وقتی لیزر به کمک مزارع مرغداری می آید!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، نتایج این مطالعه حاکی از آن داشت که بهره گیری از این سیستمها در مزارع پروش تا بیش از 99.5 درصد از تجمع پرندگان وحشی در مزارع پرورش جلوگیری می کند.

آرمین البرز محقق این طرح گفت : "این تیم تحقیقاتی با استفاده از دستگاه لیزری که توسط گروه کنترل جمعیت پرندگان این دانشگاه طراحی و ساخته شده بود، به بررسی موفقیت این روش به عنوان اقدام ایمنی زیستی موفق در جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمعیت پرندگان وحشی به طیور پرورشی، پرداخت. "

  

نتایج این مطالعه حاکی از آن داشت که لیزر سبز توانایی آن را دارد تا پرندگان وحشی را از این مزارع دور نماید. محققین بر این باورند که پرندگان وحشی این نور را به صورت جسمی جامد درک میکنند و از این رو، آن را به عنوان تهدیدی فیزیکی تعبیر نموده و فرار می کنند.

لازم به ذکر است که تاثیرگذاری بیش از 98 درصدی این سیستم در دور نمودن پرندگان وحشی از مزارع پرورش طیور در این مطالعه به اثبات رسیده است.

 

از این رو، مزارع پرورش طیور می توانند استفاده از این سیستم را مادامی که خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، در دستور کار خود قرار دهند.