رژیم غذایی سگ

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققین می گویند : "بسیاری از صاحبان حیوان خانگی نمی دانند که غذای سگ توصیه شده توسط دامپزشک چه فوایدی دارد. دلایل متعددی در حیوان وجود دارد که ممکن است حیوان را به رژیم غذایی محتاج نماید.

شرایط مختلفی وجود دارد که ممکن است استفاده از رژیم غذایی توصیه شده توسط دامپزشک را ضروری سازد. برخی از این موارد شامل مشکلات دستگاه گوارش، مشکلات دندانپزشکی یا نیازهای متابولیکی مختلف است. به سگ هایی که مشکلات مربوط به دستگاه ادراری ، سنگ مثانه یا انسداد دارند ، ممکن است رژیم غذایی متفاوتی توصیه شود.

 

در صورت عدم دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن سگ، دامپزشکان غذاهایی را توصیه می کنند که دارای نسبت چربی، پروتئین، آب، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی بالایی باشند و به بهترین وجه با نیازهای غذایی سگ شما مطابقت داشته باشد. با بزرگ شدن و افزایش سن ، سگها به احتمال زیاد نیازهای غذایی متفاوتی خواهند داشت.

آلرژی و حساسیت به غذاهای خاص می تواند عواقب بدی برای سگ ها داشته باشد. استفراغ ، اسهال و خارش پوست همه علائم رایج حساسیت غذایی هستند. آلرژی ها همچنین می توانند باعث تغییرات همانند کاهش وزن ، بیش فعالی ، تنبلی یا پرخاشگری شوند.