گیاهان مضر برای گربه ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  دکتر لورن کلاین می گوید : "هر گیاهی می تواند برخی مشکلات گوارشی را برای گربه شما در صورت بلعیدن ایجاد کند، مانند استفراغ یا اسهال. برخی از گیاهان سمی تر از سایر گیاهان هستند و به دلیل خطر نارسایی اندام ها یا سایر بیماری های جدی باید از آنها اجتناب شود. همه مالکان باید از گیاهانی که در خانه و حیاط خود دارند مطلع باشند و هر کدام را در لیست گیاهان سمی وبسایت ASPCA جستجو کنند.  گل نیلوفر - Lilium sp  و Hemerocallis sp  می تواند باعث نارسایی حاد و کشنده کلیه در گربه ها شود.

 حتی لیسیدن گرده از این گیاهان می تواند مضر باشد، بنابراین توصیه می کنم اگر صاحب گربه هستید به طور کامل از آنها در خانه اجتناب کنید. این گیاهان شامل نیلوفرهای آسیایی ، نیلوفرهای شرقی و زنبق است.

 

نخل های ساگو همچنین می تواند برای گربه ها و سگ ها خطر ایجاد کنند. در صورت بلع ، این گیاهان می توانند مشکلات گوارشی جدی ایجاد کنند، که به دنبال آن تشنج و نارسایی کبد ایجاد می شود. گیاهان دیگری که صاحبان حیوانات خانگی باید از آنها اجتناب کنند عبارتند از: خرما ، آزالیا ، گل انگشت دانه  و لانتانا .

گل مروارید  برای گربه ها سمی نیست، اما این گلها همچنان می توانند مشکلات گوارشی مانند استفراغ را ایجاد کنند. بروز اسهال در مورد سگها نیز صدق می کند. به همین دلیل ، بهتر است همه حیوانات خانگی را تشویق کنید تا جایی که ممکن است از خوردن گل ها پرهیز کنند.