آیا سگ ها می توانند ذرت بخورند؟

ذرت یکی از محبوب ترین غلات در جهان است  و منبع خوبی از کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. ذرت را می توان در انواع غذاهای خشک سگ یافت.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  تولید کنندگان غذای حیوانات خانگی از ذرت به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در فرمول خود استفاده می کنند زیرا نسبتاً ارزان و تهیه ی آن آسان است. بسیاری از متخصصان تغذیه حیوانات خانگی موافقند که ذرت را می توان در فرموله کردن رژیم غذایی کامل و متعادل برای حیوانات خانگی استفاده کرد. ذرت برای سگ ها سمی نیست، اما هنگام تغذیه با ذرت به حیوانات خانگی باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید.

بیشتر مردم فکر می‌کنند که ارائه ذرت به عنوان خوراکی برای سگ‌ها بی‌خطر است، اما همیشه اینطور نیست. در حالی که خوردن دانه های ذرت، مشکلات سلامتی قابل توجهی برای سگ ها ایجاد نمی کند، بلال ذرت می تواند مشکل ساز شود.

جدا از دانه های ذرت خوشمزه، سگ ها عاشق جویدن بلال هستند. برخی از سگ ها بلال کامل ذرت را می خورند یا تکه های بزرگ بلال را می بلعند. این می تواند خطر آسیب به هر قسمت از دستگاه گوارش را افزایش دهد. همچنین بلال می تواند در مجاری گوارشی گیر کند و باعث انسداد شود.

بلال ذرت غیرقابل هضم است، به این معنی که برای برداشتن بلال ذرت که در دستگاه گوارش سگ گیر کرده است، به جراحی تهاجمی نیاز است.

 

 

ذرت در غذای حیوانات خانگی :

ذرت معمولاً به عنوان یک ماده اولیه در صنایع غذایی حیوانات خانگی استفاده می شود. ذرت و سایر کربوهیدرات ها ارزان، قابل هضم و مغذی هستند. به عبارت دیگر، ذرت منبع ارزانی از کالری در غذای حیوانات خانگی است. افزودن ذرت به غذای حیوانات خانگی باعث می‌شود که تولید غذای خشک ارزان‌تر شود و در نتیجه برای مصرف‌کننده هزینه کمتری داشته باشد.

 

چه زمانی ذرت برای سگ ها خوب نیست؟

برخی از موقعیت‌ها در مورد دادن ذرت به سگ‌ها نیاز به احتیاط بیشتری دارند.

1- ذرت، چه به صورت دانه ذرت، چه در غذای حیوانات خانگی یا سایر محصولات، نباید به سگ هایی که به آن حساسیت دارند داده شود.

2- ذرت آغشته به کره می تواند خطر ابتلا به پانکراتیت را در سگ افزایش دهد.

3- ذرتی که به آن نمک اضافه شده باشد نیز در سگ هایی که شرایط پزشکی خاصی دارند، مانند نارسایی احتقانی قلب، منع مصرف دارد.

اعتدال همیشه کلید موفقیت است. به یاد داشته باشید که متخصصان تغذیه حیوانات خانگی همیشه به صاحبان حیوانات می گویند که کالری دریافتی از خوراکی ها هرگز نباید بیش از 10٪ از کل کالری دریافتی روزانه سگ را تشکیل دهد. تغذیه بیش از حد غذا می تواند خطر چاقی را افزایش دهد. همچنین ذرت جایگزین یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای سگ ها نیست.