نکات مهم برای تربیت سگ ها

همه افراد دوست دارند تا یک سگ با تربیت و کطیع داشته باشند.  لازم است بدانید که سگ‌ ها جزو حیوانات فرمان‌ بردار هستند و خیلی راحت به حرف انسان‌ها گوش می‌دهند. اما نژاد نیز در این‌ موضوع تاثیرگذار بوده و ممکن است تربیت و هر یک از نژادها با دیگری متفاوت باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تربیت سگ ها توضیحاتی را بیان کنیم.

تربیت و آموزش سگ ها

لازم است بدانید که سخت‌ ترین مرحله در تربیت سگ ‌ها مرحله آموزش است. شما باید در این مرحله یکسری از کارها را به حیوان خانگی خود آموزش بدهید. به ‌بیان‌دیگر شما به سگ خود یاد می‌دهید که چه کارهایی را باید انجام داده و از چه کارهایی خودداری کند. به‌ طور مثال باید به او آموزش بدهید که در ساعات خاصی از شب حق پارس کردن ندارد یا می‌توانید به او آموزش دهید که برای دست‌شویی به کجا برود.

 آموزش دادن به سگ‌ها نوعی مهارت به حساب آمده و شما می‌توانید از افراد متخصصی در این زمینه کمک بگیرید. همچنین اگر قصد دارید که خود به تربیت و آموزش حیوان خانگی خود بپردازید، بهتر است که از خدمات مشاوره دامپزشکی آنلاین بهره‌مند شوید و در مورد حیوان خانگی خود با یک دامپزشک متخصص صحبت کنید. زیرا نحوه آموزش و تربیت سگ ها در هر نژادی متفاوت است. به‌ همین خاطر مشورت با افراد متخصص در این حوزه  جزو امورات الزامی می باشد.

تربیت سگ‌ ها در نژادهای مختلف

 همان ‌طور که در ابتدای مطلب نیز به این ‌موضوع اشاره شد، تربیت هر نژاد ممکن است با دیگری متفاوت باشد. چرا که  هریک از سگ ‌ها دارای خلق‌ و خوی متفاوتی هستند و نحوه‌ تربیت آن‌ها نیز به‌ صورت یکسان نمی‌ باشد. در ادامه در مورد تربیت سگ ها در نژادهای مختلف، توضیحاتی را بیان می کنیم.

تربیت سگ شیتزو

تربیت این نوع نژاد تا حدودی زمان ‌بر است و شما باید مواردی را همچون پارس نکردن، پا شدن، نشستن و همچنین به‌ موقع دست‌شویی کردن را به این سگ بیاموزید.همه سگ‌ های نژاد شیتزو اعتماد به ‌نفس زیادی دارند و این ویژگی باعث شده تا کمتر فرمان‌بردار بوده و به آموزش‌ها توجهی کنند. به‌همین خاطر افرادی که صاحب این سگ‌ها هستند، باید صبر و حوصله زیادی به خرج بدهند.

تربیت سگ دوبرمن

بهترین زمانی که شما می‌توانید تربیت سگ ها دوبرمن را آغاز کنید، 2 ماهگی آن‌ها است. همچنین نباید توله را قبل ‌از دوماهگی از مادرش جدا کرد.  شما باید در زمان تربیت سگ و آموزش آن قدرت زیادی داشته باشید و با لحن بسیار جدی و محکمی به او موارد لازم را یاد بدهید. تنها به این صورت است که حیوان می‌تواند حرف شما را قبول کند و آموزش‌های شما را یاد بگیرد.

تربیت سگ هاسکی

سگ‌ های هاسکی دارای روحیه لجبازی هستند و آموزش و تربیت  آن‌ها تا حدودی سخت است. شما باید در زمان تربیت سگ هاسکی و آموزش برخی موارد به او به‌ صورت دقیق‌تر و تخصصی‌تر عمل کنید.همچنین  بهتر است پیش‌از شروع آموزش با او ارتباط خوبی برقرار کرده و کاملاً با این سگ آشنایی پیدا کنید.

تربیت سگ‌ های ژرمن

سگ ژرمن سگ‌ های بسیار اصیلی هستند و جزو حیوانات باهوش به شمار می‌روند. آموزش دادن به این سگ آموزش و تربیت سگ‌های ژرمن تا حدودی راحت است. همچنین به این سگ‌ها بسیار به صورت غریزی از صاحب خود محافظت می‌کنند و نیازی به آموزش این‌ مورد ندارند.

جمع‌بندی تربیت سگ ها

 به ‌طور کلی تربیت سگ‌ همچنین آموزش دادن آن‌ها کار بسیار حساس و در عین ‌حال الزامی است. چنانچه شما قصد دارید که خود این وظیفه را به‌عهده بگیرید، بهتر است که پیش ‌از هر اقدامی با یک مرکز دامپزشکی تماس گرفته و از مشاوره دامپزشکی تلفنی بهره‌مند شوید. شما می‌توانید در مورد نژاد، روحیه و مدت ‌زمانی که سگ را نگهداری می‌کنید، با دامپزشکان صحبت کرده تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل در این رابطه شما را راهنمایی کنند.