قوانین رفاه حیوانات در سال 2021

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگرچه تولیدکنندگان گوشت گوساله و تخم مرغ در مسیر رعایت قوانین جدید هستند، اما تولیدکنندگان خوک اینگونه نیستند. پس از اجرایی شدن این قانون ، تولیدکنندگان فقط در صورتی می توانند گوشت خوک را در کالیفرنیا بفروشند که خوک ها در مساحت 24 فوت مربع پرورش داده شوند. از ممنوعیت پرورش خز گرفته تا محدودیت در آزمایش لوازم آرایشی بر روی حیواناتو...، قانونگذاران به درخواست رای دهندگان خود برای وضع قوانین، سختگیرانه تر در حمایت از حیوانات توجه می کنند.

در اینجا برخی از بزرگترین پیشرفت ها در قوانین رفاه حیوانات برای سال 2021 آورده شده است:

ترکیه حیوانات خانگی را به عنوان موجودات زنده طبقه بندی می کند: دولت متعهد شد صادرات حیوانات زنده را متوقف کند.

کمیسیون اروپا پرورش حیوانات در قفس را ممنوع اعلام کرد: کمیسیون اروپا اعلام کرد، قانونی را برای ممنوعیت پرورش حیوانات در قفس پیشنهاد کرده است. اگرچه این قانون تا سال 2023 ارائه نمی شود، اما پس از تصویب، به بهبود استانداردهای رفاهی کمک می کند.

 

نیویورک فروش حیوانات در فروشگاه حیوانات خانگی را ممنوع کرد: سناتور ایالت نیویورک در تلاش برای پایان عملیات تجاری، فروش حیوانات در فروشگاه حیوانات خانگی را ممنوع کرد و خرده فروشی سگ ، گربه و خرگوش را  هم ممنوع کرد.

چین سیاست آزمایش لوازم آرایشی وارداتی بر روی حیوانات آزمایشگاهی را ممنوع کرد: به دلیل سیاست مربوط یه لوازم آرایشی وارداتی چین، بسیاری از شرکت های لوازم آرایشی از فروش محصولات خود در چین خودداری کردند.

استونی تولید خز را ممنوع کرد: استونی اولین ایالت بالتیک و چهاردهمین کشور اروپایی بود که کشت خز را ممنوع کرد. پارلمان این کشور ، اصلاحاتی را در قانون حفاظت از حیوانات و قانون حفاظت از محیط زیست خود تصویب کرد که از پرورش و نگهداری حیوانات به منظور پرورش خز جلوگیری نماید.

رای گیری نهایی ممنوعیت آزمایش لوازم آرایشی بر روی حیوانات هاوایی به تصویب رسید: ایالت آلوها نیز امسال در برابر آزمایش روی حیوانات موضع گرفت. این قانون رای نهایی خود را به تصویب رساند.

قوانین جدید در ژانویه 2022 به اجرا در می آید.