اطلاعات دارویی " آسپرین "

مهم است که قبل از دادن دارو به حیوان خانگی خود، کاربردها و عوارض جانبی آن را مطالعه کنید. این مقاله اطلاعات دارویی به منظور یافتن درک کامل از مصرف آسپرین، نحوه عملکرد آن و عوارض جانبی احتمالی آن در گربه ها و سگ ها به شما ارائه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همیشه قبل از دادن هرگونه دارویی از جمله آسپرین به حیوان خانگی خود با دامپزشک مشورت کنید.

 

1-  نام دارو:

آسپرین

 

2-  نام یا نام تجاری مشترک:

بسیاری از نام های تجاری مختلف (Bayer) و غیره

 

3-  نحوه توزیع:

بدون نسخه و نسخه

 

4-  فرم ها:

در قرص ها، گرانول ها و بولوس ها (برای مصارف حیوانی)، بافر و بدون بافر (بدون روکش و روکش دار) موجود است. قوت های رایج 81 میلی گرم و 325 میلی گرم است.

 

5- نوع و طبقه دارو:

آسپرین در گروهی از داروها به نام سالیسیلات ها قرار دارد و همچنین یک ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است.

 

6-  موارد استفاده در گربه ها و سگ ها:

ضد درد، ضد التهاب، ضد تب، مهارکننده تجمع پلاکتی

 

 

7-  چگونه کار می کند:

مهارکننده COX2 (سنتز پروستاگلاندین و ترومبوکسان را کاهش می دهد). این مواد باعث ایجاد فرآیندهای بسیاری در بدن از جمله التهاب می شوند.

 

8- عوارض جانبی :

تهوع، بی اشتهایی و استفراغ، با خون یا بدون خون، شایع ترین آنها هستند. خونریزی از دستگاه گوارش

 

9- تداخلات دارویی:

برخی از تداخلات دارویی بالقوه شامل مهارکننده‌های ACE، داروهای ضد افسردگی، مسدودکننده‌های کانال کلسیم، برخی از داروهای قلب و آرتریت هستند.

هرگز نباید به حیوان خانگی که استروئید مصرف می کند آسپرین داده شود (این می تواند منجر به زخم گوارشی یا مشکلات کبد و کلیه شود).

 

10- اظهارات احتیاطی:

از دادن دارو به صورت خودسرانه خودداری کنید مگر اینکه توسط دامپزشک شما تجویز شود. آسپرین به خصوص در گربه ها بسیار خطرناک است. برای کاهش خطر خونریزی، یک هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده مصرف را متوقف کنید.