ایمن نگه داشتن حیوان خانگی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دامپزشکان 5 نکته را برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی توصیه می کنند:

یک کیت شامل اقلام اضطراری تهیه کنید : داشتن اقلام مورد نیاز از قبل بسته بندی شده برای حیوان خانگی شما می تواند در شرایط اضطراری بسیار مهم باشد. حتماً اسناد واکسیناسیون حیوان خانگی ، غذا و آب ، داروهای مصرفی هفته ای حیوان خانگی خود ، اسباب بازی ها ، پتو و گردنبند الیزابت همراه خود داشته باشید .

مکانی برای نگه داری از حیوان خانگی خود داشته باشید: اگر دور از خانه هستید یا نمی توانید در مواقعی که سرکار هستید مراقب حیوان خانگی خود باشید ، یک پانسیون حیوانات خانگی پیدا کنید که بتواند از حیوان خانگی شما مراقبت نماید.

 

میکروچیپ حیوان خانگی : میکروچیپ ها به دامپزشکان اجازه می دهند تا حیوانات گم شده را برای تعیین هویت آنها شناسایی کنند و با خیال راحت به خانه بازگردانده شوند. 

داشتن اطلاعات شناسایی مفید : اگر حیوان خانگی شما گم شده یا فرار کرده است، با دادن اطلاعاتی مانند عکس های اخیر ، ویژگی های رفتاری و...، حیوان خانگی شما به راحتی شناسایی شده و با خیال راحت به شما بازگرداننده می شود.

بازگشت حیوانات خانگی به خانه :هنگامیکه حیوان خانگی خود را به خانه خود بازگردانید ، اگر خانه شما بهم ریخته باشد این امر می تواند به حیوان خانگی شما  استرس وارد کند.