نژاد کاوالییر کینگ

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققان در این مطالعه به شیوه های اخیر پرورش سگ ،مخصوصا نژاد Cavalier King Charles Spaniels که دچار جهش های ژنتیکی شده است پرداختند. مطالعه ژنومی همچنین انواع ژن مرتبط با بیماری قلبی شایع در  این نژاد را مشخص کرد.

محققان همچنین به دنبال انواع ژنومهای Cavalier King Charles Spaniel بودند که با "MMVD" مرتبط هستند. در این وضعیت ، دریچه میترال در قلب تخریب می شود و اجازه می دهد خون از بطن چپ به دهلیز چپ برگردد. آنها دو نوع ژن مرتبط با این بیماری را شناسایی کردند، که پروتئین مشترک در ماهیچه قلب را کد و تولید می کند.

 

 تعداد زیاد ژنهای مضر در ژنوم Cavalier King Charles Spaniels در مقایسه با سایر سگها به احتمال زیاد به دلیل سابقه پرورش این نژاد است. سوابق نشان می دهد که سگهای کوچک از نوع اسپانیل حداقل برای 1000 سال وجود داشته اند و چند صد سال در دربارهای پادشاهی سراسر آسیا و اروپا از جمله دربار پادشاه چارلز دوم (1685-1630) محبوب بوده اند. 

آنها ژنوم 20 سگ را از هشت نژاد معمولی مانند بیگل ، ژرمن شپرد و گلدن رتریور تعیین کردند. آنها دریافتند که Cavalier King Charles Spaniel ، انواع ژن های مضرتری نسبت به سایر نژادهای مورد مطالعه دارد.