گربه سیامی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بر اساس مطالعات انجام شده، موی گربه سیاه می تواند با گذشت زمان به رنگ قرمز مایل به قهوه ای تبدیل شود. موی بچه گربه های سیامی معمولاً با گذشت زمان تیره می شود.

یکی از دلایل تأثیر گذار، در تغیر رنگ موی گربه های سیامی درجه حرارت هوا می باشد. موی آنها اغلب در هوای سرد تیره تر می شود و تابش نور خورشید می تواند موی آنها را روشن کند. گربه های سیامی با افزایش سن موی تیره تری پیدا می کنند.

رژیم غذایی نیز در تغییر رنگ موی گربه نقش دارد. گاهی اوقات ظهور موی قرمز، مخصوصاً روی گربه های سیاه، می تواند نشانه این باشد که بروز مشکلات سلامتی در بچه گربه شما اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، کمبود تیروزین در رژیم غذایی گربه ، که یک اسید آمینه حیاتی برای انسان و گربه است،  می تواند باعث قرمز شدن موی آنها شود. اما سایر مشکلات تغذیه ای نیز می توانند نقش داشته باشند و توجه داشته باشید که این مشکلات بیشتر در گربه های سیاه مشهود است. کمبود مس یا مقدار زیاد روی در رژیم غذایی گربه شما نیز می تواند رنگ مو را روشن کند.

 

قرمز شدن مو علامت اصلی مسمومیت با تیروزین است، اما علائم کمی از کمبود مس و مسمومیت روی وجود دارد. در صورت کمبود مس، گربه شما این علائم را خواهد داشت که شامل  موی مات ، خشک ، ریزش موی تکه تکه ای  می باشد.

در مسمومیت روی، علائم می تواند شامل از دست دادن اشتها ، زردی ، استفراغ ، اسهال ، بی حالی و افسردگی باشد.