Telehealth دامپزشکی چیست؟

آیا استفاده از تله مدیسین را به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی حیوان خانگی خود در نظر گرفته اید؟ گزینه های زیادی برای والدین حیوانات خانگی در دسترس است، و مهم است که بدانید به چه خدماتی نیاز دارید - چه به دنبال مشاوره عمومی باشید یا به مراقبت های اضطراری نیاز داشته باشید. برای اطلاع از تفاوت بین پزشکی از راه دور، تله تریاژ و سایر اصطلاحات مهمی که باید قبل از استفاده از خدمات مراقبت مجازی برای حیوان خانگی خود بدانید، به خواندن ادامه دهید.

مراقبت مجازی دامپزشکی و بهداشت از راه دور

این اصطلاحات استفاده از فناوری (رایانه های خانگی، تبلت ها، تلفن های هوشمند) را برای تعامل بین مشتریان/بیماران و متخصصان دامپزشکی توصیف می کند. هدف ارائه اطلاعات قابل اعتماد، مراقبت از بیمار و آموزش مشتری در یک محیط از راه دور است مثل بارز این موضوع کارگاه های آموزشی رایگان سامانه دامپزشک می باشد .

پزشکی از راه دور

برای اینکه یک دامپزشک بتواند خدمات پزشکی از راه دور را انجام دهد ، باید یک رابطه دامپزشک-مشتری-بیمار (VCPR) ایجاد شود. این به طور معمول به این معنی است که دامپزشک بیمار را در طی 12 ماه گذشته در مطب خود دیده است و با نیازهای مشتری و حیوان خانگی آشنا است. با یک VCPR موجود، دامپزشکی که مشاوره پزشکی از راه دور را ارائه می‌کند، از نظر قانونی مجاز است به شما یک تشخیص (در صورت لزوم)، تجویز داروها و پیش‌آگهی برای وضعیت حیوان خانگی شما ارائه دهد.

تله تریاژ

دامپزشکانی که از خدمات تله تریاژ استفاده می کنند می توانند ارزیابی و مدیریت به موقع بیماران حیوان خانگی را ارائه دهند، اما بدون VCPR، نمی توانند تشخیص دهند، داروها را تجویز کنند، یا پیش آگهی برای وضعیت حیوان ارائه دهند. هدف خدمات تله تریاژ ارائه مشاوره قابل اعتماد به صاحب حیوان خانگی و کمک به تریاژ فوری آسیب یا بیماری حیوان خانگی است اکنون این خدمت توسط سامانه دامپزشک برای کاربران داخل و خارج کشور فراهم شده است و شما می تواند در طول شبانه روز از دامپزشک مد نظر خود وقت رزرو کنید و تله تریاژ داشته باشید .

 

تله تریاژ برای کمک به صاحبان حیوانات خانگی است که تصمیمات خوب و ایمن برای سلامت حیوان خانگی خود بگیرند. این امر به ویژه در صورتی مفید است که نتوانید به موقع با دامپزشک خود قرار ملاقات بگذارید، یا اگر به هر دلیلی نمی توانید خانه خود را ترک کنید. دامپزشک تله تریاژ شما می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا حیوان خانگی شما باید فوراً اورژانس ویزیت شود یا اینکه می توانید وضعیت حیوان خانگی خود را در خانه مدیریت کنید.

 

نظارت از راه دور

خدمات نظارت از راه دور اغلب توسط متخصصان دامپزشکی برای نظارت بر بیمار از راه دور ارائه می شود. به عنوان مثال می توان به استفاده از مانیتورهای پوشیدنی قلب، مانیتورهای قابل حمل قند خون، یا سایر وسایلی اشاره کرد که به دامپزشک اجازه می دهد علائم حیاتی یا رفتار حیوان خانگی را کنترل کند که به زودی این خدمت هم توسط سامانه دامپزشک برای عزیزان در سراسر کشور فراهم خواهد شد .