هیچ فرمول مشخصی در خصوص زمان و میزان غذای این حیوانات وجود ندارد.

نژاد گربه هیمالیا

نژاد گربه هیمالیا

گربه‌های هیمالیا، که با نام دیگر «Himmies» شناخته می‌شوند، یک نژاد دورگه از گربه‌های ایرانی و سیامی هستند. نتیجه یک گربه زیبا با پوششی بلند، ابریشمی، ایرانی مانند و رنگ‌های تیز سیامی‌مانند و چشم‌های آبی روشن است.

آیا روغن درخت چای کک ها را می کشد؟

آیا روغن درخت چای کک ها را می کشد؟

بسیاری از داروها «کاملاً طبیعی» وجود دارند که موثر در کشتن کک‌ها هستند و تبلیغ می‌شوند. اما اسانس‌ها اغلب جایگزینی برای داروها می‌شوند.

به این وب سایت رای دهید