زندگی سالم تر و طولانی تر در سگ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققین اذعان دارند که آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که انسان و سگ شباهت های ژنتیکی زیادی دارند. از جمله استعداد ابتلا به سرطان های منوط به سن و سال. این بدان معناست که بسیاری از کارهایی که انسان می تواند برای سالم تر و طولانی تر بودن زندگی خود انجام دهد، ممکن است برای سگ ها نیز مفید باشد.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به سگ خود کمک کنید زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشد.

مراقب وزن آنها باشید: یکی از عواملی که به طور مکرر با طول عمر در طیف وسیعی از گونه ها ارتباط دارد ، حفظ وزن ایده آل بدن است.  وزن بدن ایده آل نه تنها در دراز مدت برای سگ شما بهتر خواهد بود ، بلکه می تواند تاثیر برخی شرایط بهداشتی مانند آرتروز را نیز محدود کند. از دستورالعمل های تغذیه به عنوان نقطه شروع برای میزان تغذیه سگ خود استفاده کنید ، اما ممکن است نیاز به تغییر نوع غذا یا میزان تغذیه برای حفظ وزن مطلوب با افزایش سن سگ یا بسته به میزان فعالیت او داشته باشید.

 

پیاده روی فراوان: ورزش مزایای فیزیولوژیکی و روانی بسیاری دارد ، هم برای سگها و هم برای ما. فعالیت بدنی می تواند به کنترل وزن بدن سگ کمک کند. در واقع ، تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی به "شاد" شدن سگ شما کمک شایانی می کند.

ترفندهای جدید را به آنها بیاموزید:  پیری فقط جسمانی نیست. فعال نگه داشتن ذهن سگ شما در حفظ سلامت او بسیار مفید است. شما می توانید ترفندهای جدیدی را به سگ خود آموزش دهید  و در نتیجه مغز و بدن آنها را جوان نگه دارید. 

پیوند عاطفی:  مانند بسیاری از حیوانات همراه ، سگها وابستگی آشکاری به مراقبان خود دارند. 

از ویزیت دامپزشکی صرف نظر نکنید: دامپزشکی مدرن پیشرفت قابل ملاحظه ای در پیشگیری و مدیریت مشکلات بهداشتی در سگ ها داشته است. واکسیناسیون موفق و برنامه های مدیریت انگل به طور موثر میزان بروز بیماری را در سگ ها و انسان ها کاهش داده است.