آیا مرغ برای سگ خطرناک است؟

به سگت مرغ میدی؟ بیشتر سگ ها طعم مرغ را دوست دارند و این میان وعده مورد علاقه بسیاری است. اما هنگام دادن مرغ به سگ خود نکاتی را باید در نظر داشته باشید.

مرغ نپخته

اگر مرغ را خام می دهید، باید بدانید که مرغ ممکن است حاوی باکتری هایی باشد که در برخی موارد باعث بیمار شدن سگ می شود. به عنوان مثال، مرغ می تواند حاوی باکتری کمپیلوباکتر یا ESBL باشد، نوعی باکتری E. coli که حامل ژن های مقاومت به آنتی بیوتیک های خاص است. بنابراین هنگام استفاده از مرغ خام یا دادن آن به سگ، رعایت بهداشت بسیار مهم است. کاسه‌های غذا و سطوحی که سگ‌ها از آن‌ها غذا خورده‌اند باید همیشه پس از پایان غذای سگ تمیز شوند. اگر سگ با آنتی بیوتیک درمان می شود، ممکن است خوب باشد که مرغ خام یا غذای تازه دیگر حتی برای مدتی پس از پایان درمان ندهید. این به این دلیل است که درمان آنتی بیوتیکی به وجود باکتری های مقاوم کمک می کند. به طور کلی استفاده از غذای نپخته را برای حیوانات خانگی توصیه نمی کنیم .

پای مرغ

بخش‌هایی از یک مرغ کامل، مانند ران یا بال مرغ، می‌تواند برای سگ خطرآفرین باشد. اینها می توانند در گردن، معده سگ گیر کنند و در بدترین حالت، اگر به قطعات تیز تبدیل شوند، می توانند سوراخ هایی در روده ایجاد کنند. اگر استخوان مرغ خام را به عنوان بخشی از تغذیه سرو می کنید، همیشه مراقب سگ خود باشید. اگر سگ مشتاق باشد و سریع غذا بخورد، در صورت بدشانس بودن، خطر گیر کردن استخوان مرغ در گلو یا گلوی سگ وجود دارد.

مرغ با ادویه

این وسوسه انگیز است که به سگ اجازه دهید قطعه مرغی را که برای خود و خانواده تهیه کرده اید بچشد. به یاد داشته باشید که برخی از ادویه هایی که برای طبخ مرغ استفاده می شود می تواند معده و روده سگ را تحریک کند و علائمی مانند استفراغ و اسهال را در پی داشته باشد. در این صورت بهتر است قبل از اینکه سگ مزه آن را بچشد ادویه ها را بتراشید یا یک تکه بدون ادویه برای سگ تهیه کنید.

خوراکی های مرغ خشک

غذاهای زیادی برای سگ ها با مرغ خشک وجود دارد که برای بسیاری از سگ ها میان وعده مورد علاقه آنهاست. با این حال، در سال‌های اخیر، ارتباطی بین بیماری کلیوی "سندرم فانکونی" و درمان‌های سگ حاوی محصولات مرغ خشک با منشأ آسیا یافت شده است. سگ‌های مبتلا به سندرم فانکونی اغلب نشانه‌هایی از افزایش تشنگی و ادرار، در برخی موارد کم‌آبی بدن و کاهش وضعیت عمومی را نشان می‌دهند. اگر سگ علائم مشابهی را نشان داد، همیشه باید با دامپزشک خود مشورت کنید.