آیا دادن یخ به حیوانات خانگی بی خطر است ؟

یخ خرد شده در روزهایی که دمای هوا بالا می رود، یک خوراکی با طراوت و آبرسان برای سگ شما محسوب می شود. سگ ها می توانند یخ بخورند، اما در حد اعتدال.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در روزهای گرم، یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق سگ به نوشیدن آب، قرار دادن مقداری یخ در آب اوست. این امر می تواند به خنک شدن حیوان خانگی شما کمک کند. جویدن یخ قالبی یا یخ خرد شده می تواند به هیدراته نگه داشتن سگ شما کمک کند بدون اینکه نیازی به مصرف سریع آب زیاد باشد. نوشیدن بیش از حد آب با سرعت زیاد با ایجاد نفخ در ارتباط است.

بعد از اینکه حیوان خانگی شما فعالیت بدنی شدیدی انجام داد، قبل از دسترسی او به غذا و آب به او زمان دهید تا خنک شود. می‌توانید هر بار مقدار اندکی یخ خرد شده یا مقدار کمی آب به او بدهید تا به خوبی خنک  شود.

با دادن تکه های یخ ، سرعت مصرف آب توسط سگ هایی که بیش از حد هیجان زده هستند یا فعالیت بدنی سنگینی انجام داده اند را کاهش می دهید.

تکه های یخ در کاسه آب سگ شما در سفر نیز راهی عالی برای تشویق سگ شما به نوشیدن آب در حین سفر است.

دکتر پم نیکولز ، رئیس انجمن بیمارستان حیوانات آمریکا (AAHA)، توصیه می‌کند که به جای یخ قالبی از یخ های خرد شده استفاده کنید. جویدن تهاجمی تکه های یخ می تواند احتمال آسیب دندان را افزایش دهد.

مینای دندان با جویدن مکرر هر خوراکی سفتی به طور قابل توجهی از بین می رود. تکه های یخ کوچک می توانند به جلوگیری از آسیب دندان کمک کنند.

 

آیا تکه های یخ می توانند از استرس گرمایی در سگ ها جلوگیری کنند؟

عرق کردن در سگ ها به اندازه ای که در انسان ها کارآمد است،  موثر نیست. هوای گرم می تواند منجر به بروز مشکلات جدی به خصوص برای سگ هایی با پوشش مویی فراوان باشد.

سگ ها در روزهای گرم و مرطوب بیشتر مستعد استرس گرمایی یا گرمازدگی هستند.

صاحبان حیوانات خانگی باید مراقب نشانه‌های گرمازدگی در سگ‌ها مانند نفس نفس زدن و تنفس سخت باشند. وقتی هوای بیرون بسیار گرم است، مطمئن شوید که حیوان خانگی شما در داخل خانه یا در اتاقی با تهویه مطبوع راحت بماند. در طول گشت و گذار در فضای باز، سگ ها باید در یک منطقه خنک و سایه دار بمانند و به آنها آب شیرین خنک داده شود.

اگر سگ شما علائم استرس گرمایی را نشان می دهد، دامپزشکان هرگز توصیه نمی کنند که حیوان خانگی خود را در حمام یخ وارد کنید. این اقدام می تواند زنجیره ای بالقوه خطرناک از حوادث را ایجاد کند زیرا بدن حیوان خانگی شما خیلی زود در معرض سردی بیش از حد قرار می گیرد. یک راه بهتر برای خنک کردن سگ خود استفاده از حوله هایی است که در آب سرد خیس شده اند. خیس کردن شکم و پنجه های سگ با آب خنک نیز می تواند کمک کننده باشد.

 

 

آیا می توان به توله های در حال دندان درآوردن تکه های یخ داد؟

تکه های یخ برای توله سگ هایی که در حال دندان درآوردن هستند توصیه نمی شود. یک راه بهتر برای کمک به کاهش درد و ناراحتی حیوان خانگی خود در ارتباط با رویش دندان این است که یک پارچه تمیز را فریز کنید و اجازه دهید پس از یخ زدن پارچه ی مرطوب، توله سگ شما آن را بجود. با این حال نباید در این کار زیاده‌روی کنید، زیرا این اقدام می‌تواند به او یاد دهد که جویدن پارچه اشکالی ندارد.

 

آیا یخ می تواند باعث خفگی سگ شود؟

یخ می تواند یک خطر بالقوه در راستای خفگی سگ شما باشد. این اتفاق در سگ هایی که به دلیل بیماری شدید دندانی یا کمبود دندان قادر به جویدن یخ نیستند بیشتر رخ می دهد.

برخی از سگ ها به دلیل برخی مسائل بهداشتی در جویدن و بلعیدن مواد غذایی مشکل دارند.

برای جلوگیری از خفگی سگتان تکه های کوچک یخ به او بدهید.

هنگام تهیه یخ برای سگ خود حتما از آب تمیز استفاده کنید.

از دادن تکه های سفت یخ به سگ خود خودداری کنید، زیرا زمانی که سگ شروع به جویدن آن می کند به راحتی دندان های او را خرد می کند.

برخی از سگ ها ترجیح می دهند یخ در آب خود داشته باشند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند یخ به طور جداگانه به آن ها داده شود.