تشخیص آرتریت در حیوانات خانگی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بر اساس تحقیقات انجام شده ، حیوانات خانگی نمی توانند به ما بگویند کدام قسمت از بدنشان دچار درد شده است و ما باید از تغییرات رفتاری که به ما نشان می دهند متوجه این موضوع شویم. تشخیص درد، در مورد گربه ها بسیار دشوار است ، زیرا آنها تمایل دارند طوری رفتار کنند که سالم به نظر برسند.

لنگ زدن، مشکل در حرکت کردن، مشکلات ستون فقرات ، مانند وضعیت غیر طبیعی، خستگی مفرط، آتروفی عضلات، جویدن یا گاز گرفتن نواحی دردناک، علائمی هستند که می تواند به شما کمک کند زودتر متوجه شوید حیوان خانگی شما احساس درد می کند.

 

بهترین راه برای جلوگیری از آرتریت این است که حیوان خانگی خود را از منظر وزنی کنترل شده نگه دارید. زیرا این کار باعث کاهش فشار بر مفاصل می شود. اگر متوجه شدید که حیوان خانگی شما کمی چاق شده است، با دامپزشک خود در مورد بهترین روش رژیم گرفتن سگ یا گربه خود مشورت کنید. برای سگهای نژاد بزرگ، که مستعد ابتلا به آرتریت هستند، تغذیه مناسب آنها در دوران رشد، بسیار مهم است.

درمان آرتریت حیوان خانگی شما نیاز به راهکارهای مختلفی دارد که شامل مدیریت درد و کاهش درد می شود. به منظور کنترل درد، دامپزشک شما می تواند داروهای ضد درد مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را تجویز کند که مخصوص حیوان خانگی شما تهیه شده است.